jonni90 Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 Hei forum Planlegger å oppgradere lyden i bilen en del, ettersom jeg alltid har hatt skikkelig anlegg i tidligere eide biler. Det jeg ser etter og har som krav er følgende: -relativt lite og skjult -ganske greit lydtrykk men ikke sånn at ruter blir blåst løs (prøvd før ) -God lydkvalitet og godt dynamisk lydbilde, MEN god og fyldig bass. -Mest mulig elementer inne i cupeén og minst mulig i bagasjen (forsterkere osv går greit men ikke noe basskasse) Vet ikke om bimmers.no er rett sted og spørre om dette men.. interessen for lyd har vokst endel de siste årene og hjemmekinoanlegget har balla på seg og blitt virkelig bra, og ønsker og oppnå litt "godlyd" i bilen nå også. Surfet litt rundt her om dagen, og fant en side som solgte ferdig moddifiserte dørpanel med inkluderte høytalere.. finner ikke igjen siden så om noen kunne slengt ut en link hadde det vært supert Noen som har vert borti dette før? Planen er og ha et godt frontsett, og vurdert muligens og legge noen små basselementer i det lille som er av hattehylle i bilen. Sitter bare orginalt i bilen nå, som vel består av tweeter i forrdørene og 5.25" i hattehylle?? Har noen komponenter ligendes som jeg har mulighet til å bruke: 2 12" basselementer med en monoblok hver (lite sansynlig at jeg bruker pga plass) 4 5.25" høytalere 1 2-kanals forsterker (Er egentlig ute etter og selge unna det jeg har ^ og kjøpe nytt) SÅH! Er det noen som har noen ideer\erfaringer med anlegg i e36 sedan? Linker til prosjekter, komponenter osv? Edit: http://transmedia.mystore.no/ds_product ... ts_id/4059 Noen som har erfaringer med dette? innspill? evt. kjøpe kunn panelet og kjøpe komponentsett.. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonni90 Skrevet November 13, 2011 Forfatter Share Skrevet November 13, 2011 Eller er det kun sekser lyd som er tingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet November 13, 2011 Share Skrevet November 13, 2011 Garantert mange som kan hjelpe deg her inne, men vær litt tolmodig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet November 13, 2011 Share Skrevet November 13, 2011 Hva slags elementer er det du har nå da? Vet desverre ikke stort om e36, da jeg er 5er-gutt med E34.. Men slike paneler burde jo ikke være dumt, så lenge du kliner på litt lyddemping i døra di Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonni90 Skrevet November 14, 2011 Forfatter Share Skrevet November 14, 2011 Har nå 2 12" kenwood bass og 4 stykk fence audio(crapp) 5,25" Fulltone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuborgs Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 selv hadde jeg e36 med greit anlegg, det var min første bil så mye eksprimentering som var gjennomført. Det første du kan tenke på er vel og kjøpe høytalere av kvalitet, selv har jeg god erfaring med soundstream og pioneer for det meste. Høytalerene nede med føttene dine syntes jeg kunne være noe "vekk" så selv monterte jeg tweeters på A og B stolpen for og bringe lyden litt opp, hjalp mye for meg. Braketter til 6x9 kan du få kjøpt til og ha bake, er relativt plug and play, hjelper mye om du er liten nok til og kunne ligge i bagasjerommet nå vet jeg ikke hvor mye penger du har tenkt og bruke, men cd spilleren er en ganske big deal, selv bruker jeg ofte og kjøre frontsettet på spiller og bakhøyralere på forsterker. Om du vil ha subb kan du jo alltids ha tanken på og legge den i hjulbrønnen? om ikke så kan kjøp at GODE 8" subber og legge i dørene ( tror det skal gå akuratt om jeg ikke husker feil her, bare og måle ) evnt hattehylle, der tror jeg det skulle være plass til x2 10" lenge siden jeg har hatt bilen så hukommelsen er dårlig. Ang div forsterkere, er under / inn i dashborde fine plasser og gjemme det, man får små forsterkere nå til dags som gjør jobben. hjulbrønn og området rundt der går ann og bruke, og om du har batteriet fremme i bilen er jo der en plass i bagasjerommet hvor det er laget til for batteri og stå, her kan du og legge en forsterker. Rekkefølge ville jeg tatt er isåfall slik: Ny og god Cd spiller Frontsett med kvalitet, gjerne trekke nye god kabler med litt tykkelse på. 6x9 braketter og kjøpe 6x9 høytalere, blir litt mer bass og flyt i musikken av dette. om du legger penger i dem kan du få en god dunk, selv har jeg ting som rister i hattehylla og speilet vibrerer så vidt. om ikke subb i hattehylle er av alternativ ville jeg lagt arbeid i og legge 8" i dører, om du ikke vil ha forsterker til subb så kunne noen gode 5.25 " være gode og ha, gjerne kun 2 veis så det ikke blir så mye diskant og koble dette på samme forserker som til hattehylla. skulle egentlig skrive mye mer, og egentlig mer detaljert men når jeg var nesten ferdig gikk bateriet tom for strømm så nå ble det bare slik håper du fikk en liten pekepinn isåfall, kan se om jeg finner noen av mine gamle videoer som jeg tok for og lære av meg selv , filmet en del instalasjon osv "memoar" video kan man kalle det, om de forsatt finnest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonni90 Skrevet November 15, 2011 Forfatter Share Skrevet November 15, 2011 Glemte å ta med at jeg har en ganske grei pioneer spiller som skal være mer en bra nok:) vurderte sub elementer i hattehylle ja.. Men blir no kødd med tuning av de og lage en slags kasse under de da... Prioriterer frontsett først og fremst, da fulltonelyd bak fra blir feil i min mening så lenge det ikke skal spilles av noe surround tracks:p penger er ikke noe problem, men ikke nødvendig med noe super high end i blen synest nå jeg:) det har man i kjellerstua:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuborgs Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 Ja nå vil vel kasse i hattehylle fungere dårlig, men du har jo hele bagasjerommet som "kasse" blir vel for mye volum men tror du vil ha en fin flyt og lyd i bilen. selv har jeg 1 15" i hjulbrønnen på en e30, spiller meget bra, og jeg har ikke mye volum og gå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonni90 Skrevet November 15, 2011 Forfatter Share Skrevet November 15, 2011 Skjer om du punkterer da ? Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuborgs Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 driver ikke på med slikt xD men ja, reservehjulet mitt passer ikke på navet en gang vi håper at jeg ikke punkterer så enkelt er det Skjer om du punkterer da ? Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonni90 Skrevet November 19, 2011 Forfatter Share Skrevet November 19, 2011 Sitter nå og vurderer å gå til innkjøp fiberglass materiale, og lage custom dørsider selv + mulig hus til en 10" eller evt 12" i hattehyllen... har planer men spørs om det blir no av IOM at jeg alldri har prøvd meg på støping før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå