Gå til innhold

86` "M535i" Solgt !!!

helland
 Share

Anbefalte innlegg

Synes du skal kjøre oransje blinklys jeg ;)!

blir nok en av hver :)

bytta styresnekke... kommer bilder , men snekka var helt jævlig.. stremt en god del, og helt ubrukbar å kjøre med.. skal prøve å slakke litt på justeringa i morgen, men regner med den blir like slapp som den forrige når jeg gjør det.. #-o

monterte også 535i instrumentpanel, men speedo er ikke helt i form, nåla er treg, og kommer ikke lenger en 60kmt.. altså, noe er skikkelig galt.. noen som har vært borti dette?

Offda, var ikke særlig til greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes du skal kjøre oransje blinklys jeg ;)!

blir nok en av hver :)

bytta styresnekke... kommer bilder , men snekka var helt jævlig.. stremt en god del, og helt ubrukbar å kjøre med.. skal prøve å slakke litt på justeringa i morgen, men regner med den blir like slapp som den forrige når jeg gjør det.. #-o

monterte også 535i instrumentpanel, men speedo er ikke helt i form, nåla er treg, og kommer ikke lenger en 60kmt.. altså, noe er skikkelig galt.. noen som har vært borti dette?

Offda, var ikke særlig til greier...

kjente jeg ble litt irritert ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips:

Vær 2 personer, jekk opp bilen foran og start opp. Den ene kjenner på rattet/dødgangen (sving forsiktig frem og tilbake, mellom "motstandspunktene", eksempelvis 2-3 cm utslag på rattet) mens den andre strammer snekka. Når dødgangen er borte, sving maks utslag begge veier og kjenn etter om det "kniper". Går det helt fint fra max utslag til max utslag, da er alt bra. Hvis det kniper, løsne forsiktig litt på snekka og sving maks/maks igjen. Gjenta til det ikke kniper lenger, og den dødgangen du har da, må du nesten leve med.

Denne prosedyren er litt greiere enn å prøvekjøre bilen for hver justering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips:

Vær 2 personer, jekk opp bilen foran og start opp. Den ene kjenner på rattet/dødgangen (sving forsiktig frem og tilbake, mellom "motstandspunktene", eksempelvis 2-3 cm utslag på rattet) mens den andre strammer snekka. Når dødgangen er borte, sving maks utslag begge veier og kjenn etter om det "kniper". Går det helt fint fra max utslag til max utslag, da er alt bra. Hvis det kniper, løsne forsiktig litt på snekka og sving maks/maks igjen. Gjenta til det ikke kniper lenger, og den dødgangen du har da, må du nesten leve med.

Denne prosedyren er litt greiere enn å prøvekjøre bilen for hver justering.

har slakket på snekka, den er det ikke håp for.. dessverre, det jeg mente at jeg trengte tips på, var instrumentet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Funnet ut av speedo-problemet? Prøv å bytt SI-batteriene. Hvis de ikke er helt oppladet eller begynner å feile vil instrumentene fucke seg opp slik. Jeg skal prøve å bytte i håp om at tankmåleren min som er heelt på bærtur blir bedre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett! Regner med det er godt å pusle litt med "godbilen" igjen! ;)

godt er det, men tror jeg må forberede meg på at det kan gå en god stund før jeg blir ferdig, hvis ikke kommer jeg til å gå lei ganske fort :)

heldigvis kan den stå slik den står nå uten at den blokkerer hele verkstedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg godt! Jeg er også motivert til 1000 på å drive litt med e30n. ;) Fikk jo brått litt godt tid etter jula nå, så driver å fikler litt med den! ;)

Men jeg skulle ha lånt en gjengebakke. Regner med du har? Husker ikke størrelse jeg nå, men kan ta meg en tur en dag du holder på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...