Gå til innhold

problem med felkode lesing e46 320d

M-power90
 Share

Anbefalte innlegg

Har en e46 320d 1999, som jeg har prøvd opptil flere ganger å lese feil koder på uten hell.

Det som skjer er at når jeg kobler til feilkode

leseren driver den og søker litt så kommer det opp "error link", men kablene er koblet skikilig til å alt.

bilen min har jeg 20pin kontakt, så jeg bruker adapter til 16pin obd2. Har brukt to forskjellige lesere men ingen funker et fra ecotune.com og fra netthandelen begge for obd2.

Noen som har peiling på dette? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde da leverandør (de som har tatt i mot pengene dine) svare på?

feilen er at du har generisk obd2 utstyr, som fungerer etter en "obd2 protokoll". Dette fungerer dårlig når du har en bil som ikke er obd2 kompatibel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hørte med de før jeg kjøpte, å de sa at det ikke var noe problem om jeg hadde 20pin kontakt. Var bare og kjøpe et 20pin til 16pin obd2 adapter sa de. Går fin å lese hva software jeg har, men ikke lese feilkoder. så noe kontakt må det vel vere?

Med iflash fra ecotune, fikk jeg med et program jeg installerte på pcen. så koblet jeg iflash til via usb. så valgte jeg 320d m47d20 136ps fra en liste på programet.

Å so vidt jeg vet kom vell aldrig 320d med denne motoren med obd2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

protokollene som brukes for å programmere er helt andre enn obd2 systemet som brukes for feilkoder.

powergate (som de aller fleste gjør det selv bokser er, inkludert "iflash") kan IKKE lese feilkoder fra biler som ikke er obd2 komatible. Så enkelt. Dette vet alle som har disse. (Jeg har også slike selv).

At den kan programmere, selvfølgelig. Det er to helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...