Gå til innhold

e46 m3 - hva skal man se etter?


Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

vurderer sterkt å bytte ut bilen min med noe mer motorsterkt, nemlig e46 m3. men hva skal man se etter på disse bilene? noen spesielle feil med enkelte av årsmodellene?

hvordan er smg kassa i forhold til manuell?

ellers kostnader vedr. å eie en slik bil og bruke den daglig, er det dyrt i lengden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gm5 modulen er noe som ryker, men det er generelt på alle e46 tror jeg, og er ikke mulig å sjekke, dvs er noen releer som slutter å fungere, så man ikke får brukt sentrallåsen.

ellers er det jo kostbart å ta inspection 1-2 osv men sånn er det å ha en rå bil :)

jeg kjøpte en å angrer ikke et sekund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gm5 modulen er noe som ryker, men det er generelt på alle e46 tror jeg, og er ikke mulig å sjekke, dvs er noen releer som slutter å fungere, så man ikke får brukt sentrallåsen.

ellers er det jo kostbart å ta inspection 1-2 osv men sånn er det å ha en rå bil :)

jeg kjøpte en å angrer ikke et sekund!

Beklager for at jeg låner tråden din, men med GM 5 modul mener du GrunnModul 5 da? Er køddete sentrallås på min e-46 og har egentlig ikke fått så veldig tid til å sjekke ennå. Denne koster i allefall 3433kr på koed ser jeg :shock:

Men ang. topic: tror ikke du angrer et sekund på e-46 m3. Det er kjøremaskin av rang og like fin som bruksbil som trackday i ny og ne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for info, lette litt og fant ut at det er releene i modulen som pleier å kvelde He,he. releer er allerede på vei til postkassa mi. Betaler ikke så mye for en modul da man kan bytte de defekte releene :lol:

Er vist ikke så helt enkelt å bytte de selv, men er du god til å lodde får du det nok til, er jo bare å prøve å så eventuelt må du kjøpe en ny enhet :)

men tilbake til Topic, tror 01-02 modellene hadde noen motor havari, vet ikke helt hva som var problemet men. dette er værtfall fikset etter hva jeg forstår på 03 (09.02)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ringe BMW og gi dem 7 siste i chassi nr det, så finner man ut om det er bytta rådelager.

Mange 01 ble det utført gratis av BMW på.

Jeg har hatt motor som det har vært bytta på, den funka som f, på bane med komressor.

Den går like fint enda, etter 4 år på bane. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se her ja, takk for svarene.

fant nå ut, etter en samtale med en som har en m3 til salgs på finn at smg kassa til og med har vintermodus, så det burde jo indikere på at bilen kan brukes de fleste årstider :P

men jeg lurer på noe, og det er subframe disaster, gjelder det også for m3 modellene, isåfall. når ble dette utbedret fra fabrikken sin side?

det tryggeste er altså å kjøpe en som er fra -03 eller nyere slik jeg forstår? ønsker ikke å ta sjanser når det gjelder bil av dette kaliberet :)

hvordan er det med rust på dette karroseriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke greid å få til noe subframedisaster på noen av mine M3 bane biler, begge 01.

Ruster i hjulbuer, forskjermer, dører, bakluke, kanaler og ellers der alle andre biler ruster.

Men en M3 som har godt under 150 km, burde ikke være rusten noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...