Gå til innhold

Garasje / E46 M3 prosjekt. Nylakkert - Montering igang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det på tide med en ny prosjekttråd. Har vært stille på denne kanten i det siste grunnet bytte av jobb og litt jobbing i huset. Men har fått gjort litt.

Planen i vinter, er i første omgang å få ferdig garasjen som jeg såvidt har begynt på, graving og grunnarbeider er gjort, samt støpt dekke, ringmuren fikk jeg satt opp på søndag så nå er det straks start på snekkerarbeidet. På den biten kommer jeg til å gjøre noe selv, men setter en snekker på mye av det for at det skal bli bra og ikke ta alt for lang tid før den er klar.

Garasjen blir på 50m2 (7x7,10m), skulle gjerne hatt mer plass, men det ville ikke kommunen gå med på. Eller blir det rom i 2.etg til lagring av deler og div, på gulvet vil det bli lagt epoxybelegg i en lys gråfarge.

Så når garasjen er ferdig blir det bygging av E46 m3, er vel det jeg ser mest frem til, er artigere med bil enn med hammer og spiker..

Har en 318Ci som har fungert som bruksbil siden august, den blir nå erstattet av en e90 320d som jeg får neste uke (har allerede vurdert å bygge om den til m3 også:)) Men det får jeg se på seinere. Inntil videre får det være bruksbil mens 318Ci ligger under kniven.

Har kjøpt inn en amerikansk e46 m3, slik at alt av ledningsnett, memory på seter osv blir riktig. Bilen er en 2002 mod silver grey med sort skinn. Har ikke bestemt farge på bilen enda men har div farger som surrer rundt i hodet, så kom gjerne med forslag folkens:)

Har handlet inn endel deler fra Turnermotorsport som jeg fikk forrige uke, mangler fortsatt et gopro kamera og TMS camberplater til fjærbein foran, men det kommer forhåpentligvis neste uke [-o<

Noe av det som er kjøpt inn er

CSL carbon luke

CSL frontfanger

CSL felger

PSS10 Coilovers

4,10 utveksling til diffen

TMS camberplater

TMS camberstag

TMS topplager bak

TMS forsterkningsplater

Stålomspunnede bremseslanger samt cluchslange

18"BBS felger med toyo R888

Orginalt BMW motorsport tårnstag foran

Sorte/røde baklykter

BMW performance girkule og mansjett i alcantara

BMW performance håndbrekk og mansjett i alcantara

Velour matter med M3 logo

Shortshift

Sorte nyrer

Sorte gjeller til forskjermene

Nye plugger

7l TWS Motorsport

oljefilter

bensinfilter

redline diffolje

redline girolje

racing bremsevæske

luftfilter

kupefilter

Tror det var det meste så langt, så det klør litt i fingrene etter å komme igang med bilen. Men har ikke verksted lenger så nå må jeg vente til garasjen er ferdig..

Ble mye snakk, så legger ut litt bilder også..

Gravingen er igang, bilen det skal bygges på har også kommet med på bildet.

zi3g8xh9mqdlw2l2n8ji.jpg

Ferdig med graving og forskaling er på plass, mangler bare litt isopor og armering.

k5my2vnpzwy7a75f0zbs.jpg

ox6ykmn9srogdhpcolay.jpg

Dekke ferdig støpt og ringmur på plass, bilene står i garasjen, men jeg må likevel skarape is om morgenen.

5bbnemqtou1xv78uq6gq.jpg

Donorbil

l7yro2of2j1pxhgw8frr.jpg

Banehjul

6cqwl8fc5vgh6vnxtbh5.jpg

f7scrzwjm85dsrozqhs5.jpg

CSL luke og frontfanger

3p9p9qkbuh598x97ayo6.jpg

h2j7avacyz45qa6b1sei.jpg

Litt deler fra Turner

61jicyw63c1duvkti53k.jpg

PSS10 og baklykter

i2fxsyqmn06peh1dfq60.jpg

ge7tbwgry9ztlzege3w7.jpg

6la100tdrdbdumi32pjw.jpg

4,10 utveksling

26pftf0g1pc7b9mhpiib.jpg

Forsterkningsplater

hrlh65owqlyu1ksfzji9.jpg

Topplager bak

qwwqj0rhtr86j2q7p6y1.jpg

TMS camberstag

9s8t8alx012b6tex4pjk.jpg

ctwm00xn3jz3m3mqmu02.jpg

nwsj2y5q2bhgfrcjc7yt.jpg

ottp68ww0kyiu96rpxn2.jpg

g0hqoi6mljd1lz91fbmt.jpg

Skrevet
Endelig!

Dette blir bra, Bård. Gleder meg til å følge fremgangen.

Som du ser av bildene så er det desverre en stund til jeg får begynt på bilen, men skal prøve å oppdatere litt underveis i byggingen av garasjen og når det kommer nye deler. Så blir det nok mer fart i byggingen på nyåret:)

Skrevet

Er litt spent på utvekslinga sjøl, ser det diskuteres mye i forhold til 0-100 tider, og at det ikke hjelper stort der p.g.a et ekstra girskift, men håper jeg vil merke det greit i fart på 3. og 4. hvertfall. Vurderer presse på denne men får se hva det blir til. Spørs litt hvor lenge jeg planlegger å ha bilen :D

Farger jeg har vurdert er CSL grå, LSB, GTS, Feuer Orange, Imola, Atlantis, samme farge som loaded csl ( er vel en volvo farge så det er jo litt fy!) men det er ganske håpløst nå, endrer seg fra dag til dag..

Kommer selvsagt ikke til å gå noe mindre grundig til verks med denne enn de jeg har bygd tidligere..

Men må få opp garasjen først, så begynner straks på reisverk..

Skrevet

Etter de andre bilene du har bygd å dømme, så er du veldig nøyen og dyktig. Så tviler på at denne blir noe dårligere:) er spent på slutt resultatet. De stålomspunnede bremseslangene, er de godkjent?

Skrevet

Takk for det, har jo som mål at bilene skal bli bedre og mer gjennomført for hver gang, så håper denne blir bedre enn de tidligere byggene.

Har ikke sjekket om de er godkjent, men biltilsynet har aldri sakt noe på de på de andre bilene jeg har godkjent, så det er nok ikke noe å bekymre seg for..

Skrevet

Moro med ny bil!!

Har du delenr på tårnstaget?

Hvor kjøpte du dekk og felger?

Skulle bestilt deler fra Turner sammen så kunne vi sikkert fått det litt billigere. Fikk mitt for 10 dager siden.

Skrevet
Moro med ny bil!!

Har du delenr på tårnstaget?

Hvor kjøpte du dekk og felger?

Skulle bestilt deler fra Turner sammen så kunne vi sikkert fått det litt billigere. Fikk mitt for 10 dager siden.

Her har du linken til turner, har ikke delenr, men si ifra hvis du vil ha delenr så finner jeg det..

http://www.turnermotorsport.com/p-4175- ... 46-m3.aspx

Ja kunne sikkert spart litt på frakt og tollgebyr, skal si ifra neste gang jeg skal ha en større bestilling så fikser vi det :D

BBS felger og dekk kjøpte jeg av KingB..

Skrevet

Får sjekke opp med KingB da.

Jeg har stort sett fått alt jeg trenger. Vurderte også dne girspaken du hadde, men han som hjelper meg tvang meg til denne. Bør vurdere den!

x6pp9s7tdr96ytexp7v7.jpg

Jeg har også kjøpt ett halvbur fra Weichers sport som det blir moro å satt inn!

Skrevet

Jeg har stort sett fått alt jeg trenger. Vurderte også dne girspaken du hadde, men han som hjelper meg tvang meg til denne. Bør vurdere den!

x6pp9s7tdr96ytexp7v7.jpg

Den ser grom ut ja, hvor handla du den og hva kom den ca på?

Den blir kanskje llitt overkill i bilen min siden det primert blir en hverdagsbil.

Men har planer om å bygge en ren lekebil neste vinter, da er nok den mere aktuell..

Halvbur blir nok knall, polert eller stål du skal ha?

Skrevet

Hva måtte du ut med får halvburet med å uten frakt? :)

Skrevet

I dag fikk jeg endelig rotet meg til å få tatt av forskallingen på ringmuren, så da kan snekkerarbeidet bare begynne, så håper det blir litt tid til det denne uken, men holder på å pusse opp gangen til jul så har nok å gjøre om dagen.

Et par bilder etter at forskallingen er tatt, ikke så spennende men det vitner om fremdrift (les: treg)

wx1sdyp8u0csaob2lydt.jpg

xyrf327n5l0zhxfhmwnv.jpg

p69qs3y7ai6e9t3kgpn8.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...