Gå til innhold

Johns bmw 5-serie park. 540 restaurering påbegynnt!


John90
 Share

Anbefalte innlegg

Utrolig fin bilpark du har her:) Angående den nivåreguleringa så gjorde jeg akkurat det samme på min 525touring. Jeg valgte tilslutt å sette på en servopumpe fra en lik motor uten nivåreg. Det er helt klart det enkleste. Jeg prøvde å faila mye før jeg valgte dette, klipte slanger og prøvde å blende, ble ikke bra, lak bare, så glemte jeg sammen røra, da ble det for mye trykk og en hydraulikkslange smalt av, det enkleste er helt klart å sette på servopumpe uten nivåreg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være på utkikk etter ei servopumpe til ein 540 uten nivåregulering då. Blir det beste og mest holdbare resultatet og! Er på utkikk etter ein sperrediff til 540'en og. Type m5 eller 750 e32..

Er blitt handla inn automatkasse til bilen og. (den som står på no er ikkje heilt 100%)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Fin bilpark du har John! :)

Takker :)

Har komt meg heim ifrå jobb no, har montert senterringer på felgene på touringene så nå slipper eg romperisting i 80km.t lenger :)

Har og bestilt meg XYZ coilovers til 540'en slik at den blir litt lavere og bedre og kjøre :)

Noen som har ein meining om ka den grønne tds'en kan være verdt. Vurderer og selge den vist eg får litt for den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) følger med i tråden din og i jakten på coilovers. Disse er det ikkje tüv på nei, men ein hyggeligere pris på enn KW. Skal bli artig og prøve ut. Har jo FK på den oransje. Så blir spennende og sjekke forskjellen. Får se om eg får somla meg til og bypasse nivåregulering på 540'en slik at montering kan begynne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg montert coilovers framme :)

Blei ein bedre bil og kjøre over humper med nå enn før med senkefjærer framme. Såg ut som om demperene var stilt heilt i bunn framme? synts det kunne vært litt lavere eg...

Over til nokon bilder:

Gammel høgd:

IMG_3084.jpg

Ny:

IMG_4357.jpg

Montering:

Før:

IMG_4353.jpg

Etter:

IMG_4354.jpg

IMG_4355.jpg

Så eit bilde av den nyeste bilen i tunet :( Svigerbror har handla seg 540 sedan med 6 trins manuellgir og alu svinghjul.. Er ganske misunnelig. Var eindel forskjell på aksen på min og han sin...

540 Sedan/6 man

IMG_4367.jpg

540 Touring/ auto

IMG_4366.jpg

Og med tds'en...

IMG_4365.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Begynner og bli fornøgd med felgende framme nå etter og justert litt kamber på 540'en :) Subber av og til dog.

Stakkars 535'en. Har stått i garasje i snart 1 år no :( Muligens eg tar den på eu kontroll nå snart for og sjå om den blir klar til sommeren igjenn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...