ZhilleN Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 Hei. Har sett mange meninger om rundt dette med Kelvin (altså lys på bil), noen som vet hva som er riktig rundt dette? Mer kelvin, høyere farge temp osv? Noen som har faktaopplysninger rundt akkurat dette? Mvh. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 Kelvin er riktig. OEM er vel 4300k. Kelvin. Det er fargetemperaturen. wiki link Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 Du mener kelvin regner jeg med? Altså lysets temperatur. Her fungerer det at jo høyere verdi jo "kaldere" lys. Sollys ligger på ca. 5500K mener jeg å huske. Blant xenonlys så er det de på 4300K som gir mest lys (høyest antall Lumen). Dette er de som er nærmest fargetemperaturen til dagslys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 Går ut ifra du mener kelvin? I såfall stemmer det med farge i forold til styrke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 Hei.Har sett mange meninger om rundt dette med Kevlar (altså lys på bil), noen som vet hva som er riktig rundt dette? Mer kevlar, høyere farge temp osv? Noen som har faktaopplysninger rundt akkurat dette? Mvh. Haha.. kevlar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 Jo mer kevlar, jo mer skuddsikker er lykta! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wagon Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 Haha... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 KELVIN! Og et lite raskt googlesøk gir mange svar http://lmgtfy.com/?q=xenon+kelvin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hogstad-Trading.no Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 Er mye korrekt dette som "haakon85" sier. Det går på "farge", om man kan si det så rett frem. Regner med i denne sammenhengen så tenker du på i forhold til xenon på bil. Da er det ca 4300k som gir mest lys (lumen som lysSTYRKE måles i). Når man går over og under det tallet så synker lysstyrken. Jeg anbefaler sjeldent mine kunder å velge noe over 6000k, ettersom man da mister såpass mye lys. Til langlys anbefaler jeg 4300k ettersom dette gir et tilnærmet helt hvitt lys, og sterkest lys. Til nærlys anbefaler jeg også 4300k, eller 6000k hvis man er ute etter "xenon-looken". Xenon på 8-10.000k er fortsatt bedre enn halogen, men ikke på langt nær hvor bra du kan få. Skal jo også nevnes at jo mer 'blå' lys du har, jo lettere er det å bli stoppet av Politiet o.l hvis du har en bil som ikke er godkjent med xenon. Håper du blei litt klokere hvertfall Bare å sende meg en PM eller mail hvis det er mer du lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2011 Haha fy faen jeg må le!! at det går ann...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 *kremt* Ikke for å pirke, men du må nok rette en gang til. Edit: der satt'n ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2011 Er mye korrekt dette som "haakon85" sier.Det går på "farge", om man kan si det så rett frem. Regner med i denne sammenhengen så tenker du på i forhold til xenon på bil. Da er det ca 4300k som gir mest lys (lumen som lysSTYRKE måles i). Når man går over og under det tallet så synker lysstyrken. Jeg anbefaler sjeldent mine kunder å velge noe over 6000k, ettersom man da mister såpass mye lys. Til langlys anbefaler jeg 4300k ettersom dette gir et tilnærmet helt hvitt lys, og sterkest lys. Til nærlys anbefaler jeg også 4300k, eller 6000k hvis man er ute etter "xenon-looken". Xenon på 8-10.000k er fortsatt bedre enn halogen, men ikke på langt nær hvor bra du kan få. Skal jo også nevnes at jo mer 'blå' lys du har, jo lettere er det å bli stoppet av Politiet o.l hvis du har en bil som ikke er godkjent med xenon. Håper du blei litt klokere hvertfall Bare å sende meg en PM eller mail hvis det er mer du lurer på Se her ja, takk for svar! Hvis man installerer 15000k, åssen blir lysstyrken? bra eller dårlig? Mvh. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 lilla og ræva:P anbefaler 6000k, det er fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 Du får vel omtrent samme lyset som en vanlig 4300K lager rett før den tar kvelden. Rosa lys uten så veldig mye futt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2011 15000k er vel mer lilla? faen at det lyser så dårlig da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå