Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

01 modell. Starter lett når den er varm. Desto kaldere motoren blir, desto mer må jeg "kinne" for å få start. Sviver alltid jevnt og fint når den starter, uansett, tenker derfor at gløding er ok. Noen som har gode tips å gi meg? Hadde virkelig satt pris på gode tips, og hjelp. Motor gått ca 270000.

Skrevet

Kan gjerne være glødingen selv om den går fint når den starter.

Hvis du tar en diagnose på den vil du se om du får feil på en eller flere glødeplugger.

Det kan også være glødereleet. Hvis glødelyset slukker etter etter et halvt sekund, eller du får opp feil på alle 4 glødepluggene ved diagnose er glødereleet en god kandidat til feilen. Kan også være sikringen til dette.

Ellers kan du også ved å ta en diagnose få opp om det er en temperaturgiver som gir feil verdi.

Tenker da på at den viser høyere temperatur enn reelt, noe som da fører til at bilen ikke gløder som den skal.

Tviler på det har noe med dieselpumpen å gjøre.

Skrevet

Teit spørsmål kanskje... Men du gløder FØR du prøver å starte?

Skrevet

Finn ett multimeter og;

1) Mål om det kommer spenning fra glødereleet når du gløder og

2) sjekk ohm på alle glødepluggene.

Dette indikerer straks om glødingen fungerer som den skal eller ikke...

Skrevet

takk or mange svar. Hvor ligger glødereleet, og evt føler? Skulle starte i dag med 7 kuldegrader - starter veldig lett. Da lyste også glødelampen lenger. Varm motor, starter lett. Halvvarm - må kinne mye. Er det forskjell på hvem som tar diagnosetest? Bør en gå til originalt verksted?

Skrevet

kan være forskjell på diagnose fra plass til plass ja.. bmw har apparater laget for bmw naturlig nok og vil gi mest nøyaktig resultat.. min erfaring hvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...