Gå til innhold

Schmiedmann high flow eksosmanifold

spruddel
 Share

Anbefalte innlegg

Schmiedmann high flow eksosmanifold inkl. sports katalysatorer M52/M54

http://schmiedmann.no/3_serie/E46/utsty ... .htm#16694

Noen som har erfaring med dette eksosanlegget? Vurderer det til min bil, samt en Eisenmann sport 2x76mm bakpotte.

Dette står om anlegget: Veil. monteringstid: 6,5-7,5time®

VIKTIG: Lambdasondene skal IKKE forlenges, de skal taes ut av holderene og legges bak motoren og ned ved girkassen! Ring hvis du er i tvil!

Bemerk.: Komplett inkl. sports katalysatorer! Det må påberegnes litt tilpasning på dette systemet!

Dette er noe av det mest effektfulle på en 6 syl. E46, på en 330I M54 gir manifoldet alene sammen med en sports bakpotte +20HK ekstra og dreimomentet stiger med hele 37NM! Da systemet gir en del ekstra lyd (god lyd), anbefaler vi å montere en støysvak sportsbakpotte!

Blir vel til at Svendsen får lov å montere dette tipper jeg. Men noen som vet hvor mye det bråker, samt hvor mye tilpasninger som må gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bråker ikke mye i det hele tatt med det originale anlegget etter sportskattene. Med et sportsanlegg resten også blire greit høyt. Monteringa går fint det, må litt plunder til men det går greit. Det er feil dim på sportsanlegget i forhold til det originale anlegget ditt så her må du ha en flens som trapper ned fra 2,5 til 2 tom.

Ellers merker du godt effektøkningen :) Du må gjerne file vekk litt av cltuchhuset på kassa også da det er meget trangt om plassen da kollektor og runnere er større enn org dim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det for mye med sportsanlegg etter katen altså? Er Eisenmann veldig bråkete eller stille? Vil jo ha litt effektutbytte, samt fett utseendet og skikkelig vræling og gromlyd når man gir på litt.. Skader ikke at det er litt tøff brumling på tomgang, men ikke sånn superharry japsepotte-lyd :P Bare høyere og sportsligere lyd. Men er jo greit at man kan kjøre langturer uten hørselvern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette anlegget på min E46 323ci, kombinert (enn så lenge) med original bakpotte. Bakpotta skal i løpet av vinteren byttes ut, og tror det blir Eisenmann 2X76mm da. Lyden er ganske annerledes enn originalanlegget. Mer bass i bunn, og skikkelig "flerr" ved høye turtall. På noen turtall har jeg pr i dag litt ulyd, og det kan nok være problematikken med plassen rundt clutchhuset på kassa som gjør det. Ref det som skrives over her.

Ytelsesmessig opplever jeg bilen som sprekere, uten at jeg har noen fakta å vise til i så måte :) Motivet mitt for å bytte til denne løsningen, var at bytting av en original eksosmanifold (det var den som var kaputt) ville kostet bortimot det samme. Nesten i alle fall...

Monteringen ble gjort hos Schmiedmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betalte du for montering hos Schmiedmann? Vært i kontakt med Svendsen eksos nå, høy timespris, men dæven så fort de antok at de skulle bli ferdig, så sluttsummen var ikke avskrekkende ;) Men jeg skal ikke ha noe sånn tull med eksos som er nær clutchhuset på kassa eller noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner gutta på Schmiedmann ganske godt, så prisen får nok bli mellom oss ;) Men du kan jo høre med de om de har mulighet. Vær obs på at det kan gå noen timer til tilpasninger, så det kan hende estimatet fra Svendsen ryker... Anlegget mitt er forresten helsveiset.

Jeg skal nok få gjort noen justeringer også, slik at alle ulyder forsvinner. Tipper jeg tar det når bakpotta skal skiftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner gutta på Schmiedmann ganske godt, så prisen får nok bli mellom oss ;) Men du kan jo høre med de om de har mulighet. Vær obs på at det kan gå noen timer til tilpasninger, så det kan hende estimatet fra Svendsen ryker... Anlegget mitt er forresten helsveiset.

Jeg skal nok få gjort noen justeringer også, slik at alle ulyder forsvinner. Tipper jeg tar det når bakpotta skal skiftes.

Så det var din bil som var etter min til å prøve altså... Hørte lyden etter oppstart i din, var ganske snasen den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...