Gå til innhold

Airbag-lampe lyser etter Ratt-bytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Airbag-lampa begynte å lyse etter jeg skifta ratt i min e34. Jeg har skifta til ratt uten airbag. Så jeg lurer på om det er andre måter å få lampa til å slutte å lyse, enn å skru ut instrumentet og nappe ut pæra?

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Du kan sette inn motstand i stede der som airbag kobles til

hvordan funker en slik motstand? noe man kan få til av saker og ting man har liggende i garasjen?

Skrevet

Tror ikke jeg hadde turt å sette bortpå et ohm-meter på airbagen. Husk at et slikt instrument sender ut en liten strøm for å måle motstand i en krets. I værste fall kan den være stor nok til å utløse airbagen!

Skrevet

Knus den, ikke napp. Ellers vil lyset fra bakgrunnsbelysninga skinne igjennom så den vil fortsatt lyse svakt. Men , det er en bedre løsning å la systemet tro at det fungerer som det skal mener jeg

Skrevet
Den begrenser strømmen i kretsen (Les: Ohm's lov). Mål airbagen din for å se hvor stor motstand du trenger så bestiller du en ut i fra det.

IKKE! Gjør dette!!!!!!

Det du evt kan gjøre er å sette en justerbar motstand i kontakta for airbagen og justere deg opp til du vet når lyset slukker (du må resette med feilkodeleser for hver gang)

Som nevt så kan airbagen smelle om du ohmer den, og den smeller GODT!

Skrevet

Hva hjelper det å nappe ut pæra, når det sitter en backup ledlampe der da? ;)

Er man ikke redd for at airbagen kan gå i lufta, så er det bare å måle, men ta med deg en kompis som holder rattet fra dere og ha på dere hørselvern. er ikke sikkert at airbagen løser ut heller. men bruk forhåndsregler.

Skrevet

airbag kan jo ikke utløses når den allerede ligger på hylla i garasjen :roll:

Så det er reservepærer som vil ta over etter jeg tar ut/knuser pæra?

Skrevet

@Kobar: Jo visst kan den det! Det er en grunn til at vi sier det :) Et måleinstrument sender ut en strøm når den måler motstanden i et objekt. Standard ohms lov: R:U\I . Denne strømmen KAN være nok til å løse ut baggen, og den er jævlig kjip å få i trynet :)

@Naitsirk: Er ikke sikkert Kobar vet om instrumentet hans sender under eller over 10mA da :P Men altså, med tanke på at han ikke tror airbagen kan løse ut så ere jo bare å måle i vei :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...