Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått meg en diesellekkasje på bilen (E39 530DAT).

Ser ut som det er i område der inlinepumpen ligger, og det ser ikke bra ut på bakken.

Men nå skal det jo ikke mange dråpene til før det ser ut som litervis på våt asfalt.

Ser på ETK`en at det er en haug med slanger og koblinger der, og det leder meg til spørsmålet.

Er dette vanlige drivstoffslanger som er få kjøpt på de fleste steder (isåfall hvilken dim), eller er det tilmålte lengder med diverse tutter og endestykker som krever deler som ikke er standard?

Det er vel bare å bytte alt når man først er i gang?

Skrevet

Hei,

Her er et bilde jeg tok da jeg bytta dieselpumpe under, kanskje det kan hjelpe deg litt. :)

mzubjtc3jzmutoej39ml.jpg

Jeg syns og huske det var kun standard slangeklemmer under der, ikke noe spesial greier. Husker jeg var veldig skeptisk på hvilken koblinger som var på pumpa :) Diameteren vet jeg desverre ikke. Men var en del små koblingspunkt under der. Bare og jekke opp bilen og ta ut klipsa og brette ned og kikke :) Må sikkert løse noen klips i nedre kant av hjulbuen også, for og få den bretta godt ned, samt en "karosseri"-mutter litt lengre bak :) (Vet ikke om det er det dem kaller det men, en slik stor flat en :) )

Håper det hjelper :)

Fredrik

• 3 weeks later...
Skrevet

Det var faktisk gått hull på inline pumpen.

Et lite hull midt på selve pumpen, sprutet ut.

Skjønner liksom ikke helt hvordan det har gått til, då den ligger relativt polstret akkurat der.

Skrevet
Det var faktisk gått hull på inline pumpen.

Et lite hull midt på selve pumpen, sprutet ut.

Skjønner liksom ikke helt hvordan det har gått til, då den ligger relativt polstret akkurat der.

Jeg fikk faktisk diesel lekasje der jeg også for en ukes tid siden, så ut som det var slangen ut fra pumpa, men hjalp ikke og stramme klemma. Så jeg plukka ut pumpa og satte inn den gamle orginale, og skar litt av slangen og sette på større klemmer, nå mener jeg det er tett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...