Espen02E30 Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 På min E46 gikk jeg fra 3,45 til 3,38 om jeg ikke husker heeelt feil. Kan ikke si jeg klarer å merke noe forskjell... Ang diff fra diesel prøvde jeg det, men det passer ikke Hva har skjedd med diffen din?
2000Touring Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Som før nevnt tror jeg, som du også sier, at forskjellen mellom 3,45 og 3,38 er så godt som ikke merkbar. Forskjellen er kun på 2%. Forskjellen mellom 3,38/3,45 til 4,44 er derimot 25-30%
Espen02E30 Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Hehe, da blir den heller slitsom å kjøre.. Bare jeg som føler at std diffene i E46 er svake? Min dro over på kronhjulet, lett som smør
Tiseth! Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Skrevet Desember 2, 2011 skulle holde min på bremsa så small det, med engang jeg toucha bremsa så sa det dooonk, så bare kakla det.. Får i ny i dag, må betale 4lapper for en brukt 316 diff..
2000Touring Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Hehe, da blir den heller slitsom å kjøre..Bare jeg som føler at std diffene i E46 er svake? Min dro over på kronhjulet, lett som smør Tja... er målet å prøve å ødelegge den så går vel det sikkert fint. Tipper du lett tar knekken på diffen til 02'din også med litt brutalitet. På min forrige Touring(1972 2000Touring) tok jeg knekken på 2 differ. Men dette var da rett etter at jeg hadde fått lappen, så det har vel sin forklaring;) Etter det har jeg aldri tatt knekken på noen diff. Men om man dytter på turbo og trimmer e46'en så tåler jo ikke diffen all verdens av juling. Hadde tuningsboks på min320d før, og det skuffa greit unna. Med maks pådrag på 1. gir kjentes det ut som hele drivlina vrei seg - men diffen holdt den...
Espen02E30 Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 02'n tåler det meste den Hehe.. Nei men se f eks den da, de er jo kjent for å få skader/sprekke planethjulet, da så klart med spinn på 1 hjul, noe alle sikkert skjønner ikke er bra og er bare helt talentløst. Der har min tålt langt over forventning da diffen for min del ofte har begynt å spinne på 1 hjul etter en kontra f eks opp fra slaktern på rudskogen. ( 02 er håpløs uten sperre) E46"n har jeg bevisst ikke herjet med på den måten, har sikkert hjulspinn på 1 hjul under 10 sek tilsammen. Begge hjul er vel trolig så som så Jeg merket godt da diffen tok kvelden på Våler i høst, full gass på 3 gir fikk den feste litt utpå sletta og pinjongen "spant" over en tann på kronhjulet. Hadde dårlig feste på vått.... Klart jeg har "provosert" det litt men poenget mitt er at jeg syns det er litt rart at mange med 316,318 osv nå bytter diff av samme årsak. Virker som det er det svakeste pungtet.? Merket godt at mange høggere hadde bakstilling men manglet diffen For min del kan jeg vel si at bytter heller 10 differ en revnet gulv:-)
2000Touring Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 02'n tåler det meste den Hehe..Nei men se f eks den da, de er jo kjent for å få skader/sprekke planethjulet, da så klart med spinn på 1 hjul, noe alle sikkert skjønner ikke er bra og er bare helt talentløst. Der har min tålt langt over forventning da diffen for min del ofte har begynt å spinne på 1 hjul etter en kontra f eks opp fra slaktern på rudskogen. ( 02 er håpløs uten sperre) For min del kan jeg vel si at bytter heller 10 differ en revnet gulv:-) Enig med deg der, derfor jeg kjøpte meg LSD til Touringen Enig med deg i forhold til å revne gulvet på e46'en - det gjorde jeg(subframe diseaster) Det er jo en svinedyr reparasjon - godt jeg fikk det på reklamasjon Mulig diffen til diesel er mere holdbar enn diffen til bensin? Sorry OT Tiseth!
Tiseth! Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Skrevet Desember 3, 2011 monterte ny diff fra høgger i dag, kjørte i 5min så låste bakhjula seg mitt i 90sonen, måtte hentes med falkenbil osv.. Håper jeg får igjen pengene! har ikke montert noe feil heller, og det lekker olje fra diffen etter den gikk, så olje var det på den!
Tiseth! Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Skrevet Desember 3, 2011 Hvordan ser/finner man ut at en diff er sperrediff? har sett litt på nettet, men klarer ikke å finne noen med sperre..
2000Touring Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Åpne og se inni. LSD(Limited Slip Differiensial), dvs diff med brems - ikke sperre... Åpen diff
spruddel Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Låner denne litt. Min 330 skal ha en utveksling på 2,93 ser jeg, mens automat har visst 3,38. Filmen her viser jo at 3,38 (høyre) går en del bedre, men igjen, man får enda høyere turtall. Jeg kan ikke få noe høyere turtall ved vanlig kjøring. 120 - 3000 rpm. Men går det å putte på en diff fra en automat bil på en manuell? Evt, hva må gjøres? Og hvis jeg hadde byttet til 3,38, så må jeg bytte gearkasse til 6 trinns, men da gjøres vel som regel utvekslinga på kassa om? Vet at man får kasse med 5 like gear + siste gearet som er overdrive for å få ned turtallet bare.
Tiseth! Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Skrevet Desember 3, 2011 er ikke noen forskjeller utvendig? evt delenr? vanskelig å åpne dem når man bare ser bilde i annonse osv, hehe
spruddel Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Tror bremse/sperrediff har en stor S på utsiden Garanterer ikke
Tiseth! Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Skrevet Desember 3, 2011 Tror bremse/sperrediff har en stor S på utsiden Garanterer ikke haha, vært greit det! jeg får heldigvis igjen pengene eller ny diff for den jeg kjøpte i går.. håper bare ikke noe mer har gått sundt etter all prøvinga med å kjøre for å få den på og av falken bilen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå