Thewiz Skrevet November 12, 2011 Skrevet November 12, 2011 Hei! Lurer på om noen kjenner igjen denne lyden, eller har formening om hva dette kan være? Dette er da motorlyden (opptak tatt med panser åpent og litt pådrag). Bilen er en 92 318IS E36. Opptaket er tatt etter at bilen har stått stille i 6timer +, altså steinkald motor. Når motor er varm hører jeg ingen ulyder fra motor. Noen tanker? Lydklipp: http://www.tempfiles.net/download/20111 ... pptak.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Random Hero Skrevet November 12, 2011 Skrevet November 12, 2011 Det hørtes ikke rektig og bra ut, det er iallefall sikkert. Har du sjekket olja? Når byttet du olje sist? bare noen enkle ting...
Thewiz Skrevet November 12, 2011 Forfatter Skrevet November 12, 2011 Nå har jeg fått sjekka et par ting: -Sjekket tennpluggene, alt så bra ut der. Sjokoladebrun topp på alle plugger. -Sjekket oljenivå og tykkelse. Dette var også bra. Sist oljeskift var for 3000km siden. - Sjekket kjølevæskenivå. Dette var ikke bra. Hadde halv-tank. Kjørte rundt for å finne grønn frostvæske, men dette var ikke lett. Så da kjøpte jeg heller PEAK frostvæske. Denne skal gå fint ann å blande med alle farger. Noen erfaringer med PEAK? Kommer med film når motor er kald og når motor er varm. Må bare laste opp via youtube, tar en halv dag
Thewiz Skrevet November 12, 2011 Forfatter Skrevet November 12, 2011 Youtube film når motor er kald: http://www.youtube.com/watch?v=yg8bHr0-GFQ
Thewiz Skrevet November 12, 2011 Forfatter Skrevet November 12, 2011 Njææ, vet ikke rett og slett. Hører ikke denne lyden når motor er varm. Såvidt jeg vet skal rådebank være mer fremtredende når motor er varm.
Fex Skrevet November 12, 2011 Skrevet November 12, 2011 ja. hadde slik lyd i en alfa romeo jeg hadde en gang, kun ved kald start. da var det olje trykket hvertfall.
Thewiz Skrevet November 12, 2011 Forfatter Skrevet November 12, 2011 Hvordan sjekker jeg oljetrykk? Må man eventuelt bytte oljepumpe da el?
Fex Skrevet November 12, 2011 Skrevet November 12, 2011 det vet jeg ikke, på min var det bare lite olje
Kvasi Skrevet November 12, 2011 Skrevet November 12, 2011 Kan være vannpumpa. Men det høres jo nesten ut som det ligger no løst under toppdekselet, ta det av og sjekk tilstand under der.
Thewiz Skrevet November 12, 2011 Forfatter Skrevet November 12, 2011 Driver å laster opp en video med varm motor nå. Det kan vel ikke ha noe med at jeg har lite kjølevæske?
Fex Skrevet November 12, 2011 Skrevet November 12, 2011 den lyden lignet litt. og der var det bare boltene på reimhjulet som ikke var trekt til skikkelig
frekka Skrevet November 12, 2011 Skrevet November 12, 2011 thewiz skrev: Njææ, vet ikke rett og slett. Hører ikke denne lyden når motor er varm. Såvidt jeg vet skal rådebank være mer fremtredende når motor er varm. Har du en slik (nr 1) på bildet ved motoren din? om den boksen er lekk kommer det skumle ulyder, men bare når motor er kald. Den blåser kaldluft i eksosen når bilen er kald....Hender at popnaglene på de ryker.
Thewiz Skrevet November 12, 2011 Forfatter Skrevet November 12, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=_7u6450GNKw Motor når kjølevann er varmt. Hvilket reimhjul var det da? Skal se frekka, kan ta noen raske bilder av motoren.
Thewiz Skrevet November 12, 2011 Forfatter Skrevet November 12, 2011 Noen kjappe bilder av det jeg tror du tenker på i illustrasjonsbilde over her: Vanskelig å få til bra vinkler. Tipper det er dette "huset" på bildet nr 2 du tenker på, frekka?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå