Gå til innhold

Fra e36 318is til m50b25.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en bmw e36 318is 92mod som jeg skal sette i en m50b25. Hva må jeg gjøre for å få bilen godkjent med 2.5l på biltilsynet? eller har det blitt umulig? :)

Skrevet

Mener det nå har sett at det er mulig å godkjenne fra m50b20 til m50b25

så hva er nå da forskjelle fra en 318is? vektforskjell? vil bli det samme så lenge du skifter over til motoren m50b25?

Skrevet
Er ikke mulig pga av vekt problematikk

Dette er jo diskutert før her på Bimmer.

Virker som noen har greid det og andre ikke ??

Mulig det er forandringer i reglene ?

Står skrevet mye om det på forumet så søk litt.

search.php?keywords=ombygging+318+320&terms=all&author=&fid%5B%5D=1&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k

search.php?keywords=ombygging+318+325&terms=all&author=&fid%5B%5D=1&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k

Uansett er det ikke verd pengene og jobben med det. Du vil heller ikke oppleve den store forskjellen.

Selg 318is og kjøp 325 eller en 320 med gåen motor og bygg om til 325

Skrevet

ja er det pga gokjenning?. så lenge han hiver i den motoren m50b25 så vil den jo få samme vekt som en orginal m50b25

Skjønner ikke helt problemet her men.. mulig jeg er dum :P

Vekten vil jo bli den samme tilslutt ikke sant?

Skrevet

Snakk med Tiseth på forumet. Han er fra Trondheim, og har nettopp godkjent en 318is til 325. Ble vistnok problem med vekt, men den ble nedregistrert til 4 seter.

Send han en PM, så kan han sikkert hjelpe ;)

Skrevet

Har hørt litt med biltilsynet, å de sa jeg måtte ha papirer på at 318is karroseriet tålte en 2.5l. har undersøkt litt om papirer på dette men er ikke enkelt å få taki dessverre. :(

Skrevet
Snakk med Tiseth på forumet. Han er fra Trondheim, og har nettopp godkjent en 318is til 325. Ble vistnok problem med vekt, men den ble nedregistrert til 4 seter.

Send han en PM, så kan han sikkert hjelpe ;)[/quot

Ja skal høre litt med han jeg :D

Skrevet
ett karroseri som er bygd med orginal 4er, er godkejnt med mindre vekt enn en med 6er i.

ok men da er jeg med :) da skjønner jeg hva det er snakk om ;)

Kjekt å vite :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...