Gå til innhold

Tøft bilde av BMWs V8 ///M motor


 Share

Anbefalte innlegg

Hm, vet ikke helt om jeg liker at de har "snudd" toppen, ser for meg at det blir _mye_ varmeutvikling på midten der. Det er jo ikke akkurat helt optimalt..

Men de har sikkert funnet på noe smart for å kjøle ned innsugslufta der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er eksosen på denne rutet mon tro? Ned i torpedovegg? Kan nok by på litt utfordringer å få plassert den godt i E30. Noen som vet begrunnelsen for hvorfor de byttet plass på eksos og innsug?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet begrunnelsen for hvorfor de byttet plass på eksos og innsug?

Sånn jeg har forstått det; grunnen til er for å få korta ned og bredda eksos/innsugskanaler, så de skal unngå trykktap på eksossida. Dvs. unngå turbolag og ha et helvettes moment hele veien :)

Nytt for S63TU vs. S63 er vel Valvetronic også, noen som har litt mer info om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er en ufatelig stygg konstruksjon jeg. Og nå har motorene blitt så hyper moderne med all slags dill att det blir vanskelig og få den til og funke i en gammel bil. Det blir ikke en ekte m følelse av denne motoren heller. Men slik er det i disse downsizing tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er en ufatelig stygg konstruksjon jeg. Og nå har motorene blitt så hyper moderne med all slags dill att det blir vanskelig og få den til og funke i en gammel bil. Det blir ikke en ekte m følelse av denne motoren heller. Men slik er det i disse downsizing tider.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...