Gå til innhold

Justering av bensinmengde etc. E39 turbo, vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke si det er så uvanlig at bilen går varm når pakninga går :P hehe

Det er jo bare å ta en titt på den, så får man jo en viss følelse av hvordan bilen og selger er.

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
for å si det sånn...

hvis selger har lagt ut mangfoldige tusen kroner på ombygging av motor osv, og det eneste som gjenstår er en småting som bensininstilling...

da hadde han selvfølgelig fikset dette selv, prøvd bilen og nytet sitt arbeid, for så å eventuellt selge bilen som en vellykket ombygd bil...

her har han sikkert prøvd lenge og ikke finner feilen, symptomene kan være like som de man får med feil bensinmengde og da kan en bruke det som "feilen", fordi dette er en ting som er lett å fikse, og derfor lett å selge.

blir litt vanskeligere å selge hvis man skriver " ja... jeg prøvde å bygge om motoren men har gjort noe feil eller noe... vet ikke helt!"

Hoho, så enig, så enig! +1 der.

Jeg blir også litt mistenkelig når selger oppgir en liten "fillefeil" så er bilen up'n'running for den store gullmedalje. Tankene surrer og lurer da på hvorfor selgeren ikke fikser denne feilen og selger den mer komplett og gjennomført. Og seff kan tjene mere på salget. Det blir bare synsing, og sånt burde en styre unna for å ikke få katta i sekken med på kjøpet.

Skrevet
Men hva er worst case her :P deffekt motor? 10000 kr maks... 30+10 er 40...

Bilen skulle vært på eu i 2010 og den er begjært avregistrert. Sist eu var i 2008.

Regner med det er worst case?

Er ikke en bil som bare glir igjennom eu kontroll.

Skrevet

Mulig det :) jeg håper folk ødelegger for deg neste gang du prøver å selge en bil også ;) neida... Hvis du ikke syns det er et bra kjøp så er vel det greit!?

Litt vanskelig å få gjennom denne pga co kanskje? En fin løsning på det er å ta av staget på wastegate, bytte til originale dyser og ecu... Og evt bensintrykksregulator...

Skrevet

Ut ifra det jeg kan se pr annonse så har jeg ikke helt troa.

Det er jo bare å ta en titt på den som sagt. Skader ingen det ;)

Har tatt avgassmåling av bmw med turbo, og det var ikke innenfor på noen som helst måte :P hehe.

Skrevet

Julian: Er du superoptimist i dag? Du vet jo bedre enn meg og mange at her snakker vi ikke 10,000 og VIPS EU godkjennt og alt bra.

Her snakker vi om en gammal E39 med greie felger og mulig defekt motor og eventuelt en motor en som har god greie på turbo og E39 må legger litt tid å penger i å få bra.

Jeg har sett E39er ned i ti lapper med def toppakning. Da er vel ikke dette nødvendigvis billig.

Hvis du vet at bilen går greit, kan du forklare tauekroken?

STYR unna denne bilen hvis du ikke kan fikse opp i dette selv.

Lyst på en fin E39, så kjøp en av de andre på Finn til 40-45,000 eventuelt kjøp i butikk.

Men det er mitt råd, men det er lov å prøve seg-

Dine penger

EDITET LITT så det var lettere å lese?

P

Skrevet

For meg så virker det som om motor er iorden. Jeg har aldri sett bilen. Men den er vist tungstarta når den er varm. Er veldig fort gjort å bytte dyser, ecu og ta av staget på wg. Å da finner man ut om motor er i orden. Hvis bilen da er i god stand ellers blir den jo eu-godkjent.

Jeg er ikke noe superoptimist nei ;) å jeg kjenner heller ikke han som eier bilen og det er meg ravende likegyldig om den blir solgt for 15k eller 30k. Jeg kunne også sagt at dette var et dårlig kjøp og håpt på å få kjøpt den over nyttår, men jeg tror ikke det skal være store jobben å få bil ut av dette, men jeg har tatt feil før ;)

Kan godt ta på meg jobben med å få bil av den jeg, hvis noen ikke fullt så kyndige bestemmer seg for å handle :) må bare vite hvor store dysene er...

Skrevet

Å forresten! Jeg hadde aldri anbefalt denne bilen til en som må sette den bort på verksted...

På den annen side så har jeg vært borti m-biler som har vært hos alf lie (rip) 10-15 timer uten å finne feil. Det jeg brukte lengst tid på var vel å få løfta den i bukken..

Skrevet

Jeg ville vel kanskje reagert litt på at tauekroken sitter på bilen. det er jo ikke akkurat ekstrautstyr du lar stå på bilen.

Skrevet

Har tatt avgassmåling av bmw med turbo, og det var ikke innenfor på noen som helst måte :P hehe.

når ting er riktig justert så ser jeg ingen problem att den har samme avgass på tomgang som den har orginalt ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...