Fex Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Bilen har lekket litt vann i det siste. har sett at det drypper innemellom. har ikke helt klart å lokalisere hvor. derfor tenkte jeg på å bruke radiator tett ? noen som har vært borte i det før ? virker veldig enkelt å greit. men funker det? Takker for alt av svar
Haug530D Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Er egentlig kun ment som en midlertidig løsning, men du kan heller bruke kanel: http://www.nrk.no/nyheter/trafikk/1.7667517 Dette må også regnes som en midlertidig løsning men en arbeidsgiver jeg hadde for noen år tilbake hadde en kassebil (Renault eller noe) og han hadde kjørt rundt med Kanel i 2 år uten at det hadde lekket noe mer Men som sagt man bør ikke kjøre for lenge rundt med noen av disse løsningene da det kan tette mer enn radiator.
Fex Skrevet November 21, 2011 Forfatter Skrevet November 21, 2011 Haha, kanel faktisk . har helt på litt radiator tett nå. så får håpe det gjør susen .
jolly Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 NEI...det funker ikke. Skift radiator. Nå har jeg holdt på med så masse dritt som folk sier funker , at jeg konkluderer herved at det ikke funker. Så nå har jeg kjøpt ny radiator
Forbiss Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Såklart så tetter det ikkje store hull men til små lekasjer funker det knall. Men det skal ikkje tømmes i ekspansjonstanken, det skal rett i f.eks øvre radiatorslange men det står forklart på boksen.
jolly Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Kan si hva en vil om det....både hvor en fyller det på og i det hele tatt. Dette stoffet "fikser" et svakt punkt på en vital del veldig midlertidig. Så da er det ensbetydende med at det ikke funker. Og....når denne enkle måten å tette en radiator på , ikke hjelper lenger - så skal jeg love deg at den ryker på det mest ubelielige tidspunkt , og at du befinner deg på et sted der det er vanskelig å få gjort noe med problemet..... Ny Hella og alternativ til orginal radiator , 2 liter konsentrat kjøleveske , alle slanger ut/inn koster 4058.- inkl. oppkrav. Da er eksp.tank og nivåføler inkludert og montert på radiator. Det er til E39. Liten kostnad for å slippe "dritt" og kanskje større kostnader. Ja , jeg vet at kanel koster 9,90 på Rema , og flytende kork koster 89,50 på bilextra... PS. Små hull har en tendens til å bli store. Liiiiten lekasje , så drar den inn luft. Så har du trykk , og vips så er hullet stort
Fliid Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Radiatortett fungerer bra om du skal tette hele motoren, eller ødelegge den. Du kan velge. Vidunderprodukter finnes ikke.
Forbiss Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Ja ja, har brukt dette på jobb fleire ganger og brukt det privat fleire ganger. ALDRI hatt problemer med hverken tette motorer eller lekasje etterpå. Så frem til eg faktisk opplever at dette ikkje funker så meiner eg at dette funker. Har bestandig gjort det for meg men hva andre har opplevd driter eg egentlig i:) Bestandig delte meininger om alle produkt. Nokon syns det er søppel og andre er fornøyd. Men at motoren blir ødelagt er garantert feil, i verste fall er det bare å kjøre rens på kjølesystemet etterpå.
Fex Skrevet November 23, 2011 Forfatter Skrevet November 23, 2011 helte smørja rett i radiatoren har funket yppelig for meg til nå hvertfall . var ikke radiatoren som lak, da hadde jeg byttet den med en gang. fant ikke lekasjen. var derfor jeg valgte den løsningen
Hauso Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 uten å ha lest alt dere har skrevet, så kan jeg si at det funker så lenge lekkasjen ikke er for stor, og at Bar's leak er bedre enn kanel. Kjørt rundt med bar's leak på 02'en min i litt over et år, og det er tett enda det:) Kommer som sagt veldig an på hvor, og hvor mye det lekker, og det sier seg jo litt selv..
jolly Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 ""Ja ja, har brukt dette på jobb fleire ganger og brukt det privat fleire ganger."" Håper du ikke jobber på et bilverksted...Hadde jeg funnet ut at dette hadde blitt brukt på min bil...av et verksted...da hadde det faktisk blitt litt styr. Har skrudd bil siden 1974 , og opp gjennom tiden sett alle disse flotte midlene som har kommet på markedet. Om det er laget av krillolje krydder kork eller omega3 - spiller fuck all... Det er en veldig midlertidig måte å fikse et akutt problem på.... Og virkningen av de opp gjennom årene , har ikke blitt bedre. Produktene har endret seg med nye ingredienser KUN for at produsentene skal fortsett å tjene penger på de... Men for all del...styr på med disse vidundermidlene. De er helt fantastiske. Både på grøt og til bil... Jeg liker det ihvertfall best når det er ordentlig gjort.
Forbiss Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Jobber på verksted ja, ikkje på bilverksted riktignok, men dette blir ikkje gjort viss ikkje kunden foreslår det sjøl. Men det er svært få i denne verden som vil koste på tusenvis av kroner på noko gammel drit som såvidt henger sammen i utgangspunktet. På nyere motorer har eg aldri brukt det, og kommer nok heller ikkje til å gjøre det. Og har heller aldri sagt at dette er ei permanent løsning på problemet, men det funker som regel ei stund. Kommer som sagt heilt ann på lekasjen.
jolly Skrevet November 24, 2011 Skrevet November 24, 2011 Så du anbefaler dette fordi bilen til "Fex" er noe gammal dritt som såvidt henger sammen ? og at det ikke spiller noen rolle om det går til Hel**** ? Sikker på at Fex er glad i bilen sin , så glad at han vil den skal vare en stund til...seriøst... Trodde det var et poeng å hjelpe jeg...og å komme med de beste rådene. Kanskje jeg har misforstått noe her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå