Gå til innhold

Effektanlegg BMW 320ci 2003 m sport.

Fidelio
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)

Er helt ny her på dette forumet, og egentlig helt ny som bmw eier også.

Kan egentlig gå rett på spørsmålet.

Effektanlegg på disse bilene. Har lyst på Eisenmann sitt, men det er jo ikke så veldig billig.

http://www.eisenmann-sportauspuff.de/sh ... -__125_kW/

på siden så kan jeg velge soundpipe cat back og rear muffler. Er dette en god start på disse bilene? for lyden sin del ;)

har ikke sett hvor mange ledd det er å kjøpe til disse bilene :) takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soundpipe er egentlig bare at du erstatter alt av potter og resonatorer mellom bakpotta og kattene (som i BMW sitter i grenrøra helt oppe ved motor).

Dette vil da gi et ganske høyt lydnivå, men likevel ikke helt ukjørbart.

Hvis jeg var deg ville jeg valgt enten bare Eisenmann Race bakpotte og kjørt med denne (heftig snerr).

Eller evt kjøpt Eisenmann Sport bakpotte og fjerna bakre mellompotta. Dette gir en godlyd :) Husk, at det kan bli for mye av det gode også. Jeg syns min drona noe helt heftig med sportsgrenrør og originalt anlegg ellers så kan være jeg som er kresen, men for oss som pendler mye og faktisk bruker bilen over lenger tid mye lyd bli slitsomt :)

Mine 2 cent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja okei :) så det blir helt fra grenrøra jeg legger da altså?, hvis jeg velger det jeg skrev over. hehe, ja tipper det blir ganske heftig lyd sånn egentlig :) men kan jo bli litt mye i lengden også ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså det er jo det som er definisjonen av catback her, men de mener sikkert fra bakre resonator og utover. Men men, det blir bra lyd uansett :)

Hvis du vil ha litt ekstra sekser lyd og litt snerr så kan du jo kjøpe grenrør fra Ebay til din bil, dette gir god effektøkning (15-20hk) og gir en ganske snasen lyd om du bruker originale anlegget bakover :) Koster ikke stort mer enn 2000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde en tråd om det anlegget her for litt siden, ikke så mange som har erfaring med det virker det som. Mulig jeg skal ha det på min også, får se. Hvis du velger det, si ifra hvor du monterer (hvis du bor i Oslo-området), hvor fornøyd du er og film osv :)

EU-godkjenning er ikke noe problem sa gutta på Schmiedmann til meg. Avgassen skulle visst gå bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg bor jo i Sarpsborg jeg da, 10 mil unna Oslo, Og trur kanskje du har kjøpt det før meg også. Blir nok ikke noe innkjøp før på våren :) Men hvis du kjøper før meg da, så ta bilder, info om det var noen problemer med montering, og video da selvfølgelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke sikkert jeg skal ha det heller da. Og bilen er lagret til våren, så skjer ikke før da vel :P Også er spørsmålet om jeg skal bruke så mye penger på dette her, lyst på mc-lappen, quiafe-diff, coilovers og eksos :P + litt mer stereo og ess-presse :D Det blir fort dyrt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...