TheEspenK Skrevet Juli 25, 2012 Skrevet Juli 25, 2012 Stadig i sverige og kikker. Ser ut til at du må revurdere dysene Bmw 535 turbo bromsad 380whp 0,6bar papper finns. Svart skin. All el utr. Motor: m30b35 o-ringat o toppdeckat block. Komp sänkt. Arp i toppen. Urtagna förbränningsrum. 2,8liters kam. 645cc hög ohm spridare. KKK 29 (stor) Extern 60mm wg 3" tryckrör Sachs 765 tryckplatta 4-puck sinter lamell Lamell diff Megasquirt styrsystem Denne blir vel "neste" steg men tenkte du kunne ha noe nytte av bensin-opplysningene 541hk 780nm... Dårlige motorbilder men Topp: Nyrenoverad topp från alpina B6 280 graders Alpina Kam Större ventiler 47/39mm Singel ventilfjädrar (Starkare) PPF HD Vippor PPF Vipparmslås Toppen portad av Alpina ARP topplocksbultar Alpina insug Block: 3.5 liters motor från 535 O-ringad 745 smidda kolvar med urfrästa ventil urtag Oljesprut under kolvarna 12.9 bultar till ramöverfall PPF medbringar hubb till svängningsdämparen Setrab 19 raders oljekylare SPAL elfläkt Turbo & Avgas: Pulssplit grenrör Garret GT40 1.18/0.58AR PPF 50mm dump PPF 50mm wastegate 3" avgas från turbon Frontmonterad IC HKS svampfilter Sprut & Tändning: Autronic sm4 sprut MDS 6A tändnings slutsteg MSD Blaster 2 spole MSD 8,5mm Tändkablar Bränsle: Precision 990cc spridare Walbro 255 Pump i tanken Catchtank Bosch 044 pump PPF Fuelrail Aeromotive BTR Stålomspunna ledningar i hela soppa systemet Drivlina: 535 växellåda Sachs 765 Tryckplatta 6 puck sinterlamell Shortshift med förlängd spak SVEA kardan Original 325 lamelldiff. Renoverad och uppspännd till 40% spärr. Original drivaxlar Effekt och prestanda (ingående) 541 Hk, 780Nm vid 1,2bar bars tryck på Bf 98.
flonoen Skrevet Juli 25, 2012 Forfatter Skrevet Juli 25, 2012 Kjekt med bilder og input! Voldsomme dyser de kjører med da! 645cc på ~400hk og 990cc på ~550hk. Men må da klare å dra ut 300 ca på hjula med 380cc dyser, tror du ikke. Kunne tenkt meg å sette i gang nå, men er stuck i singapore noen dager enn så lenge. Håper på å komme meg med et fly på lørdagen, men flyr via frankfurt så legger nok inn noen dagers opphold i Nürburg, se om det er noe å finne på der for bilinteresserte
TheEspenK Skrevet Juli 25, 2012 Skrevet Juli 25, 2012 300 ca på hjula med 380cc dyser, Jo jeg å tror det, er ikke 380 org dyse-strl til M5 3.8? Holder det til 340 sugehk bør det strengt tatt holde til 340 turbohk. Motorn med 645 kjøres trossalt på 0.6, tror neppe han bruker alt potensiale i dysene. Kommer vel også ann på oppsett. Momentsterk = mer bensin i bunn......... Kjør på med et øye på lambda-målingen. Går den for tynt MÅ du bare bytte dyser
Joachim_M5 Skrevet Juli 25, 2012 Skrevet Juli 25, 2012 En turbomotor må gå feitere på fullast enn en sugemotor, derfor rekker ikke dysene like langt på en turbomotor!
flonoen Skrevet August 6, 2012 Forfatter Skrevet August 6, 2012 Hatt meg en omgang i garasjen i dag. Plukket av eksosmanifolden og prøvd grenrør og turbo. Passet som hånd i hanske! Bør jeg bytte eksospakning når jeg allikevel er av med skiten? Så helt grei ut den som sto på, og koster 300 pr stk (må ha to) for ny original hos gs ser jeg. Noen som vet hva denne jeg peker på er til? Var ikke tilkoblet noe.
TerjeA Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Her var det begynt å skje noke ja ser bra ut har den lause kontakten eg og. Var ikkje kobla til noe.
flonoen Skrevet August 6, 2012 Forfatter Skrevet August 6, 2012 Da drit eg rett og slett i an! Nærmer seg vel oppstart for deg? Eg må inn i det SATANS heimevernet på onsdag, så blir ei stund til den får meir kjærleik diverre.
evi Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Bytt pakninger. Er å anbefale. Billigere andre steder enn gs
flonoen Skrevet August 12, 2012 Forfatter Skrevet August 12, 2012 Fant ikke hos koed iallefall. Sikkert ikke leta godt nok. Schmiedmann har jeg ikke sett hos. http://qwt.no/38mm_wastegate/P_111912 Er dette good shit? Eller rettere sagt: godt nok shit? Eller bør jeg gå for 50mm?
evi Skrevet August 20, 2012 Skrevet August 20, 2012 Delenr: 11621723656 Skriv inn det i handlekurven på koed. 130,- stk uten rabatt Vet flere jeg kjenner som har turbo har slitt med å få det skikkelig tett der, så greit å ha ett godt utgangspunkt.
flonoen Skrevet August 20, 2012 Forfatter Skrevet August 20, 2012 Ikke dumt, skal få bestilt slike. Gikk framover noen dager, men så blei det hv-øvelse, motorsykkeltur, fisketur og hyttetur rett etter hverandre, og så plutselig var jeg på jobb igjen, så nå går det sikkert noen uker til neste update :/
Morty999 Skrevet Januar 8, 2013 Skrevet Januar 8, 2013 Hatt meg en omgang i garasjen i dag. Plukket av eksosmanifolden og prøvd grenrør og turbo. Passet som hånd i hanske! Bør jeg bytte eksospakning når jeg allikevel er av med skiten? Så helt grei ut den som sto på, og koster 300 pr stk (må ha to) for ny original hos gs ser jeg. [ Bilde ] Noen som vet hva denne jeg peker på er til? Var ikke tilkoblet noe. [ Bilde ] den mangler da på tomgansmotorn baki der? om jeg ikke ser feil ? den store er til LMM.
flonoen Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Skrevet Januar 10, 2013 Hvordan står det til her? Det går ikke akkurat unna, men jeg har tenkt å ta meg litt sammen i neste uke. Er flere uker siden jeg i det hele tatt har sett på bilen, har vert så satans mye jobbing de siste tre månedene. Friperiode nå, så får finne litt tid til kjerra. Hatt meg en omgang i garasjen i dag. Plukket av eksosmanifolden og prøvd grenrør og turbo. Passet som hånd i hanske! Bør jeg bytte eksospakning når jeg allikevel er av med skiten? Så helt grei ut den som sto på, og koster 300 pr stk (må ha to) for ny original hos gs ser jeg. [ Bilde ] Noen som vet hva denne jeg peker på er til? Var ikke tilkoblet noe. [ Bilde ] den mangler da på tomgansmotorn baki der? om jeg ikke ser feil ? den store er til LMM. Skjønte ikke helt hva du mente her? At tomgangsmotoren mangler? At den lille pluggen skal på tomgangsmotoren? Det bildet ble tatt etter at jeg hadde plukka av litt, men hugser at den lille ikke var tilkoblet noe.
joachim sørlie Skrevet Januar 10, 2013 Skrevet Januar 10, 2013 den store hører til LMM, og den lille skal inn på tomgangsmotoren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå