Daniel l Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Heisann, har et par spørsmål angående min bmw. Motor som står i er M20B25 med nylig byttet toppakning og ventiltetninger. Ved hard kjøring, mye turtall så kommer det en del blå røyk ut av eksosen. Den blå eksosen er konstant, og endrer seg ikke ved gasspådrag. Etter et par minutter på tomgang slutter den å blåse blått igjen. Spørsmålet mitt er da om toppen burde vært slipt da jeg byttet ventiltetninger? Er det noen som vet hvorfor den blåser blått ved hard kjøring? Bilen blir alltid varmet opp før jeg evnt stiger over 3-4k omdr. Sist så lurte jeg på om noen planer topper, eller vet om firma, gjerne i bergen som driver med sånt? Mvh Daniel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Blå røyk kan tyde på slitte ventilstyringer og/eller slitte stempel/stempelringer i værste fall hull i stempel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel l Skrevet November 27, 2011 Forfatter Share Skrevet November 27, 2011 Tror du noen av de tingene kan være årsaken? Jeg syntes det er rart at den slutter å blåse blått når den får roet seg. Når ventiltetningene var gåen, blåste den blått hele tiden feks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Tror du noen av de tingene kan være årsaken?Jeg syntes det er rart at den slutter å blåse blått når den får roet seg. Når ventiltetningene var gåen, blåste den blått hele tiden feks. Kan jo være at det må gå seg litt til kanskje, når olja er varm så vil den jo varme opp ventiltettingene som blir mykere og tetter bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel l Skrevet November 27, 2011 Forfatter Share Skrevet November 27, 2011 Gir jo forsåvidt mening det Takker for svar og er åpen for fler! Mvh Daniel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå