Gå til innhold

E39 BMW 2001 klargjort for vinter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å legge ut denne her siden jeg har gjort en del jobber på BMW.Her er sånn jeg gjør det.BMW er ogtest veldig hard lakk og tidkrevende å polere.Men også vanskerligere å ripe :)

S&S47: BMW E39 2001 mod.Lakket 2010.

Denne kom fra Lesja lørdags morgenen.Eieren skal på juleshopping, så da ble jeg stående alene :) Men bilen var meget pen i lakken, og hadde lite rds.Derfor gikk dette helt greit på en vanelig arbeidsdag.

Sånn så den ut før jeg hadde rørt den.Eier hadde vasket den litt og spart meg for tid.

001.jpg

Kjente ingen asfalt nupper, så hadde kun på surfex 1:3 sånn ca.Kjente ikke noe piggdekkstøv heller. Sprayer på inne, siden det var laber orkan i kastene ute!

004.jpg

Kjører ut etter noen minutter.

005.jpg

Klarlakken har flasset av på store deler av felgene, men gør en liten innsats på dem fordi.

P21.

006.jpg

Ez børste.

007.jpg

Vasker med sv bøtte med dritt guard og en bøtte med mavi suds2.Og grønn chenille.

Altså det vanelige :)

008.jpg

Går rett på claying med sv mild clay, og tørker bilen i samme slengen.

009.jpg

Sjekker lakkdybde. Tipper snittet lå på rundt 250.

010.jpg

011.jpg

012.jpg

Sjekker lakktilstand.Finner en del groper og litt lakkstøv og hakk, men ikke mye riper.

013.jpg

015.jpg

Prøver ny tape.Synes den er helt midt på treet.Litt tynn og vanskeligere å legge enn 3M, som jeg bestilte!

016.jpg

017.jpg

018.jpg

Prøver denne kombinasjonen.

019.jpg

På dette området.

020.jpg

Får jobbet litt med denne paden og S17, så da hadde jeg en passende kombo å leke meg med rundt hele bilen utenom fangere og speil.

Veldig vanskelig å se forskjell.Blankere da.

021.jpg

022.jpg

023.jpg

Holder på i ett sett i 2 timer.Må raska på for å få lagt 2 lag voks.Tar denne kombinasjonen på hele bilen.Kom ikke mye til på frontfanger, men det trengtes ikke heller igrunn.bilen ha vært fint vaska!

024.jpg

Den store selvutløser dagen.Var flere innom, men da glemte jeg å spørre,hehe.

026.jpg

Legger ett lag Collinite 476.En holdbar voks sies det, så bruker den som lakkforsegling.

028.jpg

029.jpg

030.jpg

031.jpg

CG wheel guard/felgvoks.

032.jpg

SV pneu.

033.jpg

CG silk shine i hjulbuer.

034.jpg

CG glassrens innvendig,utvendig.

034.jpg

Har kjørt med DA over frontruta, så finner en lakkrens fra Nanolex og sprayer på.Tørker av med mf/ble litt skitten, så det fungerte)

036.jpg

Finner en produktprøve.Nanolex premium ruteforsegling.

037.jpg

På plast.Bra farge på den fra før.

038.jpg

039.jpg

Avslutter med ett lag SV Crystal Rock.

040.jpg

041.jpg

Veldig vanskelig å se voksen også på denne, men tror jeg fikk dekt hele bilen :)

042.jpg

Så til masse ferdigbilder.Håper dette var fin underholdning på en søndag :)

043.jpg

044.jpg

046.jpg

047.jpg

049.jpg

050.jpg

051.jpg

052.jpg

054.jpg

055.jpg

057.jpg

058.jpg

060.jpg

062.jpg

063.jpg

064.jpg

065.jpg

066.jpg

067.jpg

Redigerte litt imens HD videoen ble lasta opp.

069.jpg

071.jpg

075.jpg

076.jpg

078.jpg

079.jpg

080.jpg

083.jpg

085.jpg

089.jpg

098.jpg

Skrevet

Dette så veldig bra ut! :)

Tar du på deg slikt arbeid til vanlig eller? Min E39 skulle hatt en skikkelig overhøvling med slikt måleutstyr, den har en god del vaskeriper, og når du ser den i lyset er det mange rare effekter i lakken :? Og det hadde gjort seg og fått den så blank som det der til sommeren 8)

Super jobb! :)

Fredrik

Skrevet

Takk for det du :) Ja, jeg har mest kunder fra sunnmøre og nordmøre i perioder.Men liker at eieren er med.Mer sosialt, og de lærer en del og sparer penger.Er jo bare en hobby for meg dette.Finnes lite aktive detailere på sunnmøre dessverre, men jeg er uansett billigere ;) Send meg en pm for å avtale dato om du har lyst en gang.

Skrevet

Rett og slett sjukt :)

Vaska bilen når jeg kom fram idag, verdens enkleste bil å vaske!

Spyla bare forsiktig av med hageslange :)

Rant rett av!

Anbefales virkelig!

• 3 weeks later...
Skrevet
Rett og slett sjukt :)

Vaska bilen når jeg kom fram idag, verdens enkleste bil å vaske!

Spyla bare forsiktig av med hageslange :)

Rant rett av!

Anbefales virkelig!

Artig når vaskinga går så lett :)

Ordner med mange jobber så jeg har utover vinteren og våren, så om noen i møre og romsdal eller oppland vil ha utført en skikkelig shine, så er det bare å kontakte meg på pm.

Fisker inn noen jobber på fb+ noen gamle avtaler i jula, så om noen er skikkelig interrisert bør dere kontakte meg denne uka og sett en dato på helg :)

Skrevet

Skulle hatt en polering til våren, er vell bare å få gitt beskjed tidlig :P e39, litt småriper og skrap rundtom på bilen. Har ikke blitt maskinvasket i mitt eie, men ser ut som tidligere eier har latt børtene fly over bilen :P

Skrevet
Skulle hatt en polering til våren, er vell bare å få gitt beskjed tidlig :P e39, litt småriper og skrap rundtom på bilen. Har ikke blitt maskinvasket i mitt eie, men ser ut som tidligere eier har latt børtene fly over bilen :P

Det fikser vi på en dag :) Gi meg pm om hvilken helgedag og dato du vil ha.bilen din skal få god behandling og div vokser som jeg har blitt avhengig av ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...