hmsilset Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Tenkte å legge ut denne her siden jeg har gjort en del jobber på BMW.Her er sånn jeg gjør det.BMW er ogtest veldig hard lakk og tidkrevende å polere.Men også vanskerligere å ripe S&S47: BMW E39 2001 mod.Lakket 2010. Denne kom fra Lesja lørdags morgenen.Eieren skal på juleshopping, så da ble jeg stående alene Men bilen var meget pen i lakken, og hadde lite rds.Derfor gikk dette helt greit på en vanelig arbeidsdag. Sånn så den ut før jeg hadde rørt den.Eier hadde vasket den litt og spart meg for tid. Kjente ingen asfalt nupper, så hadde kun på surfex 1:3 sånn ca.Kjente ikke noe piggdekkstøv heller. Sprayer på inne, siden det var laber orkan i kastene ute! Kjører ut etter noen minutter. Klarlakken har flasset av på store deler av felgene, men gør en liten innsats på dem fordi. P21. Ez børste. Vasker med sv bøtte med dritt guard og en bøtte med mavi suds2.Og grønn chenille. Altså det vanelige Går rett på claying med sv mild clay, og tørker bilen i samme slengen. Sjekker lakkdybde. Tipper snittet lå på rundt 250. Sjekker lakktilstand.Finner en del groper og litt lakkstøv og hakk, men ikke mye riper. Prøver ny tape.Synes den er helt midt på treet.Litt tynn og vanskeligere å legge enn 3M, som jeg bestilte! Prøver denne kombinasjonen. På dette området. Får jobbet litt med denne paden og S17, så da hadde jeg en passende kombo å leke meg med rundt hele bilen utenom fangere og speil. Veldig vanskelig å se forskjell.Blankere da. Holder på i ett sett i 2 timer.Må raska på for å få lagt 2 lag voks.Tar denne kombinasjonen på hele bilen.Kom ikke mye til på frontfanger, men det trengtes ikke heller igrunn.bilen ha vært fint vaska! Den store selvutløser dagen.Var flere innom, men da glemte jeg å spørre,hehe. Legger ett lag Collinite 476.En holdbar voks sies det, så bruker den som lakkforsegling. CG wheel guard/felgvoks. SV pneu. CG silk shine i hjulbuer. CG glassrens innvendig,utvendig. Har kjørt med DA over frontruta, så finner en lakkrens fra Nanolex og sprayer på.Tørker av med mf/ble litt skitten, så det fungerte) Finner en produktprøve.Nanolex premium ruteforsegling. På plast.Bra farge på den fra før. Avslutter med ett lag SV Crystal Rock. Veldig vanskelig å se voksen også på denne, men tror jeg fikk dekt hele bilen Så til masse ferdigbilder.Håper dette var fin underholdning på en søndag Redigerte litt imens HD videoen ble lasta opp.
Alpejohn Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Dette så veldig bra ut! Tar du på deg slikt arbeid til vanlig eller? Min E39 skulle hatt en skikkelig overhøvling med slikt måleutstyr, den har en god del vaskeriper, og når du ser den i lyset er det mange rare effekter i lakken Og det hadde gjort seg og fått den så blank som det der til sommeren Super jobb! Fredrik
hmsilset Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 Takk for det du Ja, jeg har mest kunder fra sunnmøre og nordmøre i perioder.Men liker at eieren er med.Mer sosialt, og de lærer en del og sparer penger.Er jo bare en hobby for meg dette.Finnes lite aktive detailere på sunnmøre dessverre, men jeg er uansett billigere Send meg en pm for å avtale dato om du har lyst en gang.
Spankus Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Rett og slett sjukt Vaska bilen når jeg kom fram idag, verdens enkleste bil å vaske! Spyla bare forsiktig av med hageslange Rant rett av! Anbefales virkelig!
hmsilset Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Skrevet Desember 20, 2011 Rett og slett sjukt Vaska bilen når jeg kom fram idag, verdens enkleste bil å vaske! Spyla bare forsiktig av med hageslange Rant rett av! Anbefales virkelig! Artig når vaskinga går så lett Ordner med mange jobber så jeg har utover vinteren og våren, så om noen i møre og romsdal eller oppland vil ha utført en skikkelig shine, så er det bare å kontakte meg på pm. Fisker inn noen jobber på fb+ noen gamle avtaler i jula, så om noen er skikkelig interrisert bør dere kontakte meg denne uka og sett en dato på helg
Skaar Skrevet Desember 20, 2011 Skrevet Desember 20, 2011 Skulle hatt en polering til våren, er vell bare å få gitt beskjed tidlig e39, litt småriper og skrap rundtom på bilen. Har ikke blitt maskinvasket i mitt eie, men ser ut som tidligere eier har latt børtene fly over bilen
hmsilset Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Skrevet Desember 20, 2011 Skulle hatt en polering til våren, er vell bare å få gitt beskjed tidlig e39, litt småriper og skrap rundtom på bilen. Har ikke blitt maskinvasket i mitt eie, men ser ut som tidligere eier har latt børtene fly over bilen Det fikser vi på en dag Gi meg pm om hvilken helgedag og dato du vil ha.bilen din skal få god behandling og div vokser som jeg har blitt avhengig av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå