knneth Skrevet November 29, 2011 Skrevet November 29, 2011 hei..i dag tidlig skulle jeg starte opp bilen så den skulle bli varm til jeg skulle dra,bilen starta med en gang,men etter ca ett minutt stopper den,får ikke liv i den igjen,den bare kinner på starteren og ikke tenner.leser litt her at dette kan være litt div ting,men kunne jeg fått en oppsamling her om hva dette evt kan være??
Alpejohn Skrevet November 29, 2011 Skrevet November 29, 2011 Hei, I første omgang så er det greit å vite hvilken bil det er snakk om, bensin, diesel, motortype, modell osv. Om du søker, så finner du nok mye om kamakselfølere og veivsensorer om det gjelder bensin. Men som sagt så blir det vanskelig og si noe om man ikke vet hva det er. Tips: Rediger profilen din og legg inn biltype, eller skriv det i signaturen din.
knneth Skrevet November 29, 2011 Forfatter Skrevet November 29, 2011 beklager, gikk litt fort her:s er snakk om en 97 mod,2 l bensin
knneth Skrevet November 29, 2011 Forfatter Skrevet November 29, 2011 har nå prøvd med start gass,og da tenner bilen,men den vil fortsatt ikke gå.det som er,er at jeg ikke hører pumpa,men etter hva jeg har klart og lest meg fram til så kan også disse sensorene være kaputt,men styrer disse pumpa på noe vis,hvis ikke er det jo sikkert pumpa som er kaputt??.
knneth Skrevet November 29, 2011 Forfatter Skrevet November 29, 2011 hvor er det lettest og sjekke dette?? nå skal det sies at jeg ikke har skrudd så mye på bmw generelt..er mere volvo 240:p
HMW Skrevet November 29, 2011 Skrevet November 29, 2011 Løsne slange som kommer til railen, evt om det er en port der for å sjekke trykket. Sikkert noen som er rutinert på bensinmotorer her som vil svare deg. Holder meg mest til diesel :)
OLEZZ Skrevet November 29, 2011 Skrevet November 29, 2011 Sjekk om den får bensin og gnist, hvis den ikke får noen av delene holder jeg en knapp på veivakselgiver. Dra opp baksetet og hold hodet intill luka til pumpa, da vil du høre om den starter eller ikke. Den skal starte når du sette på tenninga, for å bygge opp trykk. Gnist regner jeg med du vet hvordan man sjekker?
HMW Skrevet November 29, 2011 Skrevet November 29, 2011 +1 på veivakselgiver, men har også trua på bensinpumpe...
knneth Skrevet November 30, 2011 Forfatter Skrevet November 30, 2011 skal sjekke dette med bensintrykk:) men så lenge den tenner med start gass så får den jo gnist..hvis veivakselsensor er gåen skulle den vel ikke fått gnist??
HMW Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 Du har sikkert et poeng der. Men disse sensorene kan gi mye rare feil. Uansett har du nok løsningen snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå