Gå til innhold

BMW E34 524td(i) -> Nybygd diffbrems bestilt (3.91)

Anbefalte innlegg

• Svar 209
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da har jeg besluttet å ikke registrere denne bilen i år, men det blir noen turer på prøveskilt..Årsaken er at sisteår på Høgskule og egentlig manglende tid til å få brukt den nå som høsten er i anmarsj.

Har siden forrige update tonet rutene med 30% mørkere film enn original helt fram.

Det som gjenstår for å få den helt ferdig er:

-Montere sideskjørt

-Montere turbo og intercooler inkl bygging av rørgater

-Få lagt om dekk

-Proffsoting av bakrute

Med andre ord overkommelig...

Kommer til å redigere en film i løpet av høsten.

Skrevet

Her er et kjapt bilde da jeg måtte flytte bilen i dag. 30% film helt frem og m-sideskjørt, kan også skimte vippen på bakluka såvidt :P Blir mørke blinkere foran etter hvert tenkte jeg, og så Borbet-hjula, ellers så ser jeg meg ferdig utapå.

551160_340566606025211_1985149135_n.jpg

Skrevet
Er du nå helt sikker på disse borbet felgene... :?:

De som du har på nå, kler fargen på bilen, trenger bare litt mere dekk så er du i mål. :headbang:

Ja, er 100% sikker :) Blir mye mer dekk bak på Borbetene da. 235/45/17 bak og 215/40/17 foran (9" rund baut). Må prøve å lure inn litt drag-stuk innimellom det hele, siden jeg er fan av rattlåsrally :lol:

Skrevet

Hadde første prøvetur nå i helga. Bilen fungerte veldig bra. Registeret er langt, drar godt helt fra bunnen og hele vegen opp mot hard cut :)

Tok noen bilder + leiket meg litt med photoshop:

387992_341511415930730_1097222317_n.jpg

555636_341511825930689_1704788599_n.jpg

Må snart få begynt på byttet til større turbo og montering av turboworks-cooler også. Har enda ikke fått rota meg til å legge på dekk på borbet-hjula :roll:

Skrevet
Dette er ser meget lovende ut Anders, du får slå på nesten gang du er ute å glir i Eikerbygdene :) Når blir det skilt?

Takker, je kan kontakte deg på tælatuten veitu, så kan vi ljuge litt! :)

Skilt blir det nok ikke i år, flytter jo om 7 dager, og det er uaktuelt å la den stå ute i Bø. Har ikke behov for bil når jeg bor midt i sentrum, og mye tjuvradder ute og flår om dagen. Så den blir stående, og skrudd litt på ved ledige anledninger evt :wink:

• 2 weeks later...
Skrevet
Lekkert ;) Si fra hvis du skal selge felgene som står på nå, de var pooooorno :)

Da må jeg nesten si som til alle andre som lurer, de selges ikke! :P Men om jeg skulle finne på å selge de en dag, SÅ kan jeg si ifra.

Ellers så kommer det til å stå stille med bilen(e) nå, mye å gjøre på skolen + trening og at jeg bur to timer heimefra, så da blir det ikke tid til det enkelt og greit.

• 4 weeks later...
Skrevet

Hvilke diffklumper passer rett på denne bilen? Har firebolta mellomaksel på denne. Utvekslinga som er der nå er 2.65:1.. er vel 188-diff på denne om jeg ikke tar feil?!

Har fått tilbud på en e30 diffbrems, er dette bolt on på e34? utvekslingen er dessverre ikke optimal på denne, 4,27:1. Er 2.65 originalt på min, veit ikke hvor stor forskjell dette vil utgjøre, men er vel en goooood del :roll:

• 2 weeks later...
Skrevet

Ja, da har jeg bestilt og betalt for en så å si nybygd diffbrems med 3.91-utveksling, så må vente en god stund siden den ligger langt nede i Sør-Europa, men får ikke gjort noe mer på bilen før juleferien likevel. Men håper det skal funke og passe :) Blir spennende å se hvor lavt giret den blir med i forhold til med 2.65 :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...