RS4 Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 Er det mulighet for å gjøre HiFi Pro i E60 -05 bedre??? Bilen har navi proff. Tenker på høytaller bytte(større og bedre?), effektforsterker ekstra/bytte, ekstra sub(større og bedre?), bedre skjerm(større og bedre?) osv.... UTEN å gjøre store sprell. EDIT fant denne pdf fila om hvordan gjøre høytallere bytte http://www.bavariansoundwerks.com/produ ... Logic7.pdf Og disse høytallerene http://www.bavariansoundwerks.com/produ ... 5-E60-E61/ Usikker på om disse jeg hadde valgt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 Kjøp Blaupunkt THA-555 Plug and play forsterker med tilhørende lednings nett, Earthquake SWS-8 subber og høytalerpakken fra Bavarian Saoundwerks Alt dette skal være bort i mot plug and play og alt vil se helt orginalt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Desember 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2011 Kjøp Blaupunkt THA-555 Plug and play forsterker med tilhørende lednings nett, Earthquake SWS-8 subber og høytalerpakken fra Bavarian Saoundwerks Alt dette skal være bort i mot plug and play og alt vil se helt orginalt ut. Earthquake SWS-8 er bare 2 1/8" dype Hvor er det subben(e) er i E60? Blaupunkt THA-555 Plug and play forsterker er jo en 5/4/3 Channel Amplifier, det er jo mer høytallere i bilen vel? Er det ikke alle høytallere som blir koblet opp da? Eller bro kobler man dem / kobler flere på samme effekt utgang? Blaupunkt THA-555 Plug and play forsterker 840 Watt 5/4/3 Channel Amplifier Power at 4 ohms.: 4 x 55W + 1 x 200W RMS (4 x 110W + 1 x 400 max.) / 2 x 150W + 1 x 400W RMS (2 x 300W + 1 x 4000W max.) Power at 2 ohms. Stereo: 4 x 65W + 1 x 250W RMS (4 x 130W + 1 x 500W max.) Er Blaupunkt THA-555 Plug and play forsterker den største man kan koble rett på uten for mye dill dall, for denne var jo bra / enkel når man har alle kabler som passer til bilen. Bare å legge opp på ny der det trengs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 Subbene er plasser under fremstolene, en på hver side. Det er Earthquake som har produsert subbene til BMW, men de der er bedre enn de som står i bilen din nå Er ikke sikker på det med forsterkeren, men det er vertfall mange som bruker denne forsterkeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 Oppgraderer du til CIC-navigasjon (kom på 2009-modellene) får du bedre skjerm (fysisk størrelse ble ikke forandret), om det finnes noen uoriginale alternativer vet jeg ikke, men du vil nok ikke finne noe som fungerer opp mot bilens systemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Desember 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2011 Oppgraderer du til CIC-navigasjon (kom på 2009-modellene) får du bedre skjerm (fysisk størrelse ble ikke forandret), om det finnes noen uoriginale alternativer vet jeg ikke, men du vil nok ikke finne noe som fungerer opp mot bilens systemer.Ok, så det er det samme som min kone har på sin 318 2010? Der er det 8,8" skjerm. Samme system. Er det enkelt å bytte om? Bare kjøpe ny skjerm/navigasjon og bytte om?Da er det nok dyrt ja. Men bare det er løyselig, så kanskje det ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 Jeg mener skjermene er 8.8", men ja, det blir det samme. Selve jobben er ganske enkel, men det må kodes til bilen. I tillegg virker ikke navigasjonsdelen sånn uten videre, og denne må enten kodes med noen svindyre "spesialkoder", eller kjøpe en moduldings som man plugger i. Noen av de som selger disse systemene selger hele pakker inkludert alt av koding og slikt, men da koster det endel. Kjøper man delene løst må man selv styre med dette. Førstnevnte er sikrest, mens sistnevnte er billigst. Jeg har CIC-navigasjon på vei og skal til med dette en vakker dag, har sikkert et bedre svar da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Desember 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2011 Jeg mener skjermene er 8.8", men ja, det blir det samme. Selve jobben er ganske enkel, men det må kodes til bilen. I tillegg virker ikke navigasjonsdelen sånn uten videre, og denne må enten kodes med noen svindyre "spesialkoder", eller kjøpe en moduldings som man plugger i. Noen av de som selger disse systemene selger hele pakker inkludert alt av koding og slikt, men da koster det endel. Kjøper man delene løst må man selv styre med dette. Førstnevnte er sikrest, mens sistnevnte er billigst.Jeg har CIC-navigasjon på vei og skal til med dette en vakker dag, har sikkert et bedre svar da. Ok, hvilke priser er det snakk om da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 Prisen jeg fikk for komplett sett med koding ble rundt 18000,-, men har fått inntrykk av at dette er litt individuelt etter hva bilen er utstyrt med fra før. I tillegg må du ha ny klimakontroll og noen andre småting om du har pre-facelift, samt datakabel (denne kunne du "låne" mot et depositum). I tillegg kommer også evt. moms og frakt naturligvis. Jeg gikk ikke for denne løsningen, da jeg syntes det ble for dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lommelom Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 Prisen jeg fikk for komplett sett med koding ble rundt 18000,-, men har fått inntrykk av at dette er litt individuelt etter hva bilen er utstyrt med fra før. I tillegg må du ha ny klimakontroll og noen andre småting om du har pre-facelift, samt datakabel (denne kunne du "låne" mot et depositum).I tillegg kommer også evt. moms og frakt naturligvis. Jeg gikk ikke for denne løsningen, da jeg syntes det ble for dyrt. Intresangt hva kom sånn sirka din løsning på da??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 Jeg er ikke ferdig med min løsning, har igrunn såvidt begynt. Hvis ting fungerer og jeg får det til selv, så blir det ihvertfall halvparten, om ikke mindre, men om det ikke fungerer derimot kan det bli dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå