Bollis69 Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Jeg har satt inn xenon-kit i fjernlysene som gir knall lys Men når jeg setter på fjernlyset, tar det noen sekunder før jeg får fullt lys. Er det noen som vet hva det kommer av..?? Og hva kan jeg evt. gjøre for å fixe det..?
simenb Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Det er helt vanlig vel, xenon pærene må varmes opp så da må du nok slå de på litt før du virkelig trenger de for å varme de opp
Bollis69 Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 Seriøst...!!!??? Originale xenonlys tenner jo med en gang...!!! Det er ikke så kurant å kjøre rundt slik som jeg gjør nå..
KennethW Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Ja, det er helt vanlig at det tar tid før de gir full styrke. 55w du har eller 35w? 55w tar nemlig lenger tid å "varmes" opp før de gir skikkelig med lys. 35w noe kortere tid.
Bollis69 Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 Ja, det er helt vanlig at det tar tid før de gir full styrke. 55w du har eller 35w? 55w tar nemlig lenger tid å "varmes" opp før de gir skikkelig med lys. 35w noe kortere tid. Jeg har 55w ja.. Kan jeg bare bytte til 35w-pærer da uten å foreta noe annet?
KennethW Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Er vel ballastene så vidt jeg vet som bestemmer wattstyrken
Bollis69 Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 Er vel ballastene så vidt jeg vet som bestemmer wattstyrken Javel ja.. Da er det vel like billig å kjøpe et nytt kit da... eller skifte til facelift lykter.. Takker for svar..
todleif Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Er vel ikkje altfor stor forskjell imellom 35 og 55w. Men dette gjelder vel første gang lyktene skrus på. Eg kan køyre 1 km med nærlys og når fjernlyset skrus på igjen, so har eg full styrke med ein gang
Bollis69 Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 Er vel ikkje altfor stor forskjell imellom 35 og 55w.Men dette gjelder vel første gang lyktene skrus på. Eg kan køyre 1 km med nærlys og når fjernlyset skrus på igjen, so har eg full styrke med ein gang Nei.. Det skjer hver gang visst jeg kjører en stund på kun nærlys og så setter på fjernlys igjen. Å blinke/varsle med lysene, er bare å glemme når jeg har kjørt en stund med kun nærlys..
kimmen12 Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Er sånn på min også. Bruker ca 10-12 sekunder før de gir skikkelig merkbart lys =)
RaymondJ Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Finnes det i det hele tatt biler som har Xenon originalt i fjærnlys? Det mange biler "gjør", er å vippe nærlyset opp nå du slår på fjærnys, slik at de hjelper fjærnlysene. Såkalt Bi-Xenon". Det er vel forskjell fra produsent til produsent av slike Xenonkitt hvor raskt det tennes, men jeg har tilgode enda å se noen som tenner så raskt at det ikke er irriterende.
Kjennern Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Xenon/hid bruker tid på tenne pæra. Skal du ha rask respons må du ha Bi-xenon. Da har man 1 pære som er både nær og fjernlys. De har et spjeld som vippes når du setter på fjernlys.
m tech Andreas Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Har det samme på min e36 grøftelys 8000k Tar tid ja
Bollis69 Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 Xenon/hid bruker tid på tenne pæra. Skal du ha rask respons må du ha Bi-xenon. Da har man 1 pære som er både nær og fjernlys. De har et spjeld som vippes når du setter på fjernlys. Så du mener at jeg bare kan glemme drømmen om å tenne fjernlyset kjapt med det kit-et..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå