anx Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Heisann, har en 118d '08 modell, med bi-xenon. Det som er merkelig, at enkelte ganger er den i perfekt høyde, og andre ganger har den liksom hengt seg opp i en feil høyde. Og da blender den all motgående trafikk, noe som er litt kjedelig. Prøvd å skru av bilen helt, men ser etter at lyktene kjører en test av høyden hver gang bilen startes, at de setter seg i feil høyde. Plutselig, om bilen har stått litt(låst, og skrudd av) og jeg prøver igjen, er alt fint. Problemet oppstår som regel underveis på en tur. Hva kan være feil?
anx Skrevet November 21, 2011 Forfatter Skrevet November 21, 2011 Ingen som vet? Prøvd å ta fra batteriet noen ganger nå også, men ser ikke ut til å hjelpe.
argi520dat Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Gjelder det begge lyktene eller bare den ene?
Aroid Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 høyde nivå sensor som fjusker eller treg stag/knekt
argi520dat Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Jeg tror du bør sjekke om det er noen feilkoder på systemet. På meg kan virke som en feil på/ved nivåsensorer som nevnt av andre..
ogee1 Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Enig med argi520dat. Siden det kommer og går vil jeg tro det er noe feil med innmaten i nivåsensoren, men du kan jo sjekke om kontaktene og mekanikken ser greie ut, for sikkerhets skyld. Sensoren er en liten svart boks, fire-fem centimeter med en plastarm på. Til plastarmen er det festet en ti centimeter lang rund stang med kuleledd i hver ende. Andre enden av den lange stanga er festet med et klips til en av de nedre bærearmene. Det sitter en på venstre side foran, og en på venstre side bak. Hvis du svinger helt over til høyre og stikker hodet inn bak forhjulet vil du se nivåsensoren festet til den nedre bærearmen. Når du har sett hvordan den ser ut foran kan du krype under bilen bak, da vil du finne nivåsensoren bak også.
anx Skrevet November 21, 2011 Forfatter Skrevet November 21, 2011 Takk for kjempeflotte svar! Det gir jo mening at det er denne sensoren som kan være synderen. Sjekket foran, og det så ut som alt var helt. Fikk ikke sjekket bak da jeg ikke har tilgang til jekk før i morra, så blir spennende å se om det er like helt der. Er det noen måte å kjøre diagnose selv på, eller må jeg på verksted?
ogee1 Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 For å få kjørt diagnose må du ha en OBDII-kabel og PC med passende software. Dette kan du skaffe deg selv, men det krever fort noen timer lesing på nettet for å få satt opp allting riktig. Det enkleste er å få hjelp av noen som allerede har gjort denne jobben, eller å få et verksted til å gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå