Dal-z Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 vurderer sterkt å bytte ut bilen min med noe mer motorsterkt, nemlig e46 m3. men hva skal man se etter på disse bilene? noen spesielle feil med enkelte av årsmodellene? hvordan er smg kassa i forhold til manuell? ellers kostnader vedr. å eie en slik bil og bruke den daglig, er det dyrt i lengden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Gm5 modulen er noe som ryker, men det er generelt på alle e46 tror jeg, og er ikke mulig å sjekke, dvs er noen releer som slutter å fungere, så man ikke får brukt sentrallåsen. ellers er det jo kostbart å ta inspection 1-2 osv men sånn er det å ha en rå bil jeg kjøpte en å angrer ikke et sekund! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Bære armer , skiver osv er noe som koster litt. Men som nevnt, meget grom bil å kjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet November 21, 2011 Forfatter Share Skrevet November 21, 2011 absolutt verdt den ekstra kostnaden som medfølger mao.? tenker å bruke bilen som hverdagsbil 6 mnd i året (turnusjobb). det er vel ikke noe problem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 det er ikke noe problem, ikke problem å kjøre den på vinteren heller om du vil det, om du ser bort fra km og slitasje osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 skal få komme å kjøpe min om du ønsker:) har hatt min i 3.5 år no:) angra ikkje på dessa åra hehe.. eg må ha ein større bil. ta kontakt for info lr du søker opp tråden min. mvh Lennart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 Gm5 modulen er noe som ryker, men det er generelt på alle e46 tror jeg, og er ikke mulig å sjekke, dvs er noen releer som slutter å fungere, så man ikke får brukt sentrallåsen.ellers er det jo kostbart å ta inspection 1-2 osv men sånn er det å ha en rå bil jeg kjøpte en å angrer ikke et sekund! Beklager for at jeg låner tråden din, men med GM 5 modul mener du GrunnModul 5 da? Er køddete sentrallås på min e-46 og har egentlig ikke fått så veldig tid til å sjekke ennå. Denne koster i allefall 3433kr på koed ser jeg Men ang. topic: tror ikke du angrer et sekund på e-46 m3. Det er kjøremaskin av rang og like fin som bruksbil som trackday i ny og ne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 Det stemmer NA Sjekk her. http://www.bmwgm5.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 takk for info, lette litt og fant ut at det er releene i modulen som pleier å kvelde He,he. releer er allerede på vei til postkassa mi. Betaler ikke så mye for en modul da man kan bytte de defekte releene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 kan vel være greit å sjekke at ikke gulvet er sprekt i fbm traversfestet... Har vel vært aksjon på dette(?), men er vel ikke sikkert alle har vært innom det.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 takk for info, lette litt og fant ut at det er releene i modulen som pleier å kvelde He,he. releer er allerede på vei til postkassa mi. Betaler ikke så mye for en modul da man kan bytte de defekte releene Er vist ikke så helt enkelt å bytte de selv, men er du god til å lodde får du det nok til, er jo bare å prøve å så eventuelt må du kjøpe en ny enhet men tilbake til Topic, tror 01-02 modellene hadde noen motor havari, vet ikke helt hva som var problemet men. dette er værtfall fikset etter hva jeg forstår på 03 (09.02) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 Det stemmer.. Eller det stemmer hvertfall at 2001 modellene hadde dissse problemene, men flere jeg snakket med da jeg skulle kjøpe M3 sa at det kun var 2001 det gjaldt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet November 24, 2011 Share Skrevet November 24, 2011 Bare å ringe BMW og gi dem 7 siste i chassi nr det, så finner man ut om det er bytta rådelager. Mange 01 ble det utført gratis av BMW på. Jeg har hatt motor som det har vært bytta på, den funka som f, på bane med komressor. Den går like fint enda, etter 4 år på bane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet November 25, 2011 Forfatter Share Skrevet November 25, 2011 se her ja, takk for svarene. fant nå ut, etter en samtale med en som har en m3 til salgs på finn at smg kassa til og med har vintermodus, så det burde jo indikere på at bilen kan brukes de fleste årstider men jeg lurer på noe, og det er subframe disaster, gjelder det også for m3 modellene, isåfall. når ble dette utbedret fra fabrikken sin side? det tryggeste er altså å kjøpe en som er fra -03 eller nyere slik jeg forstår? ønsker ikke å ta sjanser når det gjelder bil av dette kaliberet hvordan er det med rust på dette karroseriet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet November 26, 2011 Share Skrevet November 26, 2011 Jeg har ikke greid å få til noe subframedisaster på noen av mine M3 bane biler, begge 01. Ruster i hjulbuer, forskjermer, dører, bakluke, kanaler og ellers der alle andre biler ruster. Men en M3 som har godt under 150 km, burde ikke være rusten noe sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå