NBCustom Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Skrevet Juni 15, 2012 Du merker lett forskjell på rutene skuddsikre er over 2cm tykke. Doble isolerglass er ca 5mm.. Om du er interessert i en skamrå liten forsterker har jeg en alpine 1200 pdx til salges. Den yter over 1200w og er på størrelse med en cdspiller veil pris 7500 selger den for 3500,- Disse rutene er rundt 2cm ja! Dørene er tunge Takk for tilbudet, skal tenke litt på det. Mulig det blir byttehandel med en kammerat etter hvert, jeg sier ifra om det blir aktuelt.
NBCustom Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Skrevet Juni 15, 2012 En liten oppdatering - Har fjernet basskassa, og ryddet opp litt i bagasjerommet. Felte ned bassen i reservehjulsbrønnen + gjemt ledninger og forsterker. Ble en god del ryddigere Passet bra at bassen har samme farge som stoffet. Har også montert lister rundt vinduer og slikt, så er ikke mye som gjenstår av slikt. Det som gjenstår utseende messig er å få montert m5-sideskjørt, spoilerlist på bagasjeluka og bakrutesenker + gummilist på bakfanger. Må få lagt på dekka på Borbet-hjula, så kan dem også monteres.
NBCustom Skrevet Juni 18, 2012 Forfatter Skrevet Juni 18, 2012 Murphys law strikes again, damn!! Var hellt jævlig å få av de gamle fjærbeina bak, så kom overraskelsen.. Demperne til senkesettet passet ikke bak! Så det selges nå.. Supersport med tüv, helt nytt (50/30mm). Bestilte meg nytt sett og bedre. Valget falt på KB-gassdempere og TA-technix 60/40mm med tüv. Så krysser fingrene for at forhandleren klarer å levere riktig vare denne gangen og at ting går på skinner så man slipper å kjøpe tre senkesett før det skal passe! Problemet er tida flyr!
Tzunami Skrevet Juni 18, 2012 Skrevet Juni 18, 2012 Kjedelige saker :/ krysser fingrene! du har jo enda ca 2 uker mtp bassen, vil det ikke være fare for at ting havner oppi elementet og ødelegger det?
NBCustom Skrevet Juni 18, 2012 Forfatter Skrevet Juni 18, 2012 Kjedelige saker :/ krysser fingrene! du har jo enda ca 2 uker mtp bassen, vil det ikke være fare for at ting havner oppi elementet og ødelegger det? Ja, har hatt så vanvittig mye motgang med den bilen her. Så fort en ting har blitt ordna, så er det noe annet som må ordnes Men bilen er påkostet ekstreme summer nå, så jeg gir meg på ingen måte før alt er i orden, uansett pris! Håper at det meste er på stell i begynnelsen av juli, kommer litt an på når delene ankommer. Har for øvrig byttet glødeplugger og satt inn nytt batteri nå, likevel er den tungstartet. Lurer på om det kan skyldes defekt fødepumpe eller liknende, har ikke sett noe på det, for den starter veldig lett hvis den trilles i gang, klikker i releet gjør det også. Angående elementet: Kommer til å være forsiktig med å legge masse ting baki, i såfall skal det legges lengre inn mot bakseteryggen, eller dekke over elementet på en måte der det ikke blir ødelagt. Skulle det bli ødelagt så kjøper vi bare et nytt og bedre ett, det har blitt så dyrt uansett, at en bass til eller fra har ingenting å si Form før funksjon! Takk for støtten! Bilen begynner å komme seg, men er fortsatt en del som må gjøres før jeg er fornøyd! Videre i sommer er følgende planlagt: -Legge på dekka og få på Borbet-hjula -Få på nytt bak -Få på m-sideskjørt/vipp på luka + bakrutesenker -Profileringsfirma skal lage logo til bakruta -Bytte dieselfilter + evt fødepumpe -Betale årsavgift/flytte over forsikring til denne -Forsegling av lakk og interiør - Stereooppgradering: ny forsterker + høytalere (de nye som jeg kjøpte for å ha i denne bilen vil enten brukes i en annen bil etter hvert, eller selges!) -Større t3-turbo og intercooler
NBCustom Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Skrevet Juni 24, 2012 Bestilte meg ny intercooler i dag siden den gamle jeg har liggende er møkkete. Ble en relativt stor en fra Turboworks som skal holde til 650hk på bensin, så den bør kjøle greit. Gjorde også plass til den foran radiatoren, i tillegg står radiatoren nærmere vifta nå, som igjen gir bedre kjøling (Er 10-12cm mellomrom originalt) Går nok fort en måned til før blir skilter pga pga jobb/trening og utelandsferie osv. Har et håp om å kunne delta BMW CCN Øst sitt treff på Rudskogen 28. juli. I tillegg bestiller jeg straks ny 6-kanals forsterker på 4000W og fire nye 6x9, kommer til å sette de nye i denne, også vil de fire andre nye jeg kjøpte for et par måneder siden brukes i noen andre prosjekter/ligge i reserve:) Stay tuned..
Pedi Skrevet Juni 24, 2012 Skrevet Juni 24, 2012 Regner med du har byttet returslangene og endepluggen. Sjekket dysene mtp lekk og åpningstrykk? Hvilken forsterker er det du har/skal bestille deg da?
NBCustom Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Skrevet Juni 24, 2012 Regner med du har byttet returslangene og endepluggen. Sjekket dysene mtp lekk og åpningstrykk?Hvilken forsterker er det du har/skal bestille deg da? Ja, de er nylig byttet på denne. Dysene høres i hvertfall bra ut når jeg hører gjennom skruktrekker på dysa. Skal bytte dieselfilter nå, for det ser dårlig ut! En annen mulighet er at ikke all luft er ute av systemet. Forsterker:
Pedi Skrevet Juni 24, 2012 Skrevet Juni 24, 2012 Ikke for å være verken bedreviter eller nesevis her nå, men er dette virkelig en forsterker du vil kjøpe?? Det virker som du vil ha den pga at den er en skikkelig "powerbox" ? Den oppgir du til 6000 watt. Men den har jo bare 3x30A sikringer - og da snakker vi mellom 11-1300 watt på maks optimal pinne. 6000w er som kjent et strømforbruk på 500A i 12v eller 416A med 14,4v. Du nevner Murphys lov, ovenfor er Ohm's lov. Den er jaggu aktuell den også Erfaringsmessig er vel ikke en flerkanaler særlig bra hvis en skal ha trøkk i bilen, det er vel mest egnet for de som kun vil ha èn forsterker i bilen, men llikevel litt bedre lyd en hvermansen. Halve Norge gikk jo på den smellen tidlig på 90-tallet med Denons DCA-800 - remember? 6 x 50w som skulle rocke bilen i filler, men var jo egentlig bare et vindpust i høyttalerretningen.... Just my .02 Men du klarer nok ikke å høre om en dyse lekker litt. Hvordan ryker den ved oppstart?
NBCustom Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Skrevet Juni 24, 2012 Ikke for å være verken bedreviter eller nesevis her nå, men er dette virkelig en forsterker du vil kjøpe?? Det virker som du vil ha den pga at den er en skikkelig "powerbox" ?Den oppgir du til 6000 watt. Men den har jo bare 3x30A sikringer - og da snakker vi mellom 11-1300 watt på maks optimal pinne. 6000w er som kjent et strømforbruk på 500A i 12v eller 416A med 14,4v. Du nevner Murphys lov, ovenfor er Ohm's lov. Den er jaggu aktuell den også Erfaringsmessig er vel ikke en flerkanaler særlig bra hvis en skal ha trøkk i bilen, det er vel mest egnet for de som kun vil ha èn forsterker i bilen, men llikevel litt bedre lyd en hvermansen. Halve Norge gikk jo på den smellen tidlig på 90-tallet med Denons DCA-800 - remember? 6 x 50w som skulle rocke bilen i filler, men var jo egentlig bare et vindpust i høyttalerretningen.... Just my .02 Men du klarer nok ikke å høre om en dyse lekker litt. Hvordan ryker den ved oppstart? Nok en gang er jeg for rask på avtrekkeren, det er oppgitt maks peak, ikke RMS-effekt Har heller ikke sagt 6000w, men 4000. Og nei, det er ikke "powerbox" jeg skal ha, men ryddighet . Et av kriteriene er at det skal være så få ledninger som mulig, og så få forsterkere som mulig. Misliker masse ledninger og dårlig kontakt, med kraftige ledninger som jeg bruker, så er det ofte vanskelig å få dette til å sitte når det blir mange forsterkere, og separate ledninger vil jeg ikke ha da det blir mye ledninger, som jeg misliker Samtidig har du et poeng med at man får mer trykk ut av færre kanaler som regel. Har drevet/testet litt med stereo i overkant av 8 år, så liker å teste litt forskjellig. Denne gangen har jeg lyst til å prøve denne. Takk forresten for innspill, for da kan jeg tenke litt mer på det uten å ta for raske beslutninger. Bestiller ikke før om noen dager, så skal gjøre litt research for å høre om hvordan den der fungerer for andre. Stay tuned...
Pedi Skrevet Juni 24, 2012 Skrevet Juni 24, 2012 Sorry, hvor jeg fikk 6kw fra aner jeg ikke. Var nok litt rask jeg også. Men selv 4kw er nok også i bra overkant av hva denne kan levere vil jeg tro. Hvis du på død og liv skal ha en "masse-kanaler", ta nå en kikk på feks Phoenix Gold Roadster... Den har vel fått "litt" bedre kritikk enn den BM'en...
NBCustom Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Skrevet Juni 24, 2012 Sorry, hvor jeg fikk 6kw fra aner jeg ikke. Var nok litt rask jeg også. Men selv 4kw er nok også i bra overkant av hva denne kan levere vil jeg tro. Hvis du på død og liv skal ha en "masse-kanaler", ta nå en kikk på feks Phoenix Gold Roadster... Den har vel fått "litt" bedre kritikk enn den BM'en... Stemmer, men problemet er at jeg ikke finner noe kritikker av den forsterkeren?! Den leverer 130w rms + 400rms, så det er jo ikke så ille det. Prisen er det jo heller ikke noe å si på. Hatt BM tidligere, og det har vært det som merket som desidert har overrasket meg mest positivt. Blaupunkt, LDS og Alpine er noe av den verste dritten jeg har vært borti, også har det kostet mye mer Det er snakk om høytalere riktig nok. Forøvrig så har to av utgangene på 5-kanaleren tatt kvelden Det er svakt når vi snakker LDS som vi kan trygt kan si er et anerkjent merke og er brukt svært ite Merkelig, men jo bedre elementer jeg har, jo dårligere er resultatet. Enten skuffer lyden eller kvaliteten på de anerkjente merkene, hvertfall i moderast prisklasse. Så "ukjente" merker er det jeg utvilsomt liker best.
NBCustom Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Skrevet Juli 8, 2012 Har vært litt stille i tråden her noen dager, men har nå fått sendt ei rekke bestillinger av deler. -Turboworks IC (700x250x65mm) -6-kanals BM forsterker (vil ha minst mulig ledninger da det er jalla) -Gromt vanntett mini-cam 1080p med fjernkontroll-styring og alle ønskelige festeanordninger, så jeg kan styre kameraet på avstand, f.eks hvis noen har det på hjelm eller festet på bil eller liknende. -Dieselfilter -Nytt MIG sveiseapparat + diverse småtterier Skal snekre sammen en film, men må ha et par kameraer tilgjengelig + bestille folk og bilen må jo være klar.
BmwDieselPower Skrevet Juli 12, 2012 Skrevet Juli 12, 2012 Regner med du har byttet returslangene og endepluggen. Sjekket dysene mtp lekk og åpningstrykk?Hvilken forsterker er det du har/skal bestille deg da? Ja, de er nylig byttet på denne. Dysene høres i hvertfall bra ut når jeg hører gjennom skruktrekker på dysa. Skal bytte dieselfilter nå, for det ser dårlig ut! En annen mulighet er at ikke all luft er ute av systemet. Forsterker: [ Bilde ] Den forsterkeren er bra:) Har hatt sånn forsterker i 5år nå, å den har dratt mye rart! Nå drar den 2 sett med Alpine høytalere på 300watt rms uten problem!!
NBCustom Skrevet Juli 12, 2012 Forfatter Skrevet Juli 12, 2012 Regner med du har byttet returslangene og endepluggen. Sjekket dysene mtp lekk og åpningstrykk?Hvilken forsterker er det du har/skal bestille deg da? Ja, de er nylig byttet på denne. Dysene høres i hvertfall bra ut når jeg hører gjennom skruktrekker på dysa. Skal bytte dieselfilter nå, for det ser dårlig ut! En annen mulighet er at ikke all luft er ute av systemet. Forsterker: [ Bilde ] Den forsterkeren er bra:) Har hatt sånn forsterker i 5år nå, å den har dratt mye rart! Nå drar den 2 sett med Alpine høytalere på 300watt rms uten problem!! Godt å høre, har lest litt rundt og det virker som om folk synes den fungerer bra, så skal bli spennende å sammenlikne med 5-kanals LDS'n jeg til nå har brukt. Reiser på ferie nå, men når jeg er tilbake så bør alle delene være på plass for videre bygging og sluttføring av bilen. Får satse på en drøss med bilder og en film fra Nord-Bingen Custom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå