Gå til innhold

E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14


Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

Den er litt høg no ja, den kommer ned litt-men ikkje mye. Den skal som det påpekes her brukes på vanlig (vestlands) vei, så om det går utover "posør faktoren" får det heller være :D

Planen var å beg å benke i dag, men det dukket seff opp problemer-

Jalla mekk- link overføring til en vanlig tps viste seg å være litt for ustabilt, og det var helt umulig å få repeterbare verdier på helt lav last.

Så eg prøver å få fatt i en sylinder pot før den går i benken, så slipper eg å gjøre ting 2 ganger.. Engs Auto & Køhler er satt på saken..

Den er overaskende hissig helt fra bunn, Så eg krysser fingrene på at det holder heeelt ut til sperra!

Desverre oppdaget eg feil på ene kammen- den er ikke 100% hh til kamkort, men eg prøver til og ser hvordan det funker.. Min leverandør av cat cammer har allerde gitt meg feil kammer 3 ganger nå- og når han bruker min 6mnd til å levere nye er eg lite gira på å ta den runden igjen.. Alt er bedre en at den står mere i ro nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Er det foresten noen her som har fått liv i orginal turteller med autronic sin tac utgang, så vil eg gjerne vite hvordan ??

1992 Dtm Alu diff komt i hus:

qpsstrrrsxcbwdgvxn69.jpg

Den blir lagt på hylla intil videre, da eg vil prøve & feile litt med utvekslinger før eg overhaler og setter den sammen. Bremsen som var i den, var desverre ikke så grom som eg hadde håpet på- så en quaife innsats står høyt på ønskelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5n0hwyr811lerkk9cgn0.jpg

Ser mycket bra ut det her, Får håpe bilen er oppe og går når jeg kommer neste gang, skikkelig klar for å høre motoren.

Håper virkelig på reisejobb jeg og snart så jeg får tid til å finne gromdeler jeg og :wink::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja lyd er vel eglentlig det eneste det er litt for mye av ;) Den minner om min første mc, GsxR 1100r grovt V&H anlegg- hysterisk lyd.. Så eg bør nok øke volumet på iallefall bakpotte..

Gode muligheter for reisejobb nå om dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse eksoslyd er ikke stas, men når det kommer til innsugslyd er min mening at det ikke kan bli for mye... Eller kanskje? Jeg får 6stk filtere i posten i morgen håper jeg, og det er alt jeg skal ha på innsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse eksoslyd er ikke stas, men når det kommer til innsugslyd er min mening at det ikke kan bli for mye... Eller kanskje? Jeg får 6stk filtere i posten i morgen håper jeg, og det er alt jeg skal ha på innsuget.

Det vil nok fungere det, hadde selv planer om å droppe carbonboxen til fordel for et itg "kassafilter".. Men endte opp med box til slutt alikevel. Planen er å bygge videre på den med STORT innløp i grillen. S14 Ram air ;)

Men om mye innsugslyd er målet, vet eg ikke om filter rett på er løsningen- du vil jo erstatte den "klassiske" grove resonans lyden du får i stort plenium, med en mere høyfrekvent variant! Men det blir nok bra det og :) Det hadde jo vert artig å kjøre den i benken med & uten plenium å se om det er noe målbar forskjell.

Dette ser jo veldig bra ut. Heftige dempere og den diffen der ser ubergrom ut. Selge den til meg? :))

Hehe-Ikke det første som selges dette nei ;) De "store" gutta kk, køhler, vink osv selger deg nok lett en slik, meen de vet desverre å ta seg betalt.. Fant denne på privat markedet, til en overkommelig sum- ellers hadde eg aldri kjøpt noe slikt.. Det er ikke så mange kg som spares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Yngve changed the title to E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...