Gå til innhold

webasto/defa plugg/tappet batteri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Først må jeg informere om at jeg er grønn på dette med webasto osv.

Jeg har en 99' 320d, som jeg regner med har webasto(siden jeg har en liten sort fjernkontroll jeg kan slå på varmeanlegget med).

Problemet er at det tapper all strøm fra batteriet om det står på en stund. Noe man ikke trenger være rakettforsker for å skjønne.

Jeg lurer egentlig bare på om ikke bilen skal "lade" hvis man bruker sånn grønn defa kabel å kobler på strøm? Trodde ikke den skulle tappe batteriet når den er koblet på strøm?

MVh

Skrevet
Hei!

Først må jeg informere om at jeg er grønn på dette med webasto osv.

Jeg har en 99' 320d, som jeg regner med har webasto(siden jeg har en liten sort fjernkontroll jeg kan slå på varmeanlegget med).

Problemet er at det tapper all strøm fra batteriet om det står på en stund. Noe man ikke trenger være rakettforsker for å skjønne.

Jeg lurer egentlig bare på om ikke bilen skal "lade" hvis man bruker sånn grønn defa kabel å kobler på strøm? Trodde ikke den skulle tappe batteriet når den er koblet på strøm?

MVh

Har du webasto OG defa? Det er vel smør på flesk :P

Ja, det bruker batteri, men skal ikke tappe det så. Den skal stoppe om strømmen synker under 11.5 volt, men da er det jo ganske så lite strøm. Men om batteriet er OK så skal det fint gå and å bruke webasto flere ganger før man lader batteriet igjen. Jeg bruker den ofte, og lader batteriet ikke FULT så ofte.

Og den pluggen lader ikke batteriet med mindre det er montert defa batterilader. :)

Fredrik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...