BD Racing Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Da har jeg Nicolai gått til innkjøp av en E30 coupe preface 84 modell som forhåpentligvis skal bli en av norges grommeste drifting E30'er Bilen jeg kjøpte lå ute her på bimmers for salg i en annonsen uten bilde i Skien. Jeg ringte eieren av bilen og fikk litt info om bilen. Jeg bestemte meg for å dra til Skien å se på den og jeg kjøpte den Bilen så "grei" ut når den sto på bakken på verkstedet til den gamle eieren og jeg begynte med en gang å legge planer i hodet for bilen Når jeg fikk bilen hjem i varm garasje og skikkelig lys var ikke bilen så "grei" alikevel Forrige eier sa det kun var et lite rust hull på venstre bakskjerm og resten var rustfritt og strøkent noe det overhode ikke var når jeg fikk demontert litt, men nok om det.Planene med bilen er en fullrigga drifte bil, men samtidig 100% strøken ihvertfall i starten til de første ripene på gatebil vil komme Hva kommer på bilen:- K-sport bremser foran og bak- K-sport coilovere- Pulverlakkert understell med nye powerflex/GSP foringer- 18" hjul- Pedersen Racing bur- S50B32 motor med 5-trins kasse- Sparco bøttestoler og 4-punkts belter- 325 diff, med utveksling 3.64 med hel sveiset sperre- Custom sidepipe eksos på hver side- Bensinsystem blir komplett fuelcell i bagasjerom med nødvendige AN koblinger/slanger- E36 M3 3.2 forstilling- E30 325 bakstilling med 5 bolt nav- Takluke skal fjernesSikkert masse jeg har glemt her, men dette er ihvertfall en god start Til nå har jeg fått strippa ned hele bilen, fjernet alle asfaltmatter inne i bilen og begynt å fjerne all den jævla tectylen under bilen med varmepistol og sparkelspade Samme dritt jobben som jeg gjorde på E36'en Bilen skal ikke syrebades, men hellakeres både under og over i en mørk grå farge tror jeg i kombinasjon med svarte felger og knall rødt understell både foran og bak Foreløpig har jeg bestilt nye kanaler på begge sider og komplette hjulbuer bak, altså ytre skjermkant og indre skjerm/hjulbue Dette skal byttes med en gang all tectylen er ferdig fjernet Målet er å ha bilen ferdig lakkert til jul Så montertingen og kose arbeidet kan starte etter jul Noen bilder av hvordan prosjektet ser ut akkurat nå Og de kommer selfølgelig i feil rekkefølge LEGG MERKE TIL DEN SINNSYKE SVEISINGEN TIL GAMLE EIER OVERALT :evil: #-o
Sund.M3 Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 denne skal bli spennende å følge me på, legger dere samme innsats i denne som i e36en din så blir dette veldi bra tror jeg stå på, husk masse bilder
Pedi Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Jøss, pågangsmot og arbeidslyst er det ikke noe å si på iallefall!! Sku ønske en var 18-20 år igjen ja, hehe..
Jørgen Lie Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Her kommer nok et bygg ja! Må vel følge med her også
jorg1s1 Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Må følge med her Tviler absolutt ikke på at dette blir et gjennomført bygg med tanke på E36'en.
M3 Yngve Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 Blir nok en grom bane bil dette. Burde tenke vekt, vekt og vekt, billigste måten å trimme på. Skal du ikke bruke org el annlegg ? Om det fins noe rust ved batteri ( foran) og under sikkringsboksen, MÅ du ta det + burde forsterke og svesie mye mere på dempertårna og rundt og nedover der. E30 bøyer seg fort der ved litt hopping. Ikke mye som skal til før den er stiv nok.
BD Racing Skrevet November 18, 2011 Forfatter Skrevet November 18, 2011 Blir nok en grom bane bil dette. Burde tenke vekt, vekt og vekt, billigste måten å trimme på. Skal du ikke bruke org el annlegg ? Om det fins noe rust ved batteri ( foran) og under sikkringsboksen, MÅ du ta det + burde forsterke og svesie mye mere på dempertårna og rundt og nedover der. E30 bøyer seg fort der ved litt hopping. Ikke mye som skal til før den er stiv nok. Skal fjerne så mye vekt som mulig, og all rust skal fjernes Fjerner batteri plassen foran for å få bedre plass og få ned vekta Skal også fjerne takluka Tenke og forsterke hele karosseriet slik vi gjorde på E36'en med 5cm sveisefuger i alle karosseri skjøter Skal bruke det orginale E30 elektriske, men klippe bort alt unødvenig
M3 Yngve Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 " fjerne takluka " Er goood musikk i mine ører
BD Racing Skrevet November 18, 2011 Forfatter Skrevet November 18, 2011 " fjerne takluka " Er goood musikk i mine ører Det vet vi Men er helt enig, skal kun ha takluke på show biler mener jeg Litt tøft når flippen står oppe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå