Ekis Skrevet November 26, 2011 Share Skrevet November 26, 2011 Som topic sier, kan koden på computeren nullstilles? Vi har fått igang det meste av el-anlegget på vår 850Ci M70, og nå er det en alarm som er aktiv på bilen. Samtidig så spør computeren etter en 4-sifret kode. Vi har ikke fått denne fra den forrige eieren, som holder hus i Tyskland.. Denne kan sikkert skaffes på sikt. Men til spørsmålet: kan denne computerkoden tilbakestilles/skiftes etc? Alle svar settes pris på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet November 26, 2011 Share Skrevet November 26, 2011 Som topic sier, kan koden på computeren nullstilles?Vi har fått igang det meste av el-anlegget på vår 850Ci M70, og nå er det en alarm som er aktiv på bilen. Samtidig så spør computeren etter en 4-sifret kode. Vi har ikke fått denne fra den forrige eieren, som holder hus i Tyskland.. Denne kan sikkert skaffes på sikt. Men til spørsmålet: kan denne computerkoden tilbakestilles/skiftes etc? Alle svar settes pris på! dette går an ja. står i bruksannvisnigen på bilen. jeg husker ikke nyaktig hvordan dette gjøres, så sjekk boka i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekis Skrevet November 26, 2011 Forfatter Share Skrevet November 26, 2011 Hei og takk for svar. Ett problem her-boka i bilen er på tysk... Er ikke så stø i tysk. Noen som har en link etc til hvordan dette gjøres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekis Skrevet November 27, 2011 Forfatter Share Skrevet November 27, 2011 Har fått tak på info hvordan dette gjøres. Fant noe info i manualen til bilen, og en beskrivelse på nettet på alle funksjoner på OBC`n. (OBC-On Board Computer) Fremgangsmåte: -Koble fra batteri-vent i 30Min(Noen står det 5/10min i ) -Koble til batterispenningen -Sett deg inn i bilen, vri nøkkel til pos 1(Radio-instr.lys kommer på. -trykk på code, nedtelling på 15.00min begynner. -tast inn ny kode innenfor dette tidsrommet ved hjelp av 1000/100/10/1-tastene. -trykk på Set/Res. -Vri nøkkelen av. Ny kode skal nå være aktiv... Problemet med denne OBC`n er att den resettes ikke når man tar batterispenningen og venter 30min. Ved inntasting av "ny" kode innenfor de 15.00 minuttene, så startes alarmen når man trykker Set/Res. Det vil si att den fortsat "husker" den gamle koden. Noen som har noe tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekis Skrevet November 28, 2011 Forfatter Share Skrevet November 28, 2011 Nå er computeren låst opp og nullstilt. Problemet vi har nå er att bensinpumper/Engine controll module relay ikke får styrestrømmen sin. Noen som har noe forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå