Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

venstre nærlys har sluttet å virke,har byttet xenonpæren men det er like dødt,når man slår på lysene hører man tydelig klikking på høyre lykt men ingenting på venstre ,noen som har peiling.originalmontert,sikringer ok-- :(

Skrevet

Prøvd og bytte ballasten da?

den er røket vis xenonpæra ikke tenner. Ved xenon er det som oftest ballastene som ryker først.

Skrevet

Hvis ballasen tikker kan den nok være koko ja. Har du prøvd å måle spenningen som går inn på ballasten? Kunne minne meg om at det er for lav spenning slik at ballasten ikke "tenner", men da skal pæra også blinke i takt med tikkelyden. Kan vel utelukke dette og konkludere med at ballasten er gåen.

Skrevet

ballasten er det den firkantete aluboksen som står montert på ved siden av lykten,har vært litt pulsering i lykten siste dagene,har virket i et minutt ca,så er lyset borte.

Skrevet
Kjøp helst ny og skift begge samtidig så slipper du og få farge forskjell på lysene.

Nå er det vel pæra som avgjør fargen i lyset, såvidt jeg vet. Når min ballast streika med, tok jeg å skjøta sammen D2S kontakten med en billig vvme ballast. Ingen forskjell på lysa i det heletatt hos meg.

Skrevet

Det kan også være ballasten som avgir farge fordi på min kjøpte jeg brukt ballast til ene lyset og hadde en ny til det andre og den brukte lyste litt annerledes enn den nye så jo. Skift pærer også. En brukt ballast kan være i dårlig stand, tenner ikke skikkelig selv om den funker. Har allerede gitt deg to linker om hvor du kan kjøpe.

Skrevet
Det kan også være ballasten som avgir farge fordi på min kjøpte jeg brukt ballast til ene lyset og hadde en ny til det andre og den brukte lyste litt annerledes enn den nye så jo. Skift pærer også. En brukt ballast kan være i dårlig stand, tenner ikke skikkelig selv om den funker. Har allerede gitt deg to linker om hvor du kan kjøpe.

Mulig. Kan være alt fra en til annet. Jeg hadde som nevnt ingen forskjell på verken lysstyrke, sett med det blotte øyet, eller fargenyanse. Eneste var litt merkbar "oppvarmings"tid, hvis du vil, på pæra.. noe som kan ha sammenheng med kvalitet på ballasten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...