Gå til innhold

Vifte problem. Bmw 523i. 1996 e39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste tiden har cupe viften min vert litt 'rar'. I noen tilfeller har den fungert helt fint. Og i noen har den ikke fungert i det hele tatt. Men nå når vinteren har kommet, fungerer den ikke i det hele tatt.

Noen som har hatt samme problem og kan ha noen tips? :)

Mvh

Kristoffer

Skrevet

Siden dette er en F10, så kan det vertfall bli kostbart!

Edit:

Du tok hintet ja :mrgreen:

Mest sansynelig er det viftemotstanden som tuller, da vil vifta oppføre seg rart, gå kostant på en hastighet uavhengig av panelet, hoppe opp og ned på turtall, fortsette og gå etter tenning av osv.

Ut i fra det jeg har lest, anbefaler folk og kjøpe denne orginal, da de uorginale er billigere elektronikk og kan feile etter kort tid.

Koster ca 1000,-

PS: Gå til www.koed.no, trykk på handlekurv oppe på linjen, deretter søker du etter delenr. Der får du opp orginal del, til 850,- :)

Delnr:

64116923204

Guide:

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... temotstand

Fredrik

Skrevet

Takk for tipsene. Men den oppfører seg ikke aom du sier. Den funker ikke i det hele tatt. Det har ikke den gjort på en uke.

Så du er sikker på at det er motstanden ?:P

Skrevet
Takk for tipsene. Men den oppfører seg ikke aom du sier. Den funker ikke i det hele tatt. Det har ikke den gjort på en uke.

Så du er sikker på at det er motstanden ?:P

Om den ikke funker, så kan det vel også være denne, siden denne styrer strømmen til motoren.. Men da skal jeg ikke garantere det da, det må noen andre gjør. Kan jo også være viftemotoren som er gåen :) Kan eventuelt koble av kontakten på vifta (den vet jeg ikke hvor er :) ) og måle med multimeter om der er noe spenning :)

Da kan du forhåpentligvis finne ut om motstanden funker eller om det er motoren til vifta :)

Edit:

Har du foresten sjekka sikringa? :-)

Går ikke an å måle strøm vist motoren får konstant strøm, og kun hastighets signal fra motstanden. Tror jeg:-)

Skrevet

Har sjekka sikringa ja :P.

Takk for hjelpen. Har bestilt motstand nÅ. Men skan sjekke. Viftemotoren førs å se hva jeg finner ut der før jeg henter motstanden i posten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...