Gå til innhold

BD Racing - Drifting E30 - Update Side 26,MONTERT BREMSER, PÅ HJUL IGJEN !

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kjøpt tank fra Torshov?

Isåfall må du bytte ut lokket med engang, det bare sprekker og blir ødelagt. Tilslutt får du nesten ikke opp lokket :)

Kjøpte tanken på torshov ja, hvor kjøper man nytt lokk ?

Merket at det ikke var av beste kvalitet :)

Jeg kjøpte på Ebay engang.

Var noe lignende dette: http://www.ebay.com/itm/BD-Racing-Straight-Fuel-Cell-Fast-Fill-Hose-Style-Aluminum-Filler-Neck-Cap-/260860191271?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item3cbc7aa227

Ok, takk :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Update :mrgreen:

Er lenge siden sist nå, men har vært jobbing med buret og div mere eller mindre alle ukedagene i 4 uker nå :D Så nå begynner buret å bli ferdig kun 3 rør til som skal på plass innvendig :D

Buret har vært en helvettes #-o jobb, er liksom ikke bare å klatte alt sammen, det skal jo se proft ut og være tight med god finish :D

Har snakket med JH Linnerud angående buret og boksene, han sa at buret måtte skrus til boksene på gulvet selv og det hel sveises. Har også lest dette i bilsport boka, kan ikke i det huleste skjønne hva det skal ha å si :roll:#-o

Skal prøve å få sveiset dette ferdig i løpet av uka inkl stiver mellom dempertårn bak og litt braketter og div i motor rom :D

Planenen er å få levert den til lakk i slutten av måneden :D

Bildene kommer i feil rekkefølge dessverre :mrgreen:

IMG_0123.jpg

IMG_0122.jpg

IMG_0121.jpg

IMG_0120.jpg

IMG_0116.jpg

IMG_0115.jpg

IMG_0114.jpg

IMG_0113.jpg

IMG_0112.jpg

IMG_0111.jpg

IMG_0110.jpg

IMG_0109.jpg

IMG_0101.jpg

IMG_0100.jpg

IMG_0099.jpg

IMG_0098.jpg

IMG_0097.jpg

IMG_0096-1.jpg

IMG_0095.jpg

IMG_0093.jpg

IMG_0091-1.jpg

IMG_0089-1.jpg

IMG_0087-1.jpg

IMG_0086-1.jpg

IMG_0085-1.jpg

IMG_0084-1.jpg

IMG_0083.jpg

IMG_0082-1.jpg

IMG_0081-1.jpg

Skrevet

:applause: Blir knall bra dette da :applause:

Det med at bura også må skrus, er pga ikke alle er så flinke til å sveise. Så bolter er for ekstra sikkerhet.

Men sveis og bare sett i de boltene som det står i boka !

Skrevet
Du må ikke slipe sveisene på buret ditt.

Det ville ikke jeg gjort heller. I tillegg ville jeg pendelsveist med litt høyere varme, eventuelt lagt to strenger. Sveisen blir mye mer holdbar og ser penere ut med mindre brennekant. Ellers foretrekker jeg å bruke rørtråd/pinner når det er en fordel med god innbrenning i stålet.

Nok konstruktiv kritikk. Ellers er det NYDELIG arbeid! Gleder meg til å se den når bilen er ferdig.. :mrgreen:

Skrevet
Det er faktisk krav til at sveisene ikke skal slipes..

Det stemmer sikkert det, men har sett mange gatebiler som ikke har skrudd buret ned og boksene og har sparklet alle skjøter i buret. Og de får fortsatt kjøre på gatebil ?? Merkelig #-o

Skrevet

Mange bur som ikke skulle vært godkjente .. :) Men de fleste sparkler oppå sveisen, uten å slipe.

Hvis jeg tar teknisk på en biltrial bil, godkjenner jeg aldri bur hvor sveisen er slipt..

Skrevet
Mange bur som ikke skulle vært godkjente .. :) Men de fleste sparkler oppå sveisen, uten å slipe.

Hvis jeg tar teknisk på en biltrial bil, godkjenner jeg aldri bur hvor sveisen er slipt..

Ok, men har bare grov sparklet de så man kan fortsatt se sveisefugene :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...