Rønningen Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 Heisann, har noen kamerater med turbobygg som er langt ifra godkjent i bilene sine, har blitt stoppet noenganger, og har blitt sjekket under panser. Aldri noen av de som ha sagt noe på det at de har turbo. Men det jeg lurer på, om de en gang skulle møte på en som faktisk vil ta de for at de kjører med turbo, som ikke er godkjent. Noen som vet rekasjonen på dette, eller om det bare er avksilting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 Det blir vel fort teknisk da, pluss at er du uheldig å deltar i en kræsj av de større, så kan vel forsikringsselskapet nekte å betale noe, og du sitter nå der;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rønningen Skrevet November 23, 2011 Forfatter Share Skrevet November 23, 2011 Ja, den siste vet jeg, den er kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 25, 2011 Share Skrevet November 25, 2011 Det skummleste er jo om du krasjer i høy fart og dreper noen, hvor det er sannsynlig at bilens modifikasjoner var medskyldig. Har dog aldri hørt om noen som har blitt dømt for dette. Normalt får man mangellapp i kontroll om du har ulovligheter på bilen. Blir de vurdert såpass farlige/ulovlige så kan du få kjøreforbud og de tar skiltene på stedet. Men alt dette peanuts i forhold til en eventuell ulykke. Pass også på at bilen har vært registrert i Norge i over 10 år, slik at du eventuelt ikke får påstand avgiftsunndragelse for forhøyet effekt. (Dette er også en dead end pr. idag siden Vegvesenet ikke har ustyr til å påvise det, men greit å bare holde seg unna muligheten). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet November 25, 2011 Share Skrevet November 25, 2011 Det skummleste er jo om du krasjer i høy fart og dreper noen, hvor det er sannsynlig at bilens modifikasjoner var medskyldig. Har dog aldri hørt om noen som har blitt dømt for dette.Normalt får man mangellapp i kontroll om du har ulovligheter på bilen. Blir de vurdert såpass farlige/ulovlige så kan du få kjøreforbud og de tar skiltene på stedet. Men alt dette peanuts i forhold til en eventuell ulykke. Pass også på at bilen har vært registrert i Norge i over 10 år, slik at du eventuelt ikke får påstand avgiftsunndragelse for forhøyet effekt. (Dette er også en dead end pr. idag siden Vegvesenet ikke har ustyr til å påvise det, men greit å bare holde seg unna muligheten). det var jo en med en 200sx fra tr.heim området som ble dømt for dette, etter en ulykke. Bt bygde opp bilen igjen og fikk den benket, den var ikke godkjent med effekten og hadde heller ikke vært i norge over 10 år. Så han fikk bot på effektavgift, straffeavgift pågrunn av effekt, og regress fra forsikringsselskap osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 25, 2011 Share Skrevet November 25, 2011 Den var vel heller ikke registert på norske skilter, og det var et helt annet forhold med misbruk av prøveskilt atpåtil. Det var vel også fler personer i bilen da den raste av veien om jeg husker rett. Fikk aldri noe konklusjon på om han måtte betale eller ikke, han anket stod det i avisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet November 25, 2011 Share Skrevet November 25, 2011 Trudde den var registrert jeg.... men er noen år siden nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet November 25, 2011 Share Skrevet November 25, 2011 Den var vel heller ikke registert på norske skilter, og det var et helt annet forhold med misbruk av prøveskilt atpåtil. Det var vel også fler personer i bilen da den raste av veien om jeg husker rett.Fikk aldri noe konklusjon på om han måtte betale eller ikke, han anket stod det i avisen. Ja hva skjedde egentlig i den saken til slutt? Noen må vel kjenne han karen.. Er alltid noen som nevner det regress greiene du kan få, men har tilgode å få det bekrefta at noen har blitt dømt for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rønningen Skrevet November 26, 2011 Forfatter Share Skrevet November 26, 2011 OKei, takker for svar. For har en kamerat har en 2 liter omega, som er bygd om til 3 liter, snart turbo. Og kjedelig og måtte betale effektavgift og slikt bare av og bli stoppet. Miste skiltene er jo kjedelig. men er nesten verd det. Og det og kjøre ned noen, får vi holde oss unna så godt vi kan uansett situasjon, herjing skjer på plasser der det ikke er trafikk og folk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet November 26, 2011 Share Skrevet November 26, 2011 Den var vel heller ikke registert på norske skilter, og det var et helt annet forhold med misbruk av prøveskilt atpåtil. Det var vel også fler personer i bilen da den raste av veien om jeg husker rett.Fikk aldri noe konklusjon på om han måtte betale eller ikke, han anket stod det i avisen. Ja hva skjedde egentlig i den saken til slutt? Noen må vel kjenne han karen.. Er alltid noen som nevner det regress greiene du kan få, men har tilgode å få det bekrefta at noen har blitt dømt for det. Jeg kjenner til fyren. Fikk regning på efektavgift ja. Vet ikke hvor mye. Bilen var registrert og i orden, men trimmet. det som er tvilsomt med den saken er att han er den eneste som har fått bilen benket og dermed avgiftbelagt, rett etter fant di ut att di ikke hadde godkjent måleinstrumet. Men det var mye styr runt den bilen en stund, kjøring bort i fra polisen bla... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet November 26, 2011 Share Skrevet November 26, 2011 Hvis han ble avgiftsbelagt av den ekstra effekten, Så mener BT at bilen kan godkjennes med den effekten han betalte ekstra for. Gjør de det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet November 26, 2011 Share Skrevet November 26, 2011 OKei, takker for svar. For har en kamerat har en 2 liter omega, som er bygd om til 3 liter, snart turbo. Og kjedelig og måtte betale effektavgift og slikt bare av og bli stoppet. Jeg trodde du slapp effektavgift på biler som har vært registrert i Norge i mer enn ti år? Men Omegaen har kanskje ikke hatt norske skilter i ti år? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet November 26, 2011 Share Skrevet November 26, 2011 Hvis han ble avgiftsbelagt av den ekstra effekten, Så mener BT at bilen kan godkjennes med den effekten han betalte ekstra for. Gjør de det? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet November 26, 2011 Share Skrevet November 26, 2011 OKei, takker for svar. For har en kamerat har en 2 liter omega, som er bygd om til 3 liter, snart turbo. Og kjedelig og måtte betale effektavgift og slikt bare av og bli stoppet. Jeg trodde du slapp effektavgift på biler som har vært registrert i Norge i mer enn ti år? det er riktig det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet November 26, 2011 Share Skrevet November 26, 2011 er det denne bilen det er snakk om litt lengre opp ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå