Gå til innhold

Helvetes forbruk bensin 320ia se bilde! nytt bilde nederst!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg se ettersom bilen bruker litt over 2 ltr bensin per mil?

Har byttet nå plugger olje, lmm, lamdasonde, veivsensor, men fremdeles er forbruket slik ca fyller på 20 ltr kan kjøre 90 km før den er tom.. Bilen skinner i ca 4 sek ved kald start oxo hva mer kan jeg gjøre for å få ned forbruket????

Og nei er ikke tung på foten da jeg for d meste langkjører samt svak gasspådrag

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hvordan er det med termostaten? Etter det jeg har lest kan en gåen termostat gi ganske så mye høyere forbruk da motoren går i "oppstartmodus" mye lengre?

Kanskje du har lekkasje på tanken ( lufteslangen eller hva den nå heter)

Hadde dette på min gamle E34 og det lukta godt bensin før jeg fikk det fiksa.

Skrevet

kan ikke se noe på bakken iallefall. :S

det som er symptomene er

-Bilen skinner i ca 3-5 sekunder før den putrer så å gå helt normalt

- bilen føles veldig tung, drar ikke noe særlig godt

- står litt til tider ujevn tomgang, men dette er marginalt.

fikk denne mld før jeg bytta lmm, men det hjalp ikke, noen som vet hva kortslutning b- betyr??

oh60rdkqiyjqbr87gfzn.jpg

Skrevet
hvordan er det med termostaten? Etter det jeg har lest kan en gåen termostat gi ganske så mye høyere forbruk da motoren går i "oppstartmodus" mye lengre?

Kanskje du har lekkasje på tanken ( lufteslangen eller hva den nå heter)

Hadde dette på min gamle E34 og det lukta godt bensin før jeg fikk det fiksa.

hmmm mulig da bilen egentlig ikke blir noe særlig varm ettersom når nåla står midt på..

men uansett er min kjøring mye mottorveiskjøring på ca 80 km/h men forbruksnåla ligger på ca 0.6 samtligger jeg på ca 1800 omdr..

men fremdles er forbruket minst 2 ltr!!!!

Skrevet

Hmm, min E34 520i bruker også rundt 2 liter på mila, skal bytte plugger og luftfilter om en ukes tid å se om det hjelper. Håper virkelig det :) Vet ikke om pluggene hjelper så mye, for min fusker ikke noe, men luftfilteret var helt tett.

Skrevet

Sjekka fordeler/rotor? Pluggledninger? Kan hende den tenner dårlig, tenkte også på at du skinner motoren i 4 sek, kan ha med dårlig videreføring av tenning og gjøre.

Skrevet

Tipper katalysator! Da katalysatoren på min bil var defekt førte det til vesentlig høyere forbruk (nesten doblet) og mye dårligere drag.

Skrevet

trodde heller man fikk bedre effekt enn dårligere uten kat. men kanskje forskjell fra bil til bil..?

hva med lambda sensor..? feil blandingsforhold? men burde vel egentlig kommet frem av diagnosen hvis den er gjort ordentlig..

Skrevet
Tipper katalysator! Da katalysatoren på min bil var defekt førte det til vesentlig høyere forbruk (nesten doblet) og mye dårligere drag.

hmm bilen har jo kjørt nærmere 300.000 så kan jo være det men børr ikke det vise en feil kode?

noen som vet hva den sensoren i innuget er for noe??

når jeg drar den av så blir det ingen forskjell på selve bilen...

oy0trytepgbn8wvzlrjf.jpg

Skrevet
Om den er gammal og tett blir jo det mere slit på motoren så forbruket øker?
Jepp, det som var greia. Den gikk jo mye dårligere, og siden man måtte gi mer gass hele tiden for å holde samme fart så økte naturligvis forbruket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...