Gå til innhold

E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14


Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

Da er bilen utprøvd, etter mange mil den siste uka er en ny diff høyt på ønskelista. Den drar 110kmt+ på 1ste gear nå med 3.64 utv.. Så om noen har en open 3.91 diff, evnt bare utvekslingen liggende så er eg intr! Ellers fungerer den godt, og støynivået med rettskjærte derev i kassa er slettes ikke verst sålenge ikke det er stumt montert. Prøvde å få en liten snutt som viser det sykt lange 1ste gearet, men med pissregn null feste og phone kamera ble kvaliteten som vanlig laber..

Fikk en runde til Husnes på vårmønstringa i dag, og de har rett og slett en imponerende samling grom vogner i en liten vestlands bygd! Selfølgelig glemte eg å ta et eneste bilde..

Var kjekt du tok turen! Meget grom bil du har i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

269 rwhp

Ikke fult så bra enda, men viseren viste 297.66 motor allerede ved ca 7200RPM. (ut fra 15% driverkstap) Da går den "av" kam.. Har lekt litt med kamjustering i dag, og med denne effekten pumper den hele 348nm på ca 5300.. Så den puster helt greit.. Kammene er nå justert laaangt vekk fra det cat cams spesifiserer,(det funket dårlig) og eg kan nok flytte effekt toppen enda 500rpm med videre kamjustering- men nå synes eg den fungerer såpass bra at eg gidder rett å slett ikke bry meg med det.

Til sammenligning benket forrige "orginale" s14 eg hadde i samme benk 184hk på ca samme turtall..

Veldig bra :)

Men syns du e ganske tøff som justere sånn på kammane, på min e d minimalt med klaring til justerings stunt!

Hvilken utgave av "gamle" s14 va d som benka 184?

///M-Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kjekt du tok turen! Meget grom bil du har i alle fall!

Jo kjekt å helsa på "Husnes gjengen" :) Takk for da, et meget bra eksemplar du har selv!

Veldig bra :)

Men syns du e ganske tøff som justere sånn på kammane, på min e d minimalt med klaring til justerings stunt!

Hvilken utgave av "gamle" s14 va d som benka 184?

///M-Power

Hehe, ja det er ikkje så mykje klaring i utgangspungtet. Huska med da gamla 2.5L opsettet, hadde eg berre 0.9mm klaring på tdc med (3.9mm løft) hadde ikkje turd å leika så mye dar.. Her er da lagd litt bedre plass, så der er mye spellerom.(trur eg klara oppimot 6mm løft på tdc) Og da er jo utrulig artig & lærerikt å justera i benken :D

Nå nerma da seg nok grenselandet for mth på effekt potensialet for disse relativt "snille" kammene, og eg må jo inrømme at det frister fælt å få heim noke skikkelig MS 300+ kammer og fylla e85 på tanken, berre for å setta standarden for sugis s14 ;) Men da får bli til høsten!

Meina da var en 88mod cat motor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må kjøra og bruka greiene litt no :)

Men d va måling før 2.5 og autronic osv? Va vel i polly benken i lengre tid med den ;)

///M-Power

Ja, det er heilt rett :) Den 184 målingen var på en annen bil, første gang denne var i benk, var i polly benken som 2.5 med autronic ja- det er vel og noe av grunnen til at eg endte opp med benk sjøl ;) Eg såg for meg at det ble billigere i lengden, men eg gikk vel kansje på en aldri så liten smell der.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel et map som virket på wot, ikke spesielt kjørbart...

Basicen gikk min på, men mye trykking før den gikk på tomgang.

Hadde vært artig å målt effekt på min, før jeg river den ned for toppakningskift... og litt til...

sent by me, with Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel et map som virket på wot, ikke spesielt kjørbart...

Basicen gikk min på, men mye trykking før den gikk på tomgang.

Hadde vært artig å målt effekt på min, før jeg river den ned for toppakningskift... og litt til...

sent by me, with Tapatalk 2

Tja, den mappen funket greit på min det lille eg brukte den etterpå- men dette er jo faktisk 9år siden- så mulig hukommelsen spiller meg et puss :lol:

Rulla står ledig for misbruk den, du vet hvor du finner den og :) Det er jo kjekt med før & etter måling om du har store operasjoner på G ..

Ellers så er nok Jondal et bedre alternativ ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Yngve changed the title to E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...