SSM Skrevet Mars 5, 2012 Skrevet Mars 5, 2012 Sant det Larsen-Racing, og det er heller ikke krav til at buret må skrues sålenge det helsveises til karosseriet. Det er bare folk som feiltolker Bilsport boka, og gjør skruingen for sikkerhetsskyld.Men gjør absolutt ingenting å være på den sikre siden, gjør det tross alt for sin egen sikkerhet Da forstod jeg rett, men det var krav til at man måtte ha minimum 3mm plate sveist der man skulle skru. Jeg kommer nok til å gjøre det på noe samme måte som det er gjort på denne bilen her, bare mye lavere boks.
BD Racing Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Skrevet Mars 5, 2012 Sant det Larsen-Racing, og det er heller ikke krav til at buret må skrues sålenge det helsveises til karosseriet. Det er bare folk som feiltolker Bilsport boka, og gjør skruingen for sikkerhetsskyld.Men gjør absolutt ingenting å være på den sikre siden, gjør det tross alt for sin egen sikkerhet Da forstod jeg rett, men det var krav til at man måtte ha minimum 3mm plate sveist der man skulle skru. Jeg kommer nok til å gjøre det på noe samme måte som det er gjort på denne bilen her, bare mye lavere boks. Ok da har jeg også misforstått reglene, men her får kontrollørene både i pose og sekk da Grunnen til at boksene er såpass høye er fordi at når vi fjerner boksene får man buret så langt ned å man kommer til med sveisepistolen og får sveiset på øversiden av buret. Vi nestet fast hele buret først oppå boksene, deretter fjernet vi boksene og helsveiset buret før vi satt det opp igjen på boksene Håper du skjønner hva jeg mener
SSM Skrevet Mars 5, 2012 Skrevet Mars 5, 2012 Ja, forstod det Men jeg skal jo ha mitt bur skrudd slik at det er "lett" å få det inn og utav bilen. Dette var Pedersen bur sant? Er hovedbøylen så lang at den kan stå på gulvet og alikevel er den helt oppunder taket?
BD Racing Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Skrevet Mars 5, 2012 Ja, forstod det Men jeg skal jo ha mitt bur skrudd slik at det er "lett" å få det inn og utav bilen.Dette var Pedersen bur sant? Er hovedbøylen så lang at den kan stå på gulvet og alikevel er den helt oppunder taket? Ja er pedersen racing bur. Ja hovedbøylen er høy nok når man kjøper den. Men vi har kappet av den endel
Anders92 Skrevet Mars 5, 2012 Skrevet Mars 5, 2012 Må si du kan sakene dine! Eneste jeg har å pirke på er egentlig valg/preferanse av "bodykit", som er litt utenom min smak. Men din bil, -ditt valg! Go for it! Bedre å velge det du liker, fremfor å gjøre noe du ikke liker selv, for å tilfredstille andre Du jobber i en jævlig fart forresten! Rart du har tid til å sitte her å oppdatere
BD Racing Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Skrevet Mars 5, 2012 Må si du kan sakene dine! Eneste jeg har å pirke på er egentlig valg/preferanse av "bodykit", som er litt utenom min smak. Men din bil, -ditt valg! Go for it! Bedre å velge det du liker, fremfor å gjøre noe du ikke liker selv, for å tilfredstille andre Du jobber i en jævlig fart forresten! Rart du har tid til å sitte her å oppdatere Tusen takk, jævelig mye arbeid som ikke synes Skriver her når jeg er på jobb
|Ole| Skrevet Mars 5, 2012 Skrevet Mars 5, 2012 Eg høyre reglene om bur tilseie att man ikkje får sveise i karossen lenger, att alle punkt som har kontakt med karosseriet skal skrues med minimum 3 m8 boltar...Da er det ikkje lov å sveise i tilegg, litt usikker på om dette trer i kraft i år eller neste år.
BD Racing Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Skrevet Mars 5, 2012 Eg høyre reglene om bur tilseie att man ikkje får sveise i karossen lenger, att alle punkt som har kontakt med karosseriet skal skrues med minimum 3 m8 boltar...Da er det ikkje lov å sveise i tilegg, litt usikker på om dette trer i kraft i år eller neste år. Hmm, mye rart å forholde seg til gitt Men takk for info
|Ole| Skrevet Mars 5, 2012 Skrevet Mars 5, 2012 Eg kan ikkje garantere att dette er riktig men det har iallefall vert snakk om No Problemos
Mikael-B Skrevet Mars 5, 2012 Skrevet Mars 5, 2012 Eg høyre reglene om bur tilseie att man ikkje får sveise i karossen lenger, att alle punkt som har kontakt med karosseriet skal skrues med minimum 3 m8 boltar...Da er det ikkje lov å sveise i tilegg, litt usikker på om dette trer i kraft i år eller neste år. Regler for dette står i Bilsport reglement 2012. Sålenge det ikke gjøres endringer der, gjelder kun dette for nasjonale arrangementer. Dette står i NSR #304 og gjelder for innfestning av bur til karosseri: "Hver festeplate skal festes med minst tre bolter til en stålforsterkningsplate som er minst 3 mm tykk, og som har et areal på minst 120 cm², og som er sveiset til karosseri/chassis. For biler som er homologert f.o.m. 01.01.2007 skal arealet på 120 cm² være kontaktflaten mellom forsterkningsplaten og chassis / karosseri. Eksempler er vist på tegning 253-18 – 253-24 (for skissene 253-18 og 253-20 er det ikke nødvendig med sveising i karosseriet). Dette gjelder ikke bakoverstrevere. (Se 11.2.2.3.). Det skal benyttes minst M8 bolter med minimum ISO-standard 8.8 eller bedre. Muttere skal være selvlåsende eller montert med låseskive. Ovenstående krav er å anse som et minimum. Det er tillatt å øke antall bolter, burets festeplater kan sveises til forsterkningsplatene, og buret kan fastsveises i karosseriet. Burets festeplate kan ikke sveises direkte til karosseriet uten forsterkningsplater". Det er noen som tolker dette som at buret skal skrues som et minimum, og at sveisen kun er et tillegg. MEN, skru buret for sikkerhets skyld, da mange kontrollører vil ha det skrudd.
bmwrasaren Skrevet Mars 6, 2012 Skrevet Mars 6, 2012 Buret SKAL skrues fast i en 3 mm forsterkningsplate som er sveist i gulvet. Med teskje: Sveis fast en 3 mm i gulvet og sveis en 3 mm plate i buret. Ta så å bolt disse sammen med 3 stk 8 mm bolter. Der buret er festet i hjulhusene bak trengs det bare 2 bolter, her skal det også være 2 plater.
BD Racing Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Skrevet Mars 6, 2012 Fått gjort endel i går og i dag også Bilen så jo egentlig helt grusom ut, etter vi fikk vasket den under, hehe I går "shittet" vi alle fuger og kanter etter sveisingen i gulvet for å få alt 100% vanntett Pluss at jeg gikk over med litt primer der hvor det var bart stål eller dårlig underlag I dag fikk vi sprøytet svart bodyshyts under ca halve bilen, kjøpte bare to liter pga. var usikker på hvor mye vi kom til å bruke så vi gikk tom. Må kjøpe 2-3 liter i morgen Ble rimelig bra resultat synes jeg Bruker kompressor og sprøyte Yes Sir
M3 Yngve Skrevet Mars 6, 2012 Skrevet Mars 6, 2012 Hva skal du med sånt under en bane bil egentlig ?? Hadde eller skrap av all kitt osv, og et lag med lakk. Veier jo flere kg det du har på der.
BD Racing Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Skrevet Mars 6, 2012 Hva skal du med sånt under en bane bil egentlig ??Hadde eller skrap av all kitt osv, og et lag med lakk. Veier jo flere kg det du har på der. Jojo, du kan så si men Men et helvettes jobb å skrape bilen helt ren under uten å syrebade da Men er jo bare et tynt lag under hele bilen kun for å få litt finish Pluss hvis/når jeg drar av og ut i sandfella slipper jeg å få masse steinsprut/hull i lakken som igjen fører til fukt og rust Jeg får heller slanke meg et par kilo Men for all del, dette vet du bedre enn meg Får heller syrebade neste banebil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå