Gå til innhold

Funker Radiatortett?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen har lekket litt vann i det siste. har sett at det drypper innemellom. har ikke helt klart å lokalisere hvor. derfor tenkte jeg på å bruke radiator tett ? noen som har vært borte i det før ? virker veldig enkelt å greit. men funker det?

Takker for alt av svar :D

Skrevet

Er egentlig kun ment som en midlertidig løsning, men du kan heller bruke kanel:

http://www.nrk.no/nyheter/trafikk/1.7667517

Dette må også regnes som en midlertidig løsning men en arbeidsgiver jeg hadde for noen år tilbake hadde en kassebil (Renault eller noe) og han hadde kjørt rundt med Kanel i 2 år uten at det hadde lekket noe mer :)

Men som sagt man bør ikke kjøre for lenge rundt med noen av disse løsningene da det kan tette mer enn radiator.

Skrevet

NEI...det funker ikke. Skift radiator. Nå har jeg holdt på med så masse dritt som folk sier funker , at jeg konkluderer herved at det ikke funker. Så nå har jeg kjøpt ny radiator :-)

Skrevet

Såklart så tetter det ikkje store hull men til små lekasjer funker det knall. Men det skal ikkje tømmes i ekspansjonstanken, det skal rett i f.eks øvre radiatorslange men det står forklart på boksen.

Skrevet

Kan si hva en vil om det....både hvor en fyller det på og i det hele tatt. Dette stoffet "fikser" et svakt punkt på en vital del veldig midlertidig. Så da er det ensbetydende med at det ikke funker. Og....når denne enkle måten å tette en radiator på , ikke hjelper lenger - så skal jeg love deg at den ryker på det mest ubelielige tidspunkt , og at du befinner deg på et sted der det er vanskelig å få gjort noe med problemet.....

Ny Hella og alternativ til orginal radiator , 2 liter konsentrat kjøleveske , alle slanger ut/inn koster 4058.- inkl. oppkrav. Da er eksp.tank og nivåføler inkludert og montert på radiator. Det er til E39.

Liten kostnad for å slippe "dritt" og kanskje større kostnader. Ja , jeg vet at kanel koster 9,90 på Rema , og flytende kork koster 89,50 på bilextra...

PS. Små hull har en tendens til å bli store. Liiiiten lekasje , så drar den inn luft. Så har du trykk , og vips så er hullet stort :-)

Skrevet

Ja ja, har brukt dette på jobb fleire ganger og brukt det privat fleire ganger. ALDRI hatt problemer med hverken tette motorer eller lekasje etterpå. Så frem til eg faktisk opplever at dette ikkje funker så meiner eg at dette funker. Har bestandig gjort det for meg men hva andre har opplevd driter eg egentlig i:) Bestandig delte meininger om alle produkt. Nokon syns det er søppel og andre er fornøyd. Men at motoren blir ødelagt er garantert feil, i verste fall er det bare å kjøre rens på kjølesystemet etterpå.

Skrevet

helte smørja rett i radiatoren :P har funket yppelig for meg til nå hvertfall :P. var ikke radiatoren som lak, da hadde jeg byttet den med en gang. fant ikke lekasjen. var derfor jeg valgte den løsningen :)

Skrevet

uten å ha lest alt dere har skrevet, så kan jeg si at det funker så lenge lekkasjen ikke er for stor, og at Bar's leak er bedre enn kanel. Kjørt rundt med bar's leak på 02'en min i litt over et år, og det er tett enda det:) Kommer som sagt veldig an på hvor, og hvor mye det lekker, og det sier seg jo litt selv..

Skrevet

""Ja ja, har brukt dette på jobb fleire ganger og brukt det privat fleire ganger.""

Håper du ikke jobber på et bilverksted...Hadde jeg funnet ut at dette hadde blitt brukt på min bil...av et verksted...da hadde det faktisk blitt litt styr. Har skrudd bil siden 1974 , og opp gjennom tiden sett alle disse flotte midlene som har kommet på markedet. Om det er laget av krillolje :D krydder :D kork :D eller omega3 - spiller fuck all... Det er en veldig midlertidig måte å fikse et akutt problem på....

Og virkningen av de opp gjennom årene , har ikke blitt bedre. Produktene har endret seg med nye ingredienser KUN for at produsentene skal fortsett å tjene penger på de...

Men for all del...styr på med disse vidundermidlene. De er helt fantastiske. Både på grøt og til bil...

Jeg liker det ihvertfall best når det er ordentlig gjort.

Skrevet

Jobber på verksted ja, ikkje på bilverksted riktignok, men dette blir ikkje gjort viss ikkje kunden foreslår det sjøl. Men det er svært få i denne verden som vil koste på tusenvis av kroner på noko gammel drit som såvidt henger sammen i utgangspunktet. På nyere motorer har eg aldri brukt det, og kommer nok heller ikkje til å gjøre det. Og har heller aldri sagt at dette er ei permanent løsning på problemet, men det funker som regel ei stund. Kommer som sagt heilt ann på lekasjen.

Skrevet

Så du anbefaler dette fordi bilen til "Fex" er noe gammal dritt som såvidt henger sammen ? og at det ikke spiller noen rolle om det går til Hel**** ? Sikker på at Fex er glad i bilen sin , så glad at han vil den skal vare en stund til...seriøst... :?

Trodde det var et poeng å hjelpe jeg...og å komme med de beste rådene. Kanskje jeg har misforstått noe her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...