Gå til innhold

Kjøp av 7 serie, tips?

Tuborgs
 Share

Anbefalte innlegg

Sitter og vurderer denne bilen : Autodb : 1356282

den har ny motor som har kjørt 180k ca, kan få kjøpe denne for 70.000 noe som er bra med utgangspunkt i motor.

Hvordan er 3 literen på en så tung bil? vil jeg merke mer eller mindre drag en i min 325ix?

Hva er typiske feil med bilen som jeg burde se etter?

noen andre tips blir verdsatt :)

Mvh kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din vil vere cirka 0,5 sekund raskare frå 0-100. Dersom du er ute etter noko som går betre, så ville eg heller sett etter E39 523i eller 528i. Då med manuell.

Eksemplaret du har tenkt å kjøpe ser noko uryddig ut. Ettermontert eksosanlegg, 750-emblem, o.s.b...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har snakka med eigar og han virkar relativt ærlig, men har mine skepsisar. har ei veninde som sa til meg at bilen ikkje var fin, og det var eigentlig berre og styre unna. Rust har begynt og forme seg i hjulbuar, bagasjeluke og noen bobler her og der fikk jeg vite.

Din vil vere cirka 0,5 sekund raskare frå 0-100. Dersom du er ute etter noko som går betre, så ville eg heller sett etter E39 523i eller 528i. Då med manuell.

Eksemplaret du har tenkt å kjøpe ser noko uryddig ut. Ettermontert eksosanlegg, 750-emblem, o.s.b...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elles kan det vere verdt å nevne at bilen er bruktimportert, så kilometerstanden skal du ta med ein klype salt. Vidare kan ein spørje seg om kor godt kilometerstanden til den nye motoren er dokumentert. 175 000 kilometer, seier eigaren. Har han noko slags dokumentasjon på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren var kjøpt via eit selskap i samme bygda mi, eller nabo bygda på bilverkstad så det reknar eg med

Elles kan det vere verdt å nevne at bilen er bruktimportert, så kilometerstanden skal du ta med ein klype salt. Vidare kan ein spørje seg om kor godt kilometerstanden til den nye motoren er dokumentert. 175 000 kilometer, seier eigaren. Har han noko slags dokumentasjon på det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at en 523 går bedre enn enn 325 ix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rust i bunn av dører, bagasjeluken på kanten over skiltet. hjulbrønn. på sidene bak i bagasjerom og hjulbuer er vanlige rust punkter på E38. skruene på

oljepumpa i V8 motorene har vel også en tendens til og løsne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...