Gå til innhold

82-modell 745i E23. Trenger deler og veiledning!


Riberto
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg mener på jeg hadde en e23delebil for mange, mange år siden som hadde en slik "e28-bryter" i dekselet under ratt, så det må du sjekke. (...jepp...har blitt lurt av den selv, i en e28... :P)

Hehe, skjønner :P Takk for tipset, skal se litt under der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk endelig retta et par 2'er-feil på bilen i dag, så nå nærmer det seg bestilling av etterkontroll og forhåpentligvis skilt :) Bytta da parallellstaget i styringa, og stramma til høyre hjullager fram:

Etter ikke så få reale slag med hammeren var staget nede.

20120321_161329.jpg

Det ene leddet var ekstra uvillig, og ble ganske så deformert før det måtte gi seg.

20120321_161429.jpg

Det nye gikk oppi som en lek. Og vips, én slakke fjerna :)

20120321_164701.jpg

Nå er det bare å ordne eksosen litt mindre bråkete, så blir det etterkontroll neste! Planen er å kjøre bilen til GS-treffet på Bud den 19. mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene leddet var ekstra uvillig, og ble ganske så deformert før det måtte gi seg.

20120321_161429.jpg

Ikke så rart at du slet med å få kula av, for etter som jeg kan se, så slår du på feil plass. Du skal ikke slå på "selve" kula, du skal slå der som konen er. I ditt tilfelle her nå, skulle du ha retta slaget på hjelpesnekka - siden det er der det er kon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene leddet var ekstra uvillig, og ble ganske så deformert før det måtte gi seg.

20120321_161429.jpg

Ikke så rart at du slet med å få kula av, for etter som jeg kan se, så slår du på feil plass. Du skal ikke slå på "selve" kula, du skal slå der som konen er. I ditt tilfelle her nå, skulle du ha retta slaget på hjelpesnekka - siden det er der det er kon.

Aldeles riktig det Pedi, kom jo ganske fort bare jeg fikk inn noen slag på hjelpesnekka. "En lærer mens en lever" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Kor d går her da??

Joda, her går det sagte men sikkert framover. Akkurat gjort klar bilen for etterkontroll i disse dager, så nå er det bare å få bestilt time og satse på skilt! Har tenkt å komme meg i vei på treff i mai, så ser fram til det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er våren endelig her (mer eller mindre), og bilen er klargjort for etterkontroll. Blir en siste "finpuss" over helga, og forhåpentligvis skilt den 14. mai! Noe jeg har sett fram til leenge :)

Planen er å ta turen til GS-treffet på Bud 19. mai :) Flere?

Bilen er over hodet ikke ferdig på noe vis, bare utbedret for EU-godkjenning/registrering, da det har vært en del andre prioriteringer i vinter. Den vil derfor bli et "rullende prosjekt" gjennom sommeren :)

Legger ut et par gamle bilder som dukka opp fra en kompis her om dagen:

20111122_205431.jpg

20111122_222359.jpg

God helg folkens!

Mvh Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suverent, heldig du som får skilter på 745n i år!

Ja, blir kjempegreier det! Går an når den er nesten gratis å ha registrert ;)

Hvordan blir det med din i sommer da?

Stemmer, genialt med veteran! Min er 83, så veteran neste år. Planen er å ha den klar til våren igjen, blir å jobbe på den fra og med sommerferien. Er ikke så veldig mye som må gjøres med den, men det som må gjøres koster mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suverent, heldig du som får skilter på 745n i år!

Ja, blir kjempegreier det! Går an når den er nesten gratis å ha registrert ;)

Hvordan blir det med din i sommer da?

Stemmer, genialt med veteran! Min er 83, så veteran neste år. Planen er å ha den klar til våren igjen, blir å jobbe på den fra og med sommerferien. Er ikke så veldig mye som må gjøres med den, men det som må gjøres koster mye :P

Åja, skjønner. Noe å se fram til da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...