spruddel Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Bilen er en E46 320D M47TUD20 (150 hk). Km-stand er vel 165000 ca. Symptomene er hvit røyk bak når man gir gass. Suselyd fra motor/turbo. Normal gange på motor, litt mer ujevn ved gasspådrag. Starter ikke like lett som vanlig. En kompis sin bil og han står langs veien, noen som har tips om hva som kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Kan være feil på dyser så det blir mye uforbrent diesel, da ryker den hvitt. Kan være toppakning og frostvæske ut av eksosen. Kan være Turboen som er gåen og trekker oljen gjennom og ut i eksosen, det kan bli hvit røyk av det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Hvis han kan, be han ta det rolig til nærmeste verksted. DIesel havari er farlige greier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Hvis han kan, be han ta det rolig til nærmeste verksted. DIesel havari er farlige greier. Ble henta av falken på Mosseporten, kjørte ca 1000m etter det skjedde.. Spent på tlf fra verksted i morra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Hvis han kan, be han ta det rolig til nærmeste verksted. DIesel havari er farlige greier. Ble henta av falken på Mosseporten, kjørte ca 1000m etter det skjedde.. Spent på tlf fra verksted i morra! Nei steike vare deg?..... :\ Kunne jo ringt da, sku jeg tatt med meg pcen nedover jeg! Hadde ikke fått slept deg noe sted da men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 27, 2011 Forfatter Share Skrevet November 27, 2011 Sa jeg kunne komme å taue han hjem, fikk jo startet og satt den i N, men nå ordner det seg jo på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Hvis han kan, be han ta det rolig til nærmeste verksted. DIesel havari er farlige greier. Ble henta av falken på Mosseporten, kjørte ca 1000m etter det skjedde.. Spent på tlf fra verksted i morra! Nei steike vare deg?..... :\ Kunne jo ringt da, sku jeg tatt med meg pcen nedover jeg! Hadde ikke fått slept deg noe sted da men... Ja, var det dessverre, damn, tenkte ikke på at jeg kunne ringt deg nei :/ Jaja, nå er den på et BMW verksted i Moss en plass. Får se an på prisen jeg får på jobben (og hva det er) om jeg vil ta det selv eller ikke.. Kjenner noen som kan litt som kan hjelpe meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Ble oppringt av verkstedet nå. De fant ingen feil med feilsøkinga, men han "trodde" det var turbo ?!? De skulle se på det i morra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zeph Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Her lukter det gåen turbo lang vei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 At bilen ikkje starter like lett som vanlig kan jo vere glødeplugger. Då vil jo motoren kanskje få en litt ujevn gange ved kaldstart og. Bilen kan og få litt kvitare eksos. Men suselyd frå turbo høres mest ut som turbohavari eller veldig sliten turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Motoren gikk faktisk veldig jevnt. Er nok turboen som har tatt kvelden ja, så et par filmer på youtube av 320d med havarert turbo, det så ganske likt ut. Nå gjelder det å finne deler jeg trenger og få den byttet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå