beemerfanatic Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Jeg vurderer å få tak i mk4 16x9 da jeg har mk 2 med 4x3 skjermen i bilen. Er det bare å bytte spiller og dvd rom bolt on? Er det cd eller kasett på spilleren? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Om du tenker på å bytte både navigasjonsenheten bak og skjermen foran skal det være rett fram ja. Om du har tv-tuner tilkoblet i dag må denne kobles vekk for å få 16:9-bilde, evt. så må du kjøpe en TV-tuner for 16:9. Du sier ikke noe om hvilken bil du har (men jeg antar det er e39), men 16:9-skjerm med CD-spiller kom kun på e46. e39 og X5 hadde kun kassett-spiller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerfanatic Skrevet November 21, 2011 Forfatter Share Skrevet November 21, 2011 Ja det er e39.. Kassett ja,det er jo avlegs før e39 kom på markedet..hehe. Tv tuner vet jeg ikke,ser bare navi og cd magasinet bak. Tv får man vel ikke inn i dag alikevel.. Skulle gjerne byttet til kenwood eller lignende,men synd det er greit å ha menyen som allerede ligger i bilen,men tanke på kjørekomputeren.. Synd mk4'en er så dyr a gitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Om du har "Television" som et valg på skjermen i dag har du tv-tuner. Denne kan brukes til bl.a. ryggekamera og avspilling fra mobiltelefon, DVD-spiller etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerfanatic Skrevet November 21, 2011 Forfatter Share Skrevet November 21, 2011 Hmm.. Kan ikke huske jeg så den boksen der.. Har stasjonsvogn da,har vel ikke noe å si.. Men så som sagt bare to enheter,får titte nærmere i morgen. Hvordan er det med bluetooth å greier på den da? Vil jo ha i pose og sekk:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 TV-tuneren er i likhet med radiomodulen godt gjemt, så den ser du ikke sånn uten videre. Bluetooth (og handsfree generelt) er et helt eget system, og har i utgangspunktet ikke så mye med navigasjonssystemet å gjøre, med unntak av at det kan styres fra skjermen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerfanatic Skrevet November 21, 2011 Forfatter Share Skrevet November 21, 2011 Ja ok.. Nei det er det nok ikke. Innbilder meg jeg var innom en tråd om det tidligere i dag. Prøver å finne ut av ting men blir ikke helt klok på alt når man er trøtt! Takker så mye for svarene,nå er det senga her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Kan hende du må ha noe ledningsnett også for å bytte naviuniten, men lurer på om det kommer an på type MKII. Alle MKII er ikke like på kontakter og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerfanatic Skrevet November 21, 2011 Forfatter Share Skrevet November 21, 2011 leste i går at på mk 4 så sitter antennen på baksiden av spilleren og ikke eksternt som på de eldre,og at det bare var en kabel som måtte kobles om/av eller noe. finner jo så klart ikke linken nå,men har skjemaet lastet ned på ipad'en. skal se om jeg ikke får lastet opp det når jeg kommer hjem. nei det stemmer,det er flere typer. samme gjelder de andre mk'ene og. men etter det jeg fant ut så var det egentlig bare å bytte uniten bak samt spilleren i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerfanatic Skrevet November 21, 2011 Forfatter Share Skrevet November 21, 2011 her er forresten linken! http://www.bimmerboard.com/members/jcar ... 0Guide.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 *følge med* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerfanatic Skrevet November 21, 2011 Forfatter Share Skrevet November 21, 2011 Tittet bak i bilen nå og fant ikke noe tunerboks..:s men oppdaget en annen svart boks som var godt gjemt. det ser ut som man skal sette inn et kort på størrelse av minibankkortet? Første som slo meg var at det var til telefonen,men den har jo kortholder i selve enheten når man tar av røret. Noen som vet hvor tv tuneren og hva den svarte boksen er??. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Da har du nok ikke TV-modulen. Skal jo uansett kunne velge det på menyen hvis du har det. Selv om det ikke er analoge signaler i Norge lenger. Den andre boksen er for mobiltelefon, og det er mest sannsynlig der du må ha inn et simkort i kredittkortstørrelse for å få telefonen til å virke. Iallfall måtte jeg det på 728en for noen år siden. Var umulig å få det til å virke med å sette simkortet i slotten foran på telefonen, og det så ut til å være en gjenganger for de fleste. Det er på grunn av noe endringer på SIM-kortene, og de gamle kortene får en ikke tak i lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerfanatic Skrevet November 22, 2011 Forfatter Share Skrevet November 22, 2011 Hmm.. Ok.. Skal fjerne panelene bak i løpet av de nermeste dagene,så jeg ser skikkelig hva som er der.. Har noen andre ting jeg også lurer på.. Ved å fjerne org spilleren og sette inn en annen til eks kenwood,mister jeg kjørekomputeren? Eller lar det seg gjøre å koble den til på noe måte? Er den orginale dsp noe tess,og ligger kablene ferdig i bilen for bolt on? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå