Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lov å kjøre med bilen hvis man fjerne alt i bilen, da mener jeg seter bak, alt av tepper osv, for å gjøre bilen lettere og ha veltebur? Bare lurer på om det er lov? Det skader jo ikke akkurat trafikken, men om jeg blir stoppa av snuten tenker jeg på. Eller er det sånn at den skal være sånn den er laget? Takker for svar. Dumt spørsmål, men må vite

Skrevet

Kan ikke se noen grunn til at det ikke skal være lov, men møter du feil person under en kontroll kan du få mangellapp fordi bilens egenvekt da er endret permanent og skal vises biltilsynet for å skrive inn ny egenvekt i vognkortet.

Er vel det eneste problemet jeg kan se for meg sånn i farta..

Skrevet

Kan ikke se at de skal kunne si noe på at du kjører uten bakseter o.l. Veltebur er jeg ikke så sikker på. Et skrudd halvbur tror jeg skal gå, men et sveiset helbur får du ikke godkjent lenger mener jeg.

Skrevet

det som er da, hvis du tar bort setene bak og får skrivet inn ny vekt så blir bilen kun en to seter, og blir da ned regga til en to seter. og får da ikke satt inn baksete igjen, og velte bur er umulig og godkjenne nå mener jeg. men halvbur skal gå :)

Skrevet

Bare lurer på hvorfor? Du sparer jo ikke stort på å kaste baksetet og gulvteppene. I tillegg vil det jo se ut som om du kjører rundt med halvferdig bil. Blir litt difust for meg.. :P

Skrevet
Bare lurer på hvorfor? Du sparer jo ikke stort på å kaste baksetet og gulvteppene. I tillegg vil det jo se ut som om du kjører rundt med halvferdig bil. Blir litt difust for meg.. :P

Alle monner drar. Er vel ikke mer halvferdig å kjøre rundt uten baksete og tepper enn å kjøre med vinterdekk? ;)

Skrevet

Det jeg likte best med nesten alle e36'ene, evo'ene og sti'ene jeg så når jeg var i Nurburg i sommer, var at de fleste var baksetet røska ut, halvbur/helbur i de fleste, og ikke mange av de bar et preg av å være særlig gjennomført ut i stilen. Virke desto mer formålsbygd, og det er jo drittøft. Om man kun skal cruise i gata er det kanskje ikke så stort poeng i å rive ut baksetene, men skal man litt på bane er jeg enig, alle monner drar. Har man ikke folk i baksetet uansett, så for all del, hiv de ut!

Skrevet

Ifølge delekatalogen, kan man spare nærmere 20kg på baksete og 15kg på gulvteppe i en e34. Det er en bra og billig vektreduksjon det.

Skrevet

Mye vekt som kan fjernes ja - reservehjul, matter, verktøy/jekk etc i bagasjerom tar jo også ganske mange kg og er vel kanskje vanlig å ta før bakseter/gulvteppe

Skrevet

Da antar jeg at bilen skal brukes på bane, og i tillegg kunne kjøres på vei? Da blir greia mer klar(: Hadde jeg røska ut baksetene i bilen. Kjørt aleine eller med en kompis (i forsetet) og hadde blitt stoppet og de klagde på det, så hadde jeg bare spurt om de så noen baki der? Så klart noe annet om du blir stoppet med noen i baksetet, som forøvrig ikke er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...