M|Fjeld Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Kjøpte meg også en BMW med v8 i helga. 740iAL. 10.5 og 9x18, el seter med memory, antispinn, skuddsikre glass, svart skinn osv. Ja, den trenger teknisk TLC.[ Bilde ] [ Bilde ] Det blir pilsnerdilligens Denne som stod i Åros? Ble snappet rett foran nesa på meg!
NBCustom Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 Kjøpte meg også en BMW med v8 i helga. 740iAL. 10.5 og 9x18, el seter med memory, antispinn, skuddsikre glass, svart skinn osv. Ja, den trenger teknisk TLC.[ Bilde ] [ Bilde ] Det blir pilsnerdilligens Denne som stod i Åros? Ble snappet rett foran nesa på meg! Stemmer stemmer
NBCustom Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 Sjekk coilene dine...., jeg tror du gjerne finner feilen der.... Jeg har koblet av og på, en og en coil, men er gnist på pluggen til de som jeg trodde ikke fungerte. Bilen får feil blanding, det viste diagnosen også. Det er gnist på alle pluggene. Fikk opp feil på lambdasondene. Mulig det er disse som gjør at pluggen på syl 1 og 2 er kølsvarte?! De andre er brune.
Pedi Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Sjokoladebrune plugger er flott. Rart at det bare er 2 plugger som er svarte.... Hvordan går den med nye plugger da?
NBCustom Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 Sjokoladebrune plugger er flott.Rart at det bare er 2 plugger som er svarte.... Hvordan går den med nye plugger da? Det har jeg ikke sjekka, men ved to anledninger i dag gikk den som den skulle. Men kun i perioder på noen sekunder. Har ikke testa med nye plugger, men er gnist på alle som sagt, så tviler egentlig litt på om det har noe å si, eller?
Pedi Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Virker litt rart. Men er det ikke samme coilene som på M50 da? Jeg hadde byttet de, hvis jeg hadde hatt tilgang på et par andre. Bare for å eliminere problemet der. Jeg vet om flere tilfeller der coiler har fjusket....
NBCustom Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 Virker litt rart. Men er det ikke samme coilene som på M50 da? Jeg hadde byttet de, hvis jeg hadde hatt tilgang på et par andre. Bare for å eliminere problemet der. Jeg vet om flere tilfeller der coiler har fjusket.... diagnosen viste ikke noe feil på coiler/el... men A/R var feil.. Kanskje jeg bare skulle kjøpt nye lambdasonder for å eliminere det problemet? Hva mener du som har peiling?
Pedi Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Særlig peiling har jeg ikke akkurat, men tenker bare i litt andre baner: Punkt en: O2-sensorer er en slitedel. Byttes uansett hvis du tar deg råd til det. Og har du feilkode på de som ikke forsvinner, så må du iallefall bytte de... Punkt to: Jeg var bilmekaniker i den tiden diagnosetestere kom inn for fullt. I dag MÅ en ha en tester på en ny bil for å få oljen til å renne utav bunnpanna ved oljeskift omtrent, men din bil er fra tiden da jeg skrudde bil. Og jeg lever fortsatt etter tankegang som bruker elimineringsmetoden, og sunn fornuft. Diagnosetester er flotte greier, men ikke et utimat produkt. At ikke den ga beskjed om defekte coiler, hadde jeg ikke stolt på. At det er coiler som er feil hos deg er langt fra sikkert, men jeg VET at coiler har vært et problem - og at det ikke er så mange muligheter når det kun er 2 sylindre det er snakk om. Så ikke stol blindt på en tester, tenk litt som om det hadde vært en av de andre bilene dine. Jeg er sikker på at du hadde tenkt i andre baner hvis det hadde vært en av de...
NBCustom Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 Særlig peiling har jeg ikke akkurat, men tenker bare i litt andre baner:Punkt en: O2-sensorer er en slitedel. Byttes uansett hvis du tar deg råd til det. Og har du feilkode på de som ikke forsvinner, så må du iallefall bytte de... Punkt to: Jeg var bilmekaniker i den tiden diagnosetestere kom inn for fullt. I dag MÅ en ha en tester på en ny bil for å få oljen til å renne utav bunnpanna ved oljeskift omtrent, men din bil er fra tiden da jeg skrudde bil. Og jeg lever fortsatt etter tankegang som bruker elimineringsmetoden, og sunn fornuft. Diagnosetester er flotte greier, men ikke et utimat produkt. At ikke den ga beskjed om defekte coiler, hadde jeg ikke stolt på. At det er coiler som er feil hos deg er langt fra sikkert, men jeg VET at coiler har vært et problem - og at det ikke er så mange muligheter når det kun er 2 sylindre det er snakk om. Så ikke stol blindt på en tester, tenk litt som om det hadde vært en av de andre bilene dine. Jeg er sikker på at du hadde tenkt i andre baner hvis det hadde vært en av de... Ja.. kommer til å kjøpe nye lambdasonder, så bruker vi elimineringsmetoden ja
Thunegutt Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Gratulerer med ny E32 Dette er en groom bil. Ang motorproblemet ditt. Det blir skiftet alt for mange lamdasonder rundt om, uten det er feil på de. Lamdasondene er siste "målestasjon" for motoren, og de er veldig følsomme. At de avgir feilkode er helt rett, men det er mest sannsynligvis pga at blandingen er utenfor sonden`s reguleringsområde. Mangen som går på en dyr blemme her. Jeg ville heller evt demontert og rengjordt de, og heller brukt pengene på nye coiler. Lykke til
Pedi Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Spørs nå litt hva det går i her Thunis... Som jeg sa, det er alltid greit å tenke litt selv. Er begge kaputt ihht diagnose, så måtte jeg ha tenkt meg litt om. Har det vært en svakhet? Noen biler ryker O2-sensorene "i ett", mens i andre biler varer de "evig". Mange av de jeg har byttet som bilmekaniker har vært med defekt forvarmerfunksjon, svært få har vært selve sensoren defekt. Resten av de jeg har byttet har vært i service-sammenheng, feks Chrysler V6 3.3 så byttes de på 100tkm. Å rengjøre de (samt å se tilstand visuellt) er en bra ting å gjøre, enig i det. En O2-sensor kan leses litt den også, slik en kan med tennpluggene... Deretter så vil jeg referere meg selv, der jeg påpeker å slette feilkode og så se om den kommer tilbake. Har blandingen vært utenfor sensorens ref område over en lengre periode, vil feilkoden gjerne forsvinne en stund om før den kommer igjen. Kommer feilkoden ASAP, så er det nok en direkte feil. Slik var det iallefall med de gamle testerene, kanskje det er anderledes (og mer nøyaktig) med de nye testerene - de har jo ikke jeg vært borti. Dessuten så kunne en iallefall før teste forvarminga med diagnosetesteren, så jeg regner med at det kan gjøres nå også - og at det er gjort... Nevertheless, som vi begge er enige om - sjekk coilene
NBCustom Skrevet Juni 2, 2012 Forfatter Skrevet Juni 2, 2012 Ok. Skal bare bli "ferdig" med 524n og skulen først, så skal vi bytte noen coiler for å se om det kan hjelpe:) Takk for tilbakemelding.
NBCustom Skrevet Juni 13, 2012 Forfatter Skrevet Juni 13, 2012 Da har jeg endelig fått bilen lakkert, må si meg fornøyd. Har igjen litt montering siden noen smådeler er til lakkering enda. Neste nå er: -Montere ferdig -Kjøpe smådeler som emblem/div lister som var dårlig -Legge nye dekka på Borbet A 9x17 ET8 -Senkesettet bak må monteres -Skilter etter 1. juli en gang. -Bygge bassen ned i hjulbrønnen for å slippe den store stygge basskassa -Diffsperre Utover sommeren blir det også ny 6-kanals forsterker. Drar for øyeblikket kun to av 6x9, så trenger en heftigere forsterker til å dra alt. 4000-5000W
VegarVS Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 moro! liker fargen si ifra hvis du skal selge noen gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå