Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

passer e46 320d diff til min 02mod e46 coupe 318i med 2.0 143hk motor?

evt hvilke differ passer? uten å bytte mellomaksling osv. hvor mye koster en sperrediff?

Skrevet

Ihht delekatalogen skal utvekslingen på din bil, dersom du har manuell kasse, være 3,38:1 eller 3.45:1(begge disse er jo rimelig like)

Som nevnt er disse like på alle fra 316-320.

Skrevet
Ihht delekatalogen skal utvekslingen på din bil, dersom du har manuell kasse, være 3,38:1 eller 3.45:1(begge disse er jo rimelig like)

Som nevnt er disse like på alle fra 316-320.

okei, takk for hjelpen :)

Skrevet

Av erfaring så kommer den diffen fra manuell med utvekslingen 3.38 mens automaten har vært 3.45 på alle de jeg har demontert.. Men de er ganske like :)

Skrevet
Av erfaring så kommer den diffen fra manuell med utvekslingen 3.38 mens automaten har vært 3.45 på alle de jeg har demontert.. Men de er ganske like :)

aha, skal på høggern å se i morra :)

Skrevet

Ihht delekatalogen kan den komme med 3,45:1 både som manuell og automat, mens 3,38:1 er spesielt for manuell og 3,91:1 er spesielt for automat.

Skrevet

Om det originalt er 3,38 og du bytter til 4,44 vil bilen akse bedre, og gå saktere - samtidig som du får høyere turtall ved normal kjøring.

Eksempel: Om du ved kjøring i 100 km/h har 3000omdr/min med 3,38 diff, vil du få 3950omdr/min i 100km/h med 4,44 diff. Det er stor forskjell :shock:

Skrevet
Om det originalt er 3,38 og du bytter til 4,44 vil bilen akse bedre, og gå saktere - samtidig som du får høyere turtall ved normal kjøring.

Eksempel: Om du ved kjøring i 100 km/h har 3000omdr/min med 3,38 diff, vil du få 3950omdr/min i 100km/h med 4,44 diff. Det er stor forskjell :shock:

ikke noe særlig det altså, hehe!

Skrevet

Nå vet ikke jeg om du har 3000omdr/min i 100 km/h, men det var bare for å vise hva forskjellen blir. Har triksa litt med utvekslinger på veteranbilen min, og jeg kan si med sikkerhet at denne konverteringen blir det slitsomt å kjøre med - så jeg vil ikke anbefale det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...