Gå til innhold

Mitt E36 M3 prosjekt


ChristerR87
 Share

Anbefalte innlegg

da har man jo fått gjort bittelitt idag og!

f59tudmp22em80h7761j.jpg

duzbjtgw2y6aq7rqugpx.jpg

fått av hele driten idag ja, bare å begynne å plukke fra hverandre så jeg får pusset/vasket og lakket det! :)

går kanskje litt smått med meg, men kan vel ikke regne med annet når jeg ikke har skrudd så veldig mye før, lærer vel etterhvert! :lol:

Trenger forresten Bremseskjold til 356mm skiver, noen som vet hvor jeg kan få tak i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da var jeg tilbake i tenkeboksen litt ja! etter litt tenking kom jeg vel frem til at jeg må bytte diff mens jeg har hele driten nede..

tenkte å ringe schmiedmann å høre om dette, utveksling osv.. trenger jo ikke toppfarten på bilen, men skulle gjerne hatt litt mer accs!

noen tanker om dette? erfaringer?

Det er en riktig tanke! Lavere topphastighet, bedre akselrasjon! Mannen du skal snakke med heter Peder Westerberg og holder til i Gøteborg. Han er spesialist på BMW girkasser og differ. Har overhalt 6-trinns M5 kasse og bygget om M5 motorsport diff for meg! Helt konge!

http://www.mobimech.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ikke all verden. begynt å skru filler av bakstillinga!

fått svar anngående diff nå da, tror det blir 3.91 utveklsing og quaife, han karen skulle prate direkte med de anngående no priser, eller så får jeg ta det igjennom schmiedmann :) men tror det blir ordnings nuh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

så har man ENDELIG, fått gjort litt igjen!

kan jo starte med at jeg har vært en tur i Sverige og fått tuklet litt med diffen :)

g8z0ssgc9bhupq8xgltu.jpg

slik så den da ut når jeg dro til sverige...

g82zr9wq0nhq8nqyw7ej.jpg

rww2inz9falg3z2pcvs3.jpg

også var man tilbake fra sverige ja.. så da mye bedre ut iallefall!

men, har jo også fått satt inn Quaife, og endret utveksling til 3.91, så håper på at det skal bli ennå litt artigere å få kjørt nå!

fikk begynt på bakstillinga idag og, vasket den, tok ut foringer o.l.

t8ulu88e5zvfnzylmxoi.jpg

uuuut med gamle foringer, vil man ikke ha noe mer av!

men fy for noe drit det var å få ut.. tok greit med tid det!

meeen...

5i8sxgqi4nkicavsxnq1.jpg

alt var ute til slutt! fornøyd da ja :)

z4ldt5ijng1x6l5wwmtd.jpg

7wa8j6z52widqhdef1ua.jpg

nå er det klart til litt pussing, og en klatt med maling også inn med nye foringer igjen..

blir Gs-performance Traforinger og Powerflex i fremre bærearm/svingarm hva det nå heter.. :P

lurer også på å få byttet indre og ytre bærearms foringer.. noen som vet om det er vanskelig? tenker at det er greit å bytte alt når det først er nede, og har hørt at de har lett for å bli ganske slitt på e36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil. Dakar Gelb er utrolig tøft påE36 coupe. Ser jo temmelig strøken ut også- Meget lurt å skifte svingarmsforingene også i samme slengen. De nede på min 97 323 var så slakke at de klakket. Koster litt, 600pr. side tror jeg det kom på for de 2 yttre. Men det er en grei investering i kjørekomfort. Dessuten bør alt vær på stell til 4hjulskontrollen du må koste på deg til slutt.

Lov å spørre om hva diffen kom deg på da?

Sett flere her inne som endrer oppsettet fra 3,23 til feks 3,91. På min tror jeg at jeg lar alt være som det er med diffen foreløbig da jeg er mer interessert i å legge penger i slitedeler på motor- Aks vil vel ikke bety så mye for meg som søndagskjører til og fra treff.

Hvem snakket du med på Schmiedmann om diff da? Hele gjengen der er jo E30M3/28/34 fans.

Skal du i hovedsak bruke bilen på bane? Ser det blir nevnt Ringen her :D Min er sedan og jeg regner med at det blir kose og treffbil mer enn banebil.

Prøver å laste opp noen bilder fra min motor på gulvet hos Schmiedmann, men får ikke lastet dem inn.

The file Motor da 006.JPG exceeds the upload_max_filesize directive in php.ini.

Noen som kan hjelpe til med dette så blir jeg glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker nok det blir å bytte ja, er jo egentlig bare dumt å la være når jeg allerede har det nede.. Så skal nok klare å koste på meg det :)

Betalte rundt 16k svenske for hele jobben, så syns ikke det var så ille!

Kjøpte faktisk ikke diff igjennom schmiedemann, han som gjorde jobben for meg tok kontakt med quaife og fikk en bedre deal på det, så det vil jeg vel si at jeg er ganske glad for!

Er vel egentlig bare en moro/kose bil, vet ikke helt hva det ender opp som til slutt... Det tar jeg vel eeegentlig sånn litt etterhvert, men skal iallefall prøves på bane så får man se hva som skjer derifra! :D

bruker du photobucket eller noe for å laste inn? jeg har iallefall ikke noe problemer når jeg gjør det, noe mer enn det vet jeg ikke :P

Mobech du var med? Hva betalte du for den diffjobben?

Var hos Mobimech med diffen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...