jonr- Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Er det noen andre her inne som prøver å selge bil om dagen? Jeg har 2 biler til salgs og begge er "riktig" priset. Den ene bilen er dyr og den andre er billig. Jeg opplever at begge bilene virker usannsynlig tungsolgt. Er det andre som opplever det samme? (Jeg forstår at verdensøkonomien svinger og at mange land er inne i en resesjon, men i bitte lille Norge, så merker vi vel ikke så mye til det??) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 En kompis av meg med en nesten splitter ny bmw 1-serie (118d) med meget lav km stand og bra utstyrt sliter med akkurat det samme. Bilen har stått ute på finn i over 3 mnd nå uten napp. Bilen har fått endret annonse noen ganger også, uten lykke da heller. For å si det sånn, markedet er ganske hard for tiden. Folk sparer mer penger pgr usikkerheten som kommer i 2012 / 2013. Ønsker deg lykke til med salget. Det er faktisk kjøpers marked nå gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Har akkurat samme syn jeg også.. Har fulgt med både på finn og autodb de siste årene, og spesielt siste året har markedet blitt veldig tregt. Som gica sier, så er det kjøpers marked.. Mange biler har flere mnd`er med annonsering, men lite interesse. De bilene som blir raskt solgt, er de som i stor grad selges fordelaktig for kjøper.. Som igjen er med på å presse prisene nedover. Samt at også en del nyere biler har kommet med nyere utgaver av forskjellige serier, som gjør at prisene faller unormalt mye, for å være salgbar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Markedet har vært tregt lenge! Skal du selge, so må du sette ned prisen. Er mange som trur dei sitter på gull. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Coupe Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 En kollega av meg solgte nylig sin A4 2010 mod S-line 2.0tdi, med 143hk. Satt prisen først til 330k, sånn som resten av bilene på finn.no. Måtte helt ned til 275.000kr for å få solgt den gitt.... Indeed kjøpers marked! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Det er bare å innse at det er kjøpers marked. Jeg solgte min E46 touring for 1 mnd. siden, og priset den billigst av de som lå i tilsvarende modell på Finn.no. Da ble den solgt rimelig kjapt, og jeg hadde mange henvendelser. Kunne sikkert ha fått 5-10` mer for den, men ville heller bli kvitt den kjapt enn å sitte på den i flere måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Hadde en av norges billigste e46 318 Touring ute på finn 1 måned uten en eneste sms\mail\telefon bilen er hel og pen og alt så skjønner ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André78 Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Denne artikkelen fra juni forteller litt om tallene vedr. tilbud og etterspørsel av bil: http://www.tv2.no/underholdning/broom/b ... 06217.html Biler med mest mulig riktig utstyr(Xenon, skinn, multiratt, sportsseter m.m.) og farge selges selvfølgelig raskest. Har man ikke dette utstyret må man prissette relativt langt under markedspris/finnpris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Er vel ikke så mange som er i markedet for en E92 M3 i desember Jonr Men hadde jeg vurdert en, hadde din vært først på lista! Alt er jo riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Når det går mot jul har folk andre ting å bruke pengene på. Det produseres også mer bil enn noensinne, og antall biler pr. pers går oppover. Så det er ialler høyeste grad kjøpers marked. Bare se på biler fra 0 til 20 000kr. De kan ligge på Finn og Autodb i evigheter. For 3-4 år tilbake ble alle billigbiler med eu ok solgt innen få uker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-alpin Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Tjah,jeg kjøpte bil i dag men jeg må innrømme at jeg nøt godt av kjøpers marked Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Har hatt min ute 3 ganger siden i sommer, startet på 239.000,- og er nede på 189.000,- nå, det var faktisk flere interesserte da den lå ute høyest priset. Vil si at ca. 80% av henvendelsene er folk som spør om innbytte i sin egen bil (bla. Toyota iQ, sliten M3 3.0 E36, Audi A3, 525d E61 +mellomlegg). Takket faktisk nei til et bud på 200.000 i august Men nå har det kun vært lufting av salg, har ikke måtte selge noe før muligens utpå nyåret igjen grunnet huskjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Jeg fikk solgt min VW Golf 3 som var priset 5000,- over det jeg håpte jeg kunne få for den, men den gikk etter 3-4 dager Kjøpte noen uker senere en E39 520i 2000-modell med lav km.stand. relativt billig vil jeg si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2011 Tydeligvis ikke bare jeg som har forbannet meg over markedet det siste året Selvfølgelig blir det konsekvenser av at "bilselgerne" må sette ned prisen 15-30% for å kunne øke markedspotensiale. I disse dager da det er få som ønsker å "investere" i ny bil, så må selgerne gjøre bilen interessant også for de som kunne tenke seg en "gratis" bil de neste mnd.. En kurrant bil er for de aller fleste interessant om de kan få eie den kostnadsfritt over en gitt periode. Jeg skulle gjerne kjøpt en Ferrari om jeg fikk den såpass billig at jeg kunne levere den inn til forhandler for samme pris den dagen jeg var "ferdig" med den. Det samme gjelder en grei bruksbil i 50 000,- klassen. Det er synd på selgerne som må/vil kvitte seg med bilen sin.. De taper tusenvis av kroner, men om de ikke dumper prisene så vil de heller ikke få solgt. 15-30% er fort merkbart da vi snakker om biler i klassen 200-300-400-500 +++tusen.... ....Satt litt på spissen. Og som følger av dette så startes det priskrig mellom selgerne. Utrolig kjedelig for de som ikke vil være med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 e46-en jeg nettopp solgte gikk etter litt over en måned, men jeg syntes ikke responsen var til å skryte av akkurat. Fikk ikke mail fra Nigeria engang. Jeg syntes jeg la den ut til en realistisk pris (noe som var lavere enn alle andre tilsvarende biler), og fikk også solgt den til en pris jeg var fornøyd med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå