Kobar Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 Airbag-lampa begynte å lyse etter jeg skifta ratt i min e34. Jeg har skifta til ratt uten airbag. Så jeg lurer på om det er andre måter å få lampa til å slutte å lyse, enn å skru ut instrumentet og nappe ut pæra?
///Naitsirk Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 Du kan sette inn motstand i stede der som airbag kobles til
Kobar Skrevet November 30, 2011 Forfatter Skrevet November 30, 2011 Du kan sette inn motstand i stede der som airbag kobles til hvordan funker en slik motstand? noe man kan få til av saker og ting man har liggende i garasjen?
///Naitsirk Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 Den begrenser strømmen i kretsen (Les: Ohm's lov). Mål airbagen din for å se hvor stor motstand du trenger så bestiller du en ut i fra det.
Kobar Skrevet November 30, 2011 Forfatter Skrevet November 30, 2011 da tror jeg ærlig talt det er lettere å bare nappe ut pæra fra instrumentet..
kje Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 Tror ikke jeg hadde turt å sette bortpå et ohm-meter på airbagen. Husk at et slikt instrument sender ut en liten strøm for å måle motstand i en krets. I værste fall kan den være stor nok til å utløse airbagen!
///Naitsirk Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 Knus den, ikke napp. Ellers vil lyset fra bakgrunnsbelysninga skinne igjennom så den vil fortsatt lyse svakt. Men , det er en bedre løsning å la systemet tro at det fungerer som det skal mener jeg
SweetBMW Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 Den begrenser strømmen i kretsen (Les: Ohm's lov). Mål airbagen din for å se hvor stor motstand du trenger så bestiller du en ut i fra det. IKKE! Gjør dette!!!!!! Det du evt kan gjøre er å sette en justerbar motstand i kontakta for airbagen og justere deg opp til du vet når lyset slukker (du må resette med feilkodeleser for hver gang) Som nevt så kan airbagen smelle om du ohmer den, og den smeller GODT!
///Naitsirk Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 Hold deg til metere som sender under 10mA så er det ingen fare
vegard89 Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 Nappe ut pæra er vel enklest Om det skal lyse svakt der, så er det jo bare sett en teip bit der eller noe
bmw520 Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 Hva hjelper det å nappe ut pæra, når det sitter en backup ledlampe der da? Er man ikke redd for at airbagen kan gå i lufta, så er det bare å måle, men ta med deg en kompis som holder rattet fra dere og ha på dere hørselvern. er ikke sikkert at airbagen løser ut heller. men bruk forhåndsregler.
Azeton Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 Sjekket fort gjennom El-skjema til E34. motstanden skal være på 3ohm http://www.e38.org/e34/e34_93_etm.pdf Side 209.
Kobar Skrevet Desember 1, 2011 Forfatter Skrevet Desember 1, 2011 airbag kan jo ikke utløses når den allerede ligger på hylla i garasjen Så det er reservepærer som vil ta over etter jeg tar ut/knuser pæra?
SweetBMW Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 @Kobar: Jo visst kan den det! Det er en grunn til at vi sier det Et måleinstrument sender ut en strøm når den måler motstanden i et objekt. Standard ohms lov: R:U\I . Denne strømmen KAN være nok til å løse ut baggen, og den er jævlig kjip å få i trynet @Naitsirk: Er ikke sikkert Kobar vet om instrumentet hans sender under eller over 10mA da Men altså, med tanke på at han ikke tror airbagen kan løse ut så ere jo bare å måle i vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå