Gå til innhold

Mini-makeover BMW 316i (1,9)

eivind_m
 Share

Anbefalte innlegg

Aloha!

Tenkte å starte et lite emne om min E46 :) Litt info.. Bilen er en 2000 modell BMW 3 serie med minste motoren.. Akkurat rulla 121 000, som er lite for en 2000 modell :) Pappa kjøpte den med en fra Drammen i fjor vinter, og jeg kjøpte av pappa i sommer ;P

Tråden viser hva jeg har gjort med bilen siden jeg kjøpte den i sommer, da jeg syns at bilen var (litt?) kjedlig :D

Ting som har blitt gjort i rekkefølge;

- Fått på nye felger, 18x8 CS felger (ligner på CSL) :)

- Monterte midtarmlene da dette eeeeer så mye bedre :D

- Bytta til hvite blinkers :)

- Bytta ut original CD-spiller med ny (ser den så vidt på ene bildet av armlene)

- Montert Eibach senkefjører (30mm foran og 25mm bak) :D

- Fekk bytta ut stålfelgene på vinterdekka med gamle sommerfelgene :)

Planer videre er;

- Bruke Plasti-Dip på nyrene for å se om jeg liker svarte nyrer istedenfor chrome :)

- Har lyst å putte en liten basshøyttaler for å bedre musikklyden, men veldig usikkert enda.. ;)

- Bytter mest sannsynlig til justerbart når/viss demperene når under før jeg selger bilen :)

- Driver også å forhandler om et automatisk klimapanel som jeg vil skal bytte ut vri-om panelet (Mye greiere å ha med å gjøre og ser så utrolig mye bedre ut!) :)

- Bestilt M-Tech list til bakluka :)

- Vurderer angel eyes 3000k (LED/CCFL??) :)

Utgangspunktet!

kentaaeuem2dpl4sh0ky.jpg

Pakken som venta på meg når jeg var ferdig dimitert i juli! :D

0o33w2jefpvl8fd8oyu9.jpg

Old VS new!

3aayx6kok47aonrum01y.jpg

Uten midtarmlene! :(

xqctbztgc57gso3uxk9x.jpg

Underveis.. (A)

8nyg2hotdbwmz7luufo4.jpg

Med midtarmlene! :D (Ser også nye-spilleren ved rattet ;) )

fi7jvjvnijobnesnmf7h.jpg

Pakke fra Schmiedmann, jiess!

fys2tbu5vgp251eretmr.jpg

Gule blinkers..

vt99vx1saazepj998ris.jpg

Gul VS hvit! :D

1rpqd0huivybj6xgk6mi.jpg

Both white! :)

h3r2y3b6b7wceg87gaoe.jpg

Hvite blinkers foran også, jo! :D

b3mgimnd3s90ebnh1u0r.jpg

Uten senk.. :(

jr55rwsf51ky8v1bulyl.jpg

Eibach 30/25 :D Mini-mini stuk 8)

offbgfnc2iksgsi4tbfv.jpg

Bilen per i dag på sommerfelger! :D

ui2k9znqnil5vc4y3h70.jpg

Bilen bakat :)

3hellpo01zzahcyzw7s1.jpg

Spørsmål og meninger mottas med gledje :D

Takk for denne gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen omvandling. Du har vel gjort de grunnleggende modifiseringene etter boka her.

Eneste jeg ville gjort annerledes var grå frontblinkers i steden fro hvite. De "blender" litt mer sammen med hovedlyktene. Men siden din bil er sølv så er ikke kontrasten så veldig merkbar i forhold til hvis det hadde vært på en svart.

Få på en blink tut på eksosen så er det vel done deal.

Litt kjip fargeforskjell på førerdøra da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen omvandling. Du har vel gjort de grunnleggende modifiseringene etter boka her.

Eneste jeg ville gjort annerledes var grå frontblinkers i steden fro hvite. De "blender" litt mer sammen med hovedlyktene. Men siden din bil er sølv så er ikke kontrasten så veldig merkbar i forhold til hvis det hadde vært på en svart.

Få på en blink tut på eksosen så er det vel done deal.

Litt kjip fargeforskjell på førerdøra da...

Takk for kommentar! :) Ja, er de grunnleggende jeg er ute etter, og holde bilen clean :)

Vurderte grå blinkers, men gikk for de hvite heller :) Som du sier, kontrasten blir ikke så mye når bilen er sølv :)

Eksosen er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre med.. Vurderer "endestuss" fra Biltema bare for å få litt mer style over det, men kanskje noen andre har bedre ideer? :)

Ja, fargeforskjellen er ikke noe jeg legger så veldi mye merke til i hverdagen, men det er jo tross alt førstebilen, så jeg vil ikke si den er strøken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil med helt riktige mods :)

Kommer ikke til å bli misfornøyd med denne bilen, det kan jeg love deg for jeg har hatt akkurat lik bare cosmos sort :)

Eneste jeg vil bidra med i "pirkingen" er grepslisten på kofferten, den fikk jeg lakkert opp i samme farge som bilen.

Sjekk signaturen min for info om min gamle 316 hvis du er på jakt etter litt inspirasjon for clean mods hehe.

jeg kjøpte meg ACS bakrute spoiler på ebay, samt m3 koffert list, ferdig lakkert og klar for montering i postkassa og under tusenlappen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil med helt riktige mods :)

Kommer ikke til å bli misfornøyd med denne bilen, det kan jeg love deg for jeg har hatt akkurat lik bare cosmos sort :)

Eneste jeg vil bidra med i "pirkingen" er grepslisten på kofferten, den fikk jeg lakkert opp i samme farge som bilen.

Sjekk signaturen min for info om min gamle 316 hvis du er på jakt etter litt inspirasjon for clean mods hehe.

jeg kjøpte meg ACS bakrute spoiler på ebay, samt m3 koffert list, ferdig lakkert og klar for montering i postkassa og under tusenlappen!

Takk for kompliment! :D

Jaja, er fornøyd med bilen så langt :)

Kan ikke si at ej misliker det du har gjort med din bil også, nok en fin BMW med rette clean mods! :D Ikke verst tilbud det med bakluka, men jeg vet ikke hvor mye mer penger jeg skal legge i denne bilen i og med at jeg vurderer salg mens det er noen lunde verdi i den :)

Men jeg tar med ideer videre og viss jeg kommer over noen gode tilbud på ebay, er det ikke umulig at det blir noe mer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil! Digger felgene dine! hvor kjøpte du de?

Bare riktig mods så langt! Enig med Glen, at det hadde gjort seg med M-spoiler og lakkert grepslist!

Tusen takk! :D Felgene er kjøpt av BM Autosport i England :) Kjempeservice og veldi veldi billig!! Anbefales på det sterkeste :) Skulle gjerne hatt de i 19", men dem hadde han ikke inne da jeg bestilte i sommer.. :(

Ja, vurderer M-lista på lokket bak, så får vi se om grepslista! :D

Igjen, takk for kommentar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...