Gå til innhold

Min BMW F10 520d M-sport (Nye bilder .S4)

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
Driver å tenker på det fortsatt, blir ikke aktuellt før snøen forsvinner. Vurderer sterkt Hartge 30/30. Noe mer så er jeg redd for at den vil subbe bak med mye last. Har du noen tips kanskje? Blir kun fjærer da jeg vil beholde EDC.

Hei!

Flott bil :) Fortsett å legge ut bilder, spesielt etter senk (hvis det blir) ;)

Du har jo vært innom tråden min, men vet ikke om du fikk med deg det jeg skrev om valget av senkesettet mitt. Valgte AC-schnitzer pga etter hva jeg fant ut av å lese på nettet, så er det disse som senker minst (25mm vs 30/35mm) og er minst stive, så man beholder mer av egenskapene man får av EDCen.

Her er link til en tilsvarende din bil med AC-schnitzer senk:

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=451540&page=4

BTW, disse bildene påvirket meg med valg av 20" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har!

Et spørsmål: hvor kjøpte du felg/dekksettet ditt? Har lyst på noen sånne til F30'en jeg får til våren. Kan du gi meg en ca-pris også? Må gjerne sende pm om du ikke vil legge ut slikt her :)

Hei og takk! Veldig fornøyd med disse felgene.

Jeg kjøpte felgene på http://www.baanvelgen.com, de har bra utvalg av felger og mye annet stasj og ikke minst meget bra service!

Nederlandsk firma som sender med FEDEX til norge.

Ferdig momset inn i Norge inkludert frakt så vil 19" med 8" felg foran og 9.5" bak komme på ca 14000,- når jeg følger bestillingssiden til Baanvelgen. Tror det er endel billigere enn du får dem i Norge. Jeg vet ikke hva slags innpress F30 har i forhold til F10 så de felgene jeg regna pris på er kanskje ikke helt riktig med tanke på Innpress.

De er blitt endel dyrere enn da jeg kjøpte. betalte ca 14500 for 20" ferdig inn i norge inkludert moms og frakt.

Edit: Dekkene kjøpte jeg i Norge hos dekkmestern på Ramstadsletta i Bærum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har!

Et spørsmål: hvor kjøpte du felg/dekksettet ditt? Har lyst på noen sånne til F30'en jeg får til våren. Kan du gi meg en ca-pris også? Må gjerne sende pm om du ikke vil legge ut slikt her :)

Hei og takk! Veldig fornøyd med disse felgene.

Jeg kjøpte felgene på http://www.baanvelgen.com, de har bra utvalg av felger og mye annet stasj og ikke minst meget bra service!

Nederlandsk firma som sender med FEDEX til norge.

Ferdig momset inn i Norge inkludert frakt så vil 19" med 8" felg foran og 9.5" bak komme på ca 14000,- når jeg følger bestillingssiden til Baanvelgen. Tror det er endel billigere enn du får dem i Norge. Jeg vet ikke hva slags innpress F30 har i forhold til F10 så de felgene jeg regna pris på er kanskje ikke helt riktig med tanke på Innpress.

De er blitt endel dyrere enn da jeg kjøpte. betalte ca 14500 for 20" ferdig inn i norge inkludert moms og frakt.

Edit: Dekkene kjøpte jeg i Norge hos dekkmestern på Ramstadsletta i Bærum.

Takk for svar! Jeg fant CH-R-felgene hos et firma som heter Auto Grip - holder til på alnabru. Fikk de for 16K, så synes ikke det var altfor ille pris ift hva du betalte (selv om dine er hakket større da når jeg tenker meg om). Sa jeg skulle ha dem til F30 328 så jeg antar at de bestiller opp et sett som passer til min bil. Så var det bare dekkene igjen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok det var jo en bra pris. Kan anbefale Michelin PSS på det varmeste. Helt utrolig kjørekomfort og ingen sporing eller vibrasjoner tror det billigste er å bestille dekk fra dekkonline.com er vel gratis frakt, de har vel avtale med noen forhandlere som monterer dekkene tror jeg. F30 328i er jo en grombil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok det var jo en bra pris. Kan anbefale Michelin PSS på det varmeste. Helt utrolig kjørekomfort og ingen sporing eller vibrasjoner tror det billigste er å bestille dekk fra dekkonline.com er vel gratis frakt, de har vel avtale med noen forhandlere som monterer dekkene tror jeg. F30 328i er jo en grombil :)

Dekkonline er kurant? Ser det er bra priser, og så lenge det ikke er gamle dekk virker det helt topp. Må ha noe ordentlige dekk på den selvsagt :)

Gleder meg som en unge til å få bilen levert, dukker nok opp i midten av april ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg fant CH-R-felgene hos et firma som heter Auto Grip - holder til på alnabru. Fikk de for 16K, så synes ikke det var altfor ille pris ift hva du betalte (selv om dine er hakket større da når jeg tenker meg om). Sa jeg skulle ha dem til F30 328 så jeg antar at de bestiller opp et sett som passer til min bil. Så var det bare dekkene igjen da :)

Jeg hadde dobbelskjekket hvilke felger de bestiller siden disse finnes i forskjellinge størrelser.

De har 19x8.5 ET32 + 19x9.5 ET35, som er montert på denne F30en

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=686668

De finnes også i 19x8 ET40 + 19x9 ET44 som er nærmere orginalt F30 innpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at du bør sjekke om du skal senke mye og ha brede dekk regnet litt på det at vil stikke ca 4 mm utenfor. Skjermen med 9.5x19 ET 35 så kommer dekk i tillegg om du ikke har strekk.

Se i tråden til Johnja her på forumet da monterte han en 10.5x20 ET 42 og den stakk 10mm utenfor på f30en hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å tenker litt på en frontleppe av denne typen.

Vorsteiner V-MS frontleppe

8upumyge.jpg

Syns denne er rå. Koster over 15000 hos SS performance som forhandler dem i Norge. Tror jeg kan få den for rundt 9000 hos baanvelgen. + at jeg fikk noen rabattkoder der da jeg kjøpte felgene der. Fikk beskjed om å sende Mail direkte til eieren da han skulle ordne bra priser på neste kjøp hos dem. :) ka dokk trur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, heller mot Hartge 30/30 eller som muligens ACS 25/25 kan ikke ha den for lav pga bakdekka og pga båthenger som trekkes avogtil.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ok, har du sjekket priser på deler og montering? Det vil gå fint selv om man har EDC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...