Bmw318is turbo Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 hei jeg vurderer og kjøpe meg en bmw e39 523 med montert turbokit ca 250bhp er det i den som er til salgs men det som står i annonsen er det jeg lurer på da , det dere ser under her er det som er noe av det som står i annonsen! er det mye som må gjøres for at den bilen skal funke som den skal Takk på forhånd !.. En artig bil for en som har litt kjennskap til turbo og litt skruing. Motor og drivlinje er i beste velgående, og den er fullt kjørbar, men den trenger noe justering av bensinmengde/etc. for å gå reint og strøkent. Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål og biltype.
OLEZZ Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Jeg kan gi deg det beste tipset du kan få: Legg det fra deg. Hvis du ikke har noe spesielt kjennskap til turbo bmw og eller bil generelt, så sparer det deg for mye tid og penger. Snakker av erfaring.
Bmw318is turbo Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Skrevet Desember 2, 2011 jeg har erfaring innen bil da jeg har jobbet på et mekomen verksted som lærling og av hva jeg har lært mg selv men når det kommer til turbo osv.. så har jeg ikke spess erfaring innen det . etter det jeg forstår på den annonsen så er det vel kun bensin mengden som må justeres ? .. jeg vet ikke helt sikkert men bare aner en misstanke
T. Thøgersen Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Høres det for godt ut til å være sant, er det oftest det. "Trenger bare litt justering av bensintrykk etc" holder ikke som unnskyldning, det er så enkelt at det hadde enhver relativt oppegående person gjort føre salg. Så det kan være mye annet feil, men på den andre siden kan det jo være så enkelt også. Men.... Uten datasprut blir det oftest mye fomling i blinde med tiljuksa masssemålere, originalt tenningsanlegg osv som kan kødde det til. Men har du lyst til å bruke mye penger på lære deg, og ha noe å fordrive tida med, høres det greit ut.
Kvasi Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Ikke hør på de som sier at du ikke skal kjøpe den. Jeg er heelt sikker på at du blir lykkelig med "ny" BMW
JulianS Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Send en pm til fekzen å be han om å kikke på annonsen, også kjøper du! Er billig uansett...
OLEZZ Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Du må sette deg inn i selgers posisjon også. Hvorfor skal han selge hvis det bare er å justere bensinmengde? En typisk gjenganger når det gjelder salg av turbo bmw. Her bør/må det datasprut til, og da må du regne med 10-20k minst. Må si det lukter trøbbel lang vei ut ifra det jeg kan se på bildene. m52 er ikke akkurat det beste alternativet når det kommer til pustehjelp heller.
JulianS Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Jeg har turbobil som går som ei klokke, uten datasprut... fekzen fikser en bra chip for en liten slant. og det funker bra... hvorfor mener du at ikke m52 egner seg for overlading? hvorfor skulle den egne seg noe mindre enn m50? fordi den har alublokk? den tåler kanskje ikke 5-600hk men de færreste har behov for det uansett... Bilen er fin, minimalt med rust og mulighet for litt pulver for en som gidder å ta tak i det. Nåværende eier gidder ikke eller har ikke mulighet til å ta tak i det. det kan kanskje virke som han ikke har mest kjennskap til turbomotorer? Dette er så billig at selv om motoren var defekt så hadde det ikke vært noe dårlig kjøp...
Bmw318is turbo Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 takker for at du skjønner hva jeg skulle fram til ang. de bilen på finn.no JulianS NB: link til bilen .. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32099724
Bmw318is turbo Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 og jeg bor vel ca 25-30 min unna bjørkelangen der bieln skal selges så det er nok ikke den lengste reisen akkurat xD...
OrjanBmw Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 for å si det sånn... hvis selger har lagt ut mangfoldige tusen kroner på ombygging av motor osv, og det eneste som gjenstår er en småting som bensininstilling... da hadde han selvfølgelig fikset dette selv, prøvd bilen og nytet sitt arbeid, for så å eventuellt selge bilen som en vellykket ombygd bil... her har han sikkert prøvd lenge og ikke finner feilen, symptomene kan være like som de man får med feil bensinmengde og da kan en bruke det som "feilen", fordi dette er en ting som er lett å fikse, og derfor lett å selge. blir litt vanskeligere å selge hvis man skriver " ja... jeg prøvde å bygge om motoren men har gjort noe feil eller noe... vet ikke helt!"
OLEZZ Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Julian. Bilen har gått 250k, og med turbo blir sjangsen desto større for at toppakning ryker. Når man da skal skifte pakning er problemet at gjengene i blokka på disse ofte ryker når den først har gått varm, og blokka er da kast. Jeg har også hatt forskjellige typer chip fra fekzen, og han er sikkert en flink fyr, men problemet er det å justere en bil når du ikke har den forran deg på en benk, eller evt landevei. Du ser også den problemstillinga? Det at selger ikke fikser dette "lille" problemet ser jeg også på som rart. Han vet godt selv at prisen stiger dersom han får den til å fungere som den skal. Men for all del... den er nok verdt en titt!
JulianS Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Er sjangsen mye større for at det går varmt med turbo? Nei, ikke hvis ting er på stell... Arp bolter er jo en veldig fin ting å ha... Sånn som jeg har blitt fortalt det går den fint og bra men må "lirkes" forbi 3000... Det tyder på at det ikke er noe galt med motoren Når det gjelder turbochip så er det selvfølgelig ikke det optimale men veldig greit for en hverdagsbil da alt fungerer som originalt.. Er ikke noe værre med en sånn chip enn en chip til en original motor!
OLEZZ Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Sjangsen for å blåse pakninga pga ladetrykk er da større? Hvertfall med chip som ikke er laget i benk.
JulianS Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Men da går den ikke varm å det er ingen grunn til å lade maks heller. Men! Slutt å klag! Bilen er ikke ferdig men prisen er deretter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå