Øyvind L. Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Her er den nye V8 ///M motoren. Twin turbo. Motorkode S63TU. Ikke mye plass til større turboer her. Veldig tøft bilde. Kommer sikkert snart en slik en i en E30 snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Hm, vet ikke helt om jeg liker at de har "snudd" toppen, ser for meg at det blir _mye_ varmeutvikling på midten der. Det er jo ikke akkurat helt optimalt.. Men de har sikkert funnet på noe smart for å kjøle ned innsugslufta der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Hvordan er eksosen på denne rutet mon tro? Ned i torpedovegg? Kan nok by på litt utfordringer å få plassert den godt i E30. Noen som vet begrunnelsen for hvorfor de byttet plass på eksos og innsug? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Spesiellt... Direkte innsprøytning ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Noen som vet begrunnelsen for hvorfor de byttet plass på eksos og innsug? Sånn jeg har forstått det; grunnen til er for å få korta ned og bredda eksos/innsugskanaler, så de skal unngå trykktap på eksossida. Dvs. unngå turbolag og ha et helvettes moment hele veien Nytt for S63TU vs. S63 er vel Valvetronic også, noen som har litt mer info om det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Kommer denne i nye M5, M6 og X6M ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 X5M og X6M har "bare" S63, mens F10 M5 får S63TU. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 den der var ny... regner med det bli to rør som går ned på sidene, altså et rør på hver side, ny vri dett her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakett Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 ja, dette får man kalle en nye vri. Vri åtter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Syns det er en ufatelig stygg konstruksjon jeg. Og nå har motorene blitt så hyper moderne med all slags dill att det blir vanskelig og få den til og funke i en gammel bil. Det blir ikke en ekte m følelse av denne motoren heller. Men slik er det i disse downsizing tider. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Syns det er en ufatelig stygg konstruksjon jeg. Og nå har motorene blitt så hyper moderne med all slags dill att det blir vanskelig og få den til og funke i en gammel bil. Det blir ikke en ekte m følelse av denne motoren heller. Men slik er det i disse downsizing tider. +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 synes den er flott jeg:-), par bilder fra munchen i høst på bmw M-trainingcenter: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Ser jo fæl ut uten deklser da. S65 og s85 er di siste ekte m motorene etter min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Den til høyre der er jo foresten en s65. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Jeg er positiv til utviklingen. V8 med turbo - tenk deg trimme-vennligheten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå